Hoi!
Allereerst gefeliciteerd met je 2e zwangerschap. Hier zo iemand die heel lang op een 2e heeft moeten wachten en nu dan na 5 jaar zwanger is van nummer 2. Hieraan vooraf zit wel een geschiedenis hoor. Ik heb nl borstkanker gehad 3,5 jaar geleden. Hierdoor was het wel de vraag of ik in de overgang zou zijn of niet. Had me er uiteindelijk een beetje bij neergelegd dat het nooit meer zou komen en boem, zwanger van het allergrootste wonder van de wereld! Ik zou me er echt niet voor schamen dat je nu al zwanger bent van nummer 2. Ik heb de "last" moeten dragen dat ik wellicht niet zwanger kon worden van een 2e, maar ben toch voor mijn vriendinnen die wel zwanger werden, wel of niet gepland, toch ook heel erg blij geweest! Jij en zij kunnen er niets aan doen dat het bij een ander niet lukt. Ik neem aan dat je je kindje nu niet verwaarloosd of anderzijds iets aan doet waardoor je die afgunst wel op je hals haalt. Er zijn nl genoeg vrouwen die dat wel doen en om de haverklap zwanger zijn en keer op keer hun kindje verwaarlozen ofzo en keer op keer jeugdzorg er aan te pas komt. Nee die moeders gun ik het niet. Sorry. Daarvan had ik wel zoiets van gvd waarom kunnen zij wel en ik niet. Dus ja, ga ervan genieten dat je zwanger bent en dat het geluk dat je deze keer zo makkelijk zwanger bent geraakt aan jouw kant staat.
Wat betreft de zwaarte van de zwangerschap weet ik natuurlijk niets. Je ziet nu spoken, omdat je zo erg geschrokken bent en dit totaal niet had verwacht. Zou ik ook hebben. Maar zag je deze beren ook op de weg toen je zwanger was van je eerste? Het tillen van je eerste zal echt nog wel loslopen. Dat is echt het gewicht nog niet het eerste jaar. Rugklachten zullen ook echt wel meevallen.
Tuurlijk is een 2e zwangerschap wat zwaarder, maar ik kan je vertellen, met een kleuter is dat nog veel zwaarder ??. Die wil af en toe ook getild worden, en dat gewicht is vele malen groter.
Qua zorgen over de gezondheid van je kindje, hoef je je ook niet meer zorgen te maken dan bij je eerste. Slik je dagelijkse vitamines, rook niet en drink geen alcohol en je doet er alles aan om je kindje gezond ter wereld te laten komen.
Qua luiers denk ik zelf dat het alleen maar makkelijker is. 1 commode, waarschijnlijk maar 1x zindelijkheidstraining, want wat nummer 1 doet, wil nummer 2 uiteraard ook. Nee ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Geniet van het feit dat jouw zoontje grote broer wordt en denk eerst aan jezelf en je gezin en maak je niet druk om anderen!
?
Liefs, Maaike