Hoi Neel,
Maak je je maar geen zorgen hoor.
Bij mijn oudste dochter had ik een klein scheurtje die niet gehecht is. Daar heb ik heel lang last van gehouden, dat ik achteraf zei hadden ze het maar wel gehecht. Bij de nacontrole bij de vk (na 6 weken) verwees zij mij door naar de huisarts, die verwees mij weer door naar de gyn. En hij heeft er naar gekeken en vertelde me dat het lidtekenweefsel was, en heeft me een verdovende creme gegeven. Dat moetsten we er dan opsmeren voordat we het deden. En dat hielp enorm. Later was het helemaal over en konden we het zonder de creme af. Maar mijn vagina was echt niet uitgelubberd of zo hoor. Het was weer net zo lekker als voorheen.
Nu ben ik 1,5 week gelden bevallen van onze 2de dochter. En ben dit keer helemaal niet uitgescheurd of iets. Heb ook weer veel zin in sex, en we zullen het binnen kort weer gaan proberen denk ik. Maar ik verwacht niet dat mijn vagina groter zal zijn. Mijn vriend heeft trouwens ook weer net zo veel zin als ik, dus hij heeft er ook geen trauma aan over gehouden.
Heb je wel eens van perineum olie gehoord??? Is wel de moeite waard om dat te proberen, het verminderd de kans op inscheuren met 65%. Bij mij heeft het in ieder geval wel geholpen, ik heb een 8 ponder op de wereld gezet zonder in te scheuren.
Groetjes, Ris