Na de bevalling stoppen met werken...

Een groep van 12 hoeft niet nadelig te zijn, maar ons gevoel zei gewoon dat dit kleinschalige kinderdagverblijf goed was voor hem.

Mijn situatie is weer anders: ik werk op dit moment 1 dag in de week (lesgeven) en ben bezig m'n masterstitel te halen (studeer dus officieel fulltime). Ik moest eigenlijk nog maar tot december, maar door m'n heftige zwangerschapskwalen lig ik nu behoorlijk achter... Ik ben in april uitgerekend, en heb bedacht dat ik dan tot de zomervakantie zwangerschapsverlof zou hebben. Ik hoop dat het financieel mogelijk is voor mij om in de zomer nog niet te gaan werken (of indien wel, dan hooguit 2 dagen per week). Ik hoop wel voor volgende zomer af te studeren, maar als 't goed is, heb ik dan dus wel 4,5 maand samen met m'n kindje voor ik weer ga werken.

Financieel gezien moet ik wel een vaste baan zoeken (3 of 4 dagen per week). Mijn man is muzikant, en hij heeft het soms prima, en soms heel krap, dus een vast inkomen is dan wel fijn - helemaal omdat we graag een huis willen kopen (wonen nu op 2-hoog, heel krap). Het liefst zou ik niet meer dan 3 dagen willen werken, maar je weet maar nooit of dat haalbaar is... In ieder geval willen we niet een hypotheek die zo hoog is dat ik wel vier dagen MOET werken! We willen niet meer dan 2 dagen opvang voor ons kind; goed voor de sociale vaardigheden misschien, maar we willen liever dat het kind ook lekker veel thuis kan zijn. Eigenlijk wil ik helemaal niets missen, maar dat kan helaas niet... En ik wil m'n kind ook een goede toekomst geven (dus sparen voor een studie etc.)

Poeh, wat een lang verhaal :) Wat ik maar wil zeggen: ik zou willen dat ik een paar jaar thuis kon blijven, maar het zit er gewoon niet in, ben ik bang...

Ik heb al een dochter van 3, toen zij geboren werd, ben ik al minder gaan werken. Ik werk nu 3 dagen en dat bevalt prima. Zij gaat 2 dagen naar een KDV, waar ze het altijd al naar haar zin heeft gehad en sinds kort naar de 3+ groep gaat. Daarnaast past mijn moeder ook nog een dag op. Ik vind dat ze zo een combinatie van 2 goede dingen krijgt: aan de ene kant omgaan met andere leeftijdsgenoten, aan de andere kant de extra aandacht van oma.
Huismoeder zijn is niets voor mij, wat ik ook al eerder las over de huisvader: ik zou toch mijn sociale contacten missen die ik op mijn werk heb. Ik zou eerder meer willen werken, als mijn vriend dan minder zou werken, maarja, hij heeft een echte mannenbaan (elektricien) en daar willen ze geen part-timers. En nu ik het zeg, denk ik eigenlijk 'zou hij er wel wat van bakken, of zit ik dan nog na elke werkdag het huishouden te doen?' Tja, ik ben toch een beetje een controlefreak....
Misschien dat ik over een jaartje weer een avondopleiding ga doen, mijn master halen. Hoe hoger ik opgeleid ben, hoe meer ik verdien, hoe minder ik hoef te werken (hoop ik).

Terug
Bovenaan