na de bevalling...

Hoi Neel,

Maak je je maar geen zorgen hoor.
Bij mijn oudste dochter had ik een klein scheurtje die niet gehecht is. Daar heb ik heel lang last van gehouden, dat ik achteraf zei hadden ze het maar wel gehecht. Bij de nacontrole bij de vk (na 6 weken) verwees zij mij door naar de huisarts, die verwees mij weer door naar de gyn. En hij heeft er naar gekeken en vertelde me dat het lidtekenweefsel was, en heeft me een verdovende creme gegeven. Dat moetsten we er dan opsmeren voordat we het deden. En dat hielp enorm. Later was het helemaal over en konden we het zonder de creme af. Maar mijn vagina was echt niet uitgelubberd of zo hoor. Het was weer net zo lekker als voorheen.
Nu ben ik 1,5 week gelden bevallen van onze 2de dochter. En ben dit keer helemaal niet uitgescheurd of iets. Heb ook weer veel zin in sex, en we zullen het binnen kort weer gaan proberen denk ik. Maar ik verwacht niet dat mijn vagina groter zal zijn.   Mijn vriend heeft trouwens ook weer net zo veel zin als ik, dus hij heeft er ook geen trauma aan over gehouden.
Heb je wel eens van perineum olie gehoord??? Is wel de moeite waard om dat te proberen, het verminderd de kans op inscheuren met 65%. Bij mij heeft het in ieder geval wel geholpen, ik heb een 8 ponder op de wereld gezet zonder in te scheuren.

Groetjes, Ris

Hoi neel, en de rest                

allereerst was het helemaal niet de bedoeling dat het woord aanstellen zo in deze zin gebruikt werdt

Ik kan me er alleen heel erg boos ommaken dat heel veel mensen denken de makkelijke manier van bevallen te kiezen door voor een ks tegaan.Ik heb deze opmerking zo vaak gehoord en dat heeft me heel erg gekwetst zeker omdat daardoor mijn zoontje 4 weken op neonatologie heeft gelegen en dan wordt er geantwoord, maar je had toch maar mooi een makkelijke bevalling. DUs vandaar mijn reactie.

Het is alleen dat je weet wat er allemaal kan gebeuren en ik was natuurlijk ook best bang bij de 1e maar daar kies je voor als je voor kinderen gaat. en iedereen ervaart het anders en ook ik heb nog steeds als ik een ks zie of hoor dat ikmeteen terug denk aan mijn eigen ks-sen. Zeker als ik me dan bedenk dat ik idd niet mijnkindje zelf als eerste heb kunnen wassen en aankleden en op de foto heb kunnen zetten en dat eerste uurtje heb kunnen zien.

Iedereen heel veel succes met zwanger worden / zwanger zijn en bevallen en geniet van iedere minuut, hoe erg die misschien is!

groetjes carreen

Hoi Carreen,

Ik begrijp je reactie best hoor. Ik denk dat de meeste vrouwen het liefst op de natuurlijke manier bevallen. Maar dit wil echt niet zeggen dat mensen die wel een vaginale bevalling hebben gehad, direkt na de bevalling weer kunnen lopen! Ik heb de eerste week mijn eigen dochtertje ook niet kunnen badderen en heb haar zelfs niet eens een schone luier kunnen geven. Ik had heel veel hechtingen vanwege een subtotaal-ruptuur, en ik had 2,5 liter bloed verloren. Dus een gewone bevalling is ook niet alles zaligmakend...

Hai allemaal,

Nou wat een hoop reacties zeg.... keizersnee is wel een gevoelig onderwerp blijkt wel. Ik ken trouwens iemand die een keizersnee heeft laten uitvoeren vanwege de angst voor een normale bevalling en zij is helemaal blij. maar zij heeft daar natuurlijk zelf voor gekozen, als je de keuze niet hebt is het waarschijnlijk wel anders, als ik het hier allemaal lees.

Ris, dank je voor je tip van de perineum olie. ik had er al eens van gehoord, maar niet dat het zo'n goede werking kan hebben. welk merk is dan het best? of maakt dat niet uit?

Las net op het andere forum dat het vrijen voor sommigen al met 20 wkn ophoudt, dat lijkt me toch echt wel naar voor hen. zeker als  je samen nog graag wilt maar het gaat gewoon niet. gelukkig is dit niet zo voor ons. en zoals ik al schreef, mijn vriend vind dat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken, hij vind me mooi tot m'n 110e. die onzekerheid is dus nu - samen met jullie lieve woorden - wel weg.

Dus veel dank voor jullie steun en begrip!
Neel (bijna 26 wk al! wat gaat het hard)

Hoi Neel,

Ik heb de perineum olie gekocht van Weleda (verkrijgbaar o.a.bij de tuinen). Ik weet niet of het ook verkrijgbaar is van een ander merk.

En ook ik kon vanaf 4 maanden zwangerschap geen sex meer hebben. Het voelde zo anders en ik was ook al snel dik. Mijn vriend vond het ook niet lekker meer, voor hem voelde het ook heel anders aan en was bang om me pijn te doen. Dat was zo erg frustrerend want ik had wel zin, maar het lukte gewoon niet meer.
Wees blij dat het bij jullie nog goed gaat en geniet er nog van. Ik hoop voor jullie dat het tot op het laatst nog lekker is.
Ik kan zowat niet meer wachten tot wij ook weer eens aan de slag kunnen, hihi. Ik ben dus gelukkig niet ingescheurd dus ik verwacht binnen kort wel weer te kunnen en dan moeten we een hoop inhalen!!!

Succes meid, en fijn dat je zo`n lieve vriend hebt.

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan