Na de bevalling stoppen met werken...

Hai hai,

hier ook een thuisblijfmama.Toen mijn zoontje 1,5 was ben ik wel weer gaan parttime werken, wat ik aan de ene kant heerlijk vond maar aan de andere kant heel erg omdat ik niet thuis bij mijn zoontje kon zijn.Nu  ben ik zwanger van mijn tweede en zit nu thuis omdat mijn contract niet verlengd werd omdat ik zwanger ben.Ik heb het er uitvoerig met mijn man over gehad en ik blijf gewoon de eerste 4 jaar thuis bij de kinderen.Van mijn man hoef ik niet te werken als ik dat niet zie zitten en als ik wel werken vind hij dat ook prima.We hebben het echt niet superbreed hoor, we leveren dik geld in, maar dat vinden we niet erg.Dan maar niet op vakantie naar het buiteland.En dan maar wat zuiniger aan doen.
En waarom niet mijn man als huisvader??Hij is 8 maanden huisvader geweest door faillissement van het bedrijf, maar het is niets voor hem.het vaderen en het huishouden vond hij geen probleem, maar hij miste de sociale contacten.Want zeg nou zelf hoeveel vaders zijn nou fulltime huisvaders?Zijn wereldje werd erg klein.
Ik heb zelf genoeg sociale contacten, bij mij in de buurt heel veel vrouwen die fulltime of parttime huismoeder zijn.Dus dan word je wereld niet zo klein.
Oja, in die 4 jaar ga ik niet stilzitten hoor, ik ben van plan een opleiding te volgen.

Nou mijn verhaal is erg lang geworden.Dus ik zal er mee stoppen.

Veel liefs Summy26

Hoi Summy
Super dat je een opleiding gaat volgen! Wat ga je doen?
En ja, inderdaad als je als enige huisvader bent, dan voel je je niet echt thuis tussen de andere 'huismutsen' denk ik. Maar ja, daarom zou het ook zo goed zijn als er ook eesn wat meer mannen gaan zorgen enzo, dat is gewoon goed voor een mens. Of je nu man, of vrouw bent!
Wij hebben ook dik geld in geleverd toen we beide minder gingen werken, dusdanig dat het niet meer kon. En ook nu redden we het wel en niet eigenlijk. Maar ja, niet ieders inkomen is hetzelfde.
Succes!

Hai Sjana,

Ik wil iets in de administratieve richting gaan doen, wat precies weet ik nog niet.Boekhoudkundig medewerker,richting personeelszaken,misschien de financiele kant.Ik weet het nog niet.Dat is iets waar ik nu over aan het nadenken ben.
Ik heb ooit een administratieve opleiding gedaan maar helaas nooit afgemaakt.(jong en naief)Maarja gedane zaken nemen geen keer.
Ja, als idd meer mannen de zorg op zich zouden nemen, zou mijn man geen enkel probleem mee hebben om thuis te blijven.Dan heeft hij toch zijn sociale contacten.

Fijne zwangerschap nog!!!!

Veel liefs Summy26

Hoi dames,

Ik blijf ook thuis na de bevalling. Lang voor ik zwanger werd heb ik het uitvoerig met mijn man over gehad. Zelf was mijn moeder ook thuis voor ons en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Bovendien wil ik alles zelf meemaken van mijn kindje. Ik wilde altijd al moeder worden en nu dat het zover is wil ik niks missen.  
Bovendien denk ik  dat als mijn man en ik beide  fulltime werken en carriere willen maken dat het  invloed zal hebben op de opvoeding van ons kind. Het kind zal dan  hele dagen bij de opvang doorbrengen waardoor  wij minder aandeel in de opvoeding hebben.  
Er zijn bepaalde normen en waarden die wij  aan ons kind willen meegeven die misschien niet overeenkomen met die van de opvang.  

Ik ken ook veel alleenstaande moeders die wel heel graag thuis zouden willen blijven maar het gewoon niet kunnen omdat zij voor het inkomen moeten zorgen. Dat vind ik heel jammer, iedereen moet die keuze kunnen maken vind ik.  

Groetjes en heel veel  succes!!!  

goedemorgen,

na mijn bevalling ga ik weer werken, drie en een halve dag. En mijn man gaat vier dagen werken. Op deze manier zijn we nog voor 2,5 dag opvang nodig. Ik had liever minder oppas nodig gehad, maar goed dan kom je voor de keuze te staan.... Op deze manier kan ik mijn werk nog naar behoren uitvoeren en alle verantwoordelijkheden houden. Als ik minder ga werken, dan heb ik te weinig tijd om alles te blijven doen en dan zal er iemand anders moeten komen om dingen over te nemen... Tja ideaal is anders. Gelukkig hoor ik van veel werkende moeders positieve verhalen. Af en toe sta ik ook nog wel ns in twijfel om niet alsnog volledig thuisblijfmoeder te worden, maar goed, straks moet dit mensje ook naar school en dan is er niet zoveel meer te doen hier thuis voor mij.... Ik probeer eerst gewoon te blijven werken en werkt dat niet lekker, dan neem ik ontslag. Dan hebben we het financieel ook maar wat minder, het welzijn van mijn kindje staat voorop.
Wat een luxe positie eigenlijk, lang niet iedereen kan kiezen voor beide situaties..

mama_ilse

Hey,

Ik heb niet besloten te stoppen met werken na de bevalling, dat heeft mijn baas voor mij gedaan. In februari loopt mijn contract af en die wordt niet verlengd. Mijn zwangerschapsverlof eindigd ook in februari dus ik hoef zodra mijn verlof begint daarna niet meer terug te komen. Uiteraard zal ik wel weer op zoek gaan naar een baan! want de luxe om niet te werken kunnen we niet betalen, ik ga wel parttime werken dat wel, want ik wil nog wel enige invloed hebben in de opvoeding en niet dat oma dat heeft. Het liefst had ik thuisblijf mama geworden en pas weer gaan werken zodra m'n kindje naar school moet, maar helaas dat zit er niet in. Dus ik wordt uiteindelijk toch nog een werkende moeder

Groetjes Claudia
28 wkn & 3 dgn

Hi dames,
Ik ben nu 36 weken zwanger, hoop dat het niet lang meer gaat duren, dat even terzijde.
Ik ga straks na mijn verlof ongeveer 3 halve dagen werken, we(mijn man en ik) hebben besloten al voor ik zwanger was dat 1 van ons de opvoeding op zich ging  nemen. Ik bedoel hiermee dat ons kind NIET door een ander opgevoed wordt. Gaat dus ook niet naar het kdv. Hier zijn we allebei op tegen. De 3 halve dagen dat ik aan het werk ben, is papa er voor de kleine.
Ik wil echt niet zeggen dat we het dan breed hebben, ik werk meer als bezigheidstherapie, ik vind het gezellig om met mensen om te gaan. Werk in de horeca.
Papa vindt het ook erg gezellig dat ie straks quality tijd heeft met zijn kleine, vinden we ook erg belangrijk. X

Wij zijn juist vóór een KDV, dan wel kleinschalig (daar zit onze zoon op). Max 6 kinderen per dag. Een groep van 12 of meer kan nadelig zijn, weet het uit werkervaring. Moest er toch echt niet aan denken dat ons zoontje daar in terecht kwam.
Maar dit KDV is echt geweldig. Als je ziet hoe ons zoontje er elke keer zin in heeft en zo blij is, en 's avonds moe maar voldaan weer bij ons is......das zo leuk. Ik, of mijn man, gaan ook regelmatig even wat vroeger hem ophalen, dan drinken we gezellig nog een bakkie, en dan kijken we hoe hij speelt met anderen. De leidster (is maar eentje, altijd dezelfde) vertelt dan leuke opvallende dingen van die dag, en geeft soms tips. Heel leuk altijd. Ons zoontje wordt 13 oktober 2 jaar en gaat al vanaf 10 weken naar het kinderdagverblijf. Heb er nooit moeite mee gehad, ook niet toen ik hem de eerste keer wegbracht. Als je ziet hoe goed hij met anderen omgaat en zelfverzekerd is...ze leren veel daar hoor!

Terug
Bovenaan