Na een jaar nog niet zwanger en naar de huisarts!!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Wij zijn nu een jaar bezig en heb vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts voor woensdagmorgen.

Zijn er meiden die weten wat er zo'n eerste keer gaat gebeuren bij een huisarts??

Worden er behalve veel vragen stellen ook andere "onderzoekjes" verricht??

Alvast bedankt voor jullie reacties,

groetjes

Hey,

toevallig ga ik woensdag ook naar de huisarts voor hetzelfde alleen manlief gaat niet mee die is een weekje weg voor zijn werk, ik ben ook erg benieuwd maar ik heb wel al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt, ik neem aan dat ik een verwijzing krijg, die is op 7 oktober net rond de tijd van mijn ei dus deze maand zal ook wel weggegooid zijn maar in ieder geval op tijd voor de volgende.

groetjes

ik kreeg van de huisarts een verwijzing naar de gyn toe, bij de gyn moest ik eerst beginnen met 2 a   3 maanden temperaturen , en bloedprikken op me hormoonhuishouding enz, en ik heb een inwendig onderzoek gehad,  
succes meiden hopelijk is het snel raak
en wat het temperaturen betreft dat moet je elke ochtend doen als je wakker wordt en voordat je uit bed gaat, en het moet rectaal want dat is het meest betrouwbaarst.

xx linda

Vervelend dat je al een jaar bezig bent en het niet wil lukken. Ik weet precies hoe het voelt. Ik was erg zenuwachtig voordat ik naar de huisarts ging.

Bij mij gebeurde er helemaal niets bij de huisarts. Ik had temperatuurstaatjes mee, die heeft hij niet eens bekeken. Ik kreeg gewoon meteen een verwijzing voor de fertiliteitspoli in het ziekenhuis. Wel vroeg hij nog naar wanneer ik menstrueerde, hoe lang de cyclus duurde etc.

We hebben meteen een afspraak gemaakt en zijn inmiddels bijna bij het eerste evaluatiegesprek van de eerste ronde (en enige?) onderzoeken...

Succes,

Esk (ronde 16)

Hallo

Hier nog iemand die een jaar bezig is
afgelopen donderdag weer ongi geworden  en heb dus gelijk de doktor gebeld voor een afspraak
Ik kan dus pas 10 oktober terrecht omdat ze nu midden in een verhuizing zitten
en ik wil het liefst de doktor zelf en geen leerling
De stap om de doktor te bellen was voor mij best wel groot
Mijn man gaat die dag wel mee met mij

We hebben de familie wel ingelicht omdat mijn schoonzus nu zwanger is
en ik continue de vraag kreeg wanneer bij ons de 2e komt
een erg pijnlijke vraag dus vandaar hebben we de naaste ingelicht en dat
luchte enorm op

Meiden jullie ook veel succes bij de doktor

Tamara

Hoi Silly1976,

Mijn man en ik zijn bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden, wij zijn afgelopen juni voor het eerst bij de huisarts geweest en zit nu hoe ze dat mooi noemen in de MM (medische molen) mijn huisarts had allerlei vragen hoe mijn cyclus verloopt e.d. of ik pijnlijke menstruatie dagen heb (dat heb ik namelijk tot flauwvallen toe) heb verder geen onderzoeken gehad bij de huisarts. Mijn man moest als eerste zijn zaad laten testen (dit was makkelijker en als dat  in orde zou zijn zou ik een verwijsbrief voor de gyn krijgen)  en dan moest ik terugkomen. Binnen een week hadden we uitslag van mijn man alles was in orde dus ik kreeg een verwijsbrief en toen is het eigenlijk allemaal heel snel gegaan. Bij mij  waren ze er snel achter gekomen wat de reden is dat ik niet zwanger kan worden gelukkig!!!

ik ben blij dat ik nu antwoord heb en dat we verder kunnen.
Het is verder een heel verhaal maar ga hier geen doemverhalen vertellen als je zelf nog voor de eerste keer naar de huisarts moet. Dus wacht rustig woensdag af  ik geef 1 tip schrijf al je vragen op die je aan de huisarts wil stellen als je die op dit moment hebt.  

Heb je verder klachten met je menstruatie? en hoe is je cyclus e.d. dat zal de huisarts vragen (tenminste mijn huisarts vroeg dit)

veel  succes  en hopelijk is er niets aan de hand en heb je snel een positieve test in je handen.

groetjes
Patricia  

Hoi meiden,

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

Ben echt heel erg benieuwd hoe het morgen zal gaan, heb namelijk niet echt een leuke betrokken huisarts (man)! Mijn man gaat gelukkig wel met me mee.
Hoop ook idd dat zijn zaad ook nagekeken wordt, dat ik niet als eerste helemaal door de molen moet!!
Ga in iedergeval een lijstje met vragen maken en neem de lijst mee waarop ik alles heb gezet wanneer ik mijn mogelijke eisprong heb gehad ( ovulatietesten) en wanneer ik weer ongi werd.

Heb trouwens 2 maanden mijn temperatuur proberen bij te houden, maar dat was nogal lastig aangezien ik heel onregelmatig werk (ook 's nachts) , dus hoop niet dat ik dat nogmaal moet doen!!

Maar goed ik wacht het morgen nog ff af, ik laat het jullie nog wel ff weten hoe het geweest is.

Meiden jullie ook nog heel veel sterkte de komende tijd, moeten hoop blijven houden he

Groetjes

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels vanmorgen bij de huisarts geweest, maar wat een hork zeg!!!

Werd ons alleen gevraagt of er in eerdere relaties problemen waren?? Erg rare vraag vonden wij, maar ja!
Verder of ik regelmatig ongesteld werd en of ik uberhoud wel  ongesteld werd, of ik een tempcurve had bijgehouden. Heb niets hoeven laten zien, echt heel raar!!

Zat ons alleen maar een beetje lacherig aan te kijken.

Hij stelde voor om eerst het zaad van mijn man te controleren en daarna konden we terug komen!!

Dat was het consult, daar moeten we het maar ff mee doen!!

Nou had me echt iets anders voorgesteld, meer vragen in iedergeval!! maar hij wilde helemaal niets weten!

Hoop dat jullie andere ervaringen hebben, maar wij wachten nog even de uitslag van het zaad af en de vervolg afspraak.   Dan gaan we maar een doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis, worden we misschien echt serieus genomen, want dat voelde we ons niet vanmorgen!!

Maar goed nu maar hopen op levendige zaadjes

Terug
Bovenaan