Na de bevalling stoppen met werken...

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik stop met werken na de bevalling.
Zo zijn wij allebei ook opgevoed, zeg maar.

Wie stoppen er nog meer?? of kiezen er bewust voor om door te werken??

Veel liefs Liettie

Ik ben na mijn bevalling gewoon weer gaan werken.
En ben dat na de 2e ook weer van plan.
Vind het werken veel te leuk en tevens zonde van mijn opleiding om te stoppen.

Ik ga na de bevalling 4 halve dagen en 1 hele dag  werken.
Mijn man gaat één dag minder werken.

Ik zelf wil graag thuis zijn, maar heb ook de afleiding van mijn werk nodig..
En het geld kunnen we ook niet missen.

Voor die 4 ochtenden hebben we oppas.

Nens

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met werken, en ik ben nu zwanger van de tweede. Als de tweede naar school gaat dan ga ik weer werken.

Groetjes
Chris

Hoi,

Aan de ene kant wil ik graag thuisblijven bij ons hummeltje, maar aan de andere kant wil ik ook graag weer aan het werk. Ik had namelijk altijd veel plezier in mijn werk. Ik heb echter wel gemerkt dat het heel moeilijk is om parttime werk te vinden (max 3 dagen). Ze willen allemaal fulltimers hebben.... (vorig jaar december ben ik mijn baan kwijt geraakt).

Mijn man zou het heel leuk vinden om ook een dag minder te gaan werken, zodat hij ook een dag thuis is bij de kleine. Maar we zien het nog wel in het nieuwe jaar.

Groetjes Lilian

Ik ben ook een thuisblijf mama. Hebben we besloten toen mijn eerste dochtertje een jaar was. Ik ging weer werken toen ze een half jaar was en dat beviel me helemaal niet. Mijn baan was niet leuk meer voor die 20 uur in de week. En thuis vond ik het veel te hectisch. Opvang was een ramp. Oftewel we waren op alle fronten ontevreden over de situatie. Als je niet werkt en je man wel krijg je trouwens geld van de belastingdienst terug, dat is toch nog wel aardig, uiteindelijk gingen wij er niet veel op achteruit toen ik stopte met werken.
Nu is mijn dochter 3 en ben ik zwanger van de 2e. Ik ben zoooo blij dat ik niet meer werk . Ik merk dat het niet zoveel voor komt, in ieder geval niet in onze vriendenkring, in het begin leek het wel of ik me continu liep te verantwoorden waarom ik niet werkte. Ik heb een goede opleiding en had eindelijk de baan die ik graag wilde. Maar ik voel me heerlijk thuis en de 'ouderwetse' situatie doet ons gezin echt goed!
Er zijn trouwens hele leuke sites voor 'thuisblijfmama's' moet je maar eens googlen. Echt gezellig om eens te gaan lezen!

Groetjes
Wasabimammie!

ik blijf waarschijnlijk ook thuis als de baby er is.ik werk als oproepkracht en als ze me nodig hebben wanneer 1 van de oma's zin en tijd heeft wil ik wel werken,maar dat is even uitproberen.maar misschien vind ik het wel helemaal niks om mn kindje af te staan om te gaan werken.dan ben ik zo klaar.je krijgt dan idd best veel belasting terug,dus het verschil tussen niet werken of die 8 a 10 uurtjes per week is niet groot.dus ook wij zullen er niet heel veel op achteruit gaan.
groetjes kari

Moet er niet aan denken om niet te werken. En trouwens het moet op dit moment financieel gezien ook wel. Maar ook al hoefde dat niet, dan nog bleef ik werken.
Ik vind die drie dagen werken heerlijk! En die twee dagen thuis ook! Het werk geeft me ook soort identiteit, dat ben ik. Ik ben onderwijzeres trouwens en bof dus gewoon met die vele vakanties en vrije dagen......
Waarom stop jij trouwens met werken en niet je man?
Mijn man is vorig jaar 4 dagen gaan werken, maar helaas kon het niet meer. Hij vond het er jammer. Als het aan hem ligt zou hij fulltime willen zorgen voor ons kind en de huishouding! Maar ja, ik wil nu ook weer niet fulltime werken....
Het is jammer dat veel vrouwen minder verdienen, en als je als ouders besluit dat er een moet thuisblijven of minder moet werken, tja dan kijk je naar het inkomen. Maar zo blijven vrouwen natuurlijk wel in dat rolpatroon, het zal op die manier altijd moeilijker zijn om weer cariere te maken later. Ik weet dat het voor een heel groot deel aan de cultuur ligt hier in Nederland. En het ligt ook voor een groot deel bij de mannen die niet minder willen werken (algauw de smoes gebruiken dat het niet kan in hun functie....nee, dan moet de vrouw maar inleveren...)
Het ligt ook aan de vrouw zelf, zij blijft zelf ook in een rolpatroon hangen van het je verantwoordelijk voelen voor zorg en huishouden. Het zit er nu eenmaal in bij de meesten!
Gelukkig vinden jullie het leuk om thuis te blijven en zijn er ook vrouwen die echt bewust kiezen voor thuis blijven omdat ze het zelf echt leuk vinden en willen.
Heel veel geluk straks!

Terug
Bovenaan