Na een jaar nog niet zwanger en naar de huisarts!!

Nou ik ben geweest, sorry voor mijn taal gebruik maar wat een domme doos!!!!
Ze heeft me maar 1 x in de ogen aangekeken en deed net als ik me aanstelde dat ik het na 17 rondes zat was!!! Ik had bewezen dat we vruchtbaar waren omdat mijn gezonde zoon wat zij dacht dat het een meisje was waar ik al pissig om was omdat het overduidelijk een jongen is, ik heb voet bij stuk gehouden en uiteindelijk doorverwezen naar de gynacoloog!! Met veel pijn en moeite dan! Ik ben echt met tranen naar buiten gegaan, de vragen die ik stelde deed ze helemaal niks mee, ik vroeg hoelang het kon gaan duren voordat ik bericht kreeg omdat zij een fax doorgestuurd had  naar het ziekenhuis, daar kreeg ik bot antwoord "weet ik niet" Op mijn andere vraag of mijn man mischien effe gecheckt moest worden kreeg ik als antwoord, als hij de vader is van  je eerste kind dan niet! Wat een onzin! Ik hoop dat ik in het ziekenhuis beter word behandelt! Maar dat zal wel weer een hele poos duren voordat ik daar bericht van krijg.

Jeetje wat kunnen sommige mensen andere mensen  zich rot laten voelen. Echt niet leuk hoe onmenselijk die artsen soms zijn.

Liefs Esther

dag dames,

ik zal even kort wat over mezelf vertellen:
ik ben 31 jaar en moeder van een zoontje van ruim 10 maanden.
toen ik probeerde zwanger te worden en dit na een jaar nog niet was, zijn ook wij naar de huisarts gegaan. ze wist ook dat we ermee bezig waren, omdat ik voor ik met de pil stopte  al voor een preconceptueel advies  bij haar  langs was gegaan.
tijdens beide gesprekken was ze erg vriendelijk en nam echt de tijd voor ons. ze stelde vragen en legde dingen uit. en aan het eidne van het gesprek kregen we een doorverwijzing. twee weken later konden we bij de gynaecoloog terecht, en ook die was heel behulpzaam en begripvol. we konden meteen de volgende dag aan alle testen beginnen, zo fijn! eindelijk het gevoel dat er vooruitgang in zat na een jaar lang ons best doen en dan maar afwachten. blijkbaar zorgde het starten van mm voor zoveel opluchting dat we alles even loslieten. en het mooiste was dat nog voor we uitslag van de onderzoeken hadden, ik spontaan zwanger bleek te zijn geworden!!!
ik wilde dit verhaal even met jullie delen om jullie te laten weten dat er ook artsen zijn die wel met je meeleven en om jullie  een hart onder de riem te steken! ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!!! (en ikzelf ook, wij willen graag een tweede. ben alleen pas 12 dagen met de borstvoeding gestopt en moet nog wachten op het op gang komen van mijn cyclus. kan niet wachten en hoop dat het deze tweede keer sneller gaat allemaal...)

groetjes!

@ Silly gelukkig hebben jullie er nog lol om
Ik gaat duimen dat er veel levendige zaadjes worden gevonden
En ik zou in jou geval ook op zoek gaan naar een andere huisarts wat een ei is dat zeg pff
En over de teleurstelling bij weer een ongi word hier ook elke keer weer moeilijker
Mensen zeggen wel je moet het van je af zetten maar dat is lekker makkelijk gezed

@ Esk Jemig wat een verhaal van jou dat die arts dat zomaar zei logisch dat je daar een paar dagen van slag bent geweest
Maar wat je zegt de doorverwijzing wel gekregen
Maar dat zulk soort huisartsten bestaan gelukkig is dat van mij een hele lieve man

@ Esther Welkom hier en 17 rondes is ook al een poos dat jullie bezig zijn
En ook al zo een ei van een huisarts
Blijf gewoon op je strepen zijn 17 rondes is toch wel voldoende voor een doorverwijzing ook al heb je een kindje dat was toen en nu is nu
Hopelijk krijg je snel die doorverwijzing zodat je erachter komt van hoe en wat
En die teleurstellingen ken ik ook helaas iedereen om ons heen word zomaar zwanger
Gelukkig zitten hier meiden die helaas allemaal in hetzelfde schuitje zitten

@ Marina Logisch dat je zo boos bent geworden op de doktor hoe durft hij om jou zo te behahandelen
Hopelijk een leukere gyn in het zh

Alle andere meiden heel veel succes allemaal

Hier vandaag echt een baaldag ik ben erg emo
Zit gewoon even vreselijk in een dip

Tamara

Hallo Meiden

Ook ik ben bezig nu in ronde 10 om zwanger te worden van de 2 de mijn man is darmkanker patient en heeft ook nog eens de ziekte van chohn.
Wij gaan als het in november niet gelukt is voor een afspraak bij de huisarts die had ik al gepland maar omdat mijn man hele slechte dagen ertussen heeft heb ik deze afgezegt,nu maak ik maandag een nieuwe afspraak en hoop ik snel doorverwezen te worden als het niet gelukt is...

Wie is er ook voor een tweede kindje bezig?

liefs nice

Hee hallo nice,

Jeetje zeg, dat moet ook heftig zijn voor je dat je man zo ziek is, Vreselijk zeg.
Hoe is het met hem op dit moment dan? Kan hij genezen worden dan?  Wil je samen met je man naar de huisarts, ik was dat ook van plan maar ben alleen gegaan en achteraf hoefde hij ook niet mee. Ik ben zelf ook bezig voor de tweede en in ronde 17 beland. Is misschien een beetje een brutale vraag van me maar omdat ik van anderen heb gehoord dat medicijnen bij een man een grote impact kan hebben op het zaad zou dat bij jou man niet de oorzaak zijn omdat hij ziek is. Mijn man heeft een tijdje zware medicijnen gehad voor  iets heel lulligs, een schimmel aan de teen maar die hebben zijn lichaam zo verzwakt en lever aangetast dat nu na 1 jaar aan zijn bloedwaarden nog steeds is te zien, af en toe voelt ie het ook nog. Ik hoop dat we gauw zwanger mogen zijn. Liefs Esther

Hallo Nice

Had al gereageerd op je andere topic
Heel veel sterkte en hopelijk krijg je snel een doorverwijzing naar de gyn

Fijn weekend allemaal

Tamara

Hoi meiden,

Wat fijn dat we hier ff allemaal onzeproblemen kwijt kunnen!!

Soms helpt het echt een beetje om het van mij af te schrijven   (voor een uurtje dan he hahaha).

Helaas bestaan er dus meerdere huisartsen die zich niet helemaal kunnen inleven in de situatie, erg jammer!! Ze moesten hier eens een kijkje nemen op de site, misschien helpt dat een beetje voor ze

@Nicee wat een rot situatie zit jij in zeg, hoop dat je snel een doorverwijzing krijgt van je huisarts, het is zonde als er teveel tijd overeen gaat!! Zeker in jullie situatie!! Heel veel sterkte!

Gister kwamen er vrienden bij ons eten en die lieten ons even ontvallen dat er nog 3 meiden zwanger zijn uit onze vriendengroep!! Meeste hebben al meerdere kinderen, dus dat nieuws deed nogal heel erg veel pijn!!

Niemand op 2 vriendinnen na (uit andere vriendengroep) weten waar wij mee bezig zijn!! Iedereen is in de veronderstelling dat mijn man geen kinderen wilt, maar hij is gelukkig vorrig jaar van gedachten veranderd!!!
Maar dat maakt het voor mij soms heel erg moeilijk, soms wil ik het zo graag kenbaar maken, zodat ze wat meer rekening met ons/ mij kunnen houden!! Altijd gaat het alleen maar over kinderen en baby's!!
Of word er weer gevraagt," en julllie, wanneer komt er bij jullie zo'n lief klein babytje?"
Dan zou ik het diep in mijn hart wel willen vertellen, want dit is zo pijnlijk elke keer!!

Mijn moeder vroeg het van de week ook weer eens, "En wanneer word ik nou eens oma??""Zou het zo vreselijk leuk vinden". Maar dit doet mij zo vreselijk veel pijn!!!
Mijn vriend wil nog even wachten met het vertellen naar de buitenwereld, tot we echt in de medische molen zitten. Dus ik wacht maar even, wil dat we er allebij achter staan!

Vraag mij af of jullie er ook zo mee omgaan, of zijn jullie heel open erin??

Nou ga maar stoppen, verhaal is al weer lang genoeg!!

Meiden heel veel succes de komende tijd!! We blijven hopen op een wondertje!!

Hey meiden,

hier ben ik maar weer eens. ben er een tijdje niet geweest ivm internet problemen.
volgende week is het zover dan mogen wij naar het ziekenhuis.

Ik wilde nog ff terug komen op een reactie van een van jullie (sorry weet ff je naam niet meer). Ik begrijp heel goed dat jij je er aan stoort dat wij er over gelogen hebben, maar ik hoop dat je ook snapt waarom wij dat hebben gedaan.
Ik wil niet nog langer wachten en iedere keer teleurgestelt worden door de rd'tjes terwijl ik weet dat er iets aan gedaan kan worden.

Ik wil niet eerst een jaar proberen en dan de mm ingaan en dan te horen krijgen dat het gewoon mijn eierstokken zijn waar een verstopping in zit of dat er iets anders is wat zo verholpen kan worden.
Ik raad het ook echt iedereen aan om er gewoon om te liegen, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je ook sneller/beter geholpen worden.
Ik vind ook eigenlijk dat iedereen die na een tijdje goed proberen niet zwanger is doorverwezen moet worden. Het is toch maar een kleine moeite om ff een inwendig onderzoek te doen.....of zie ik dit nu verkeerd en ben ik misschien te naief????
Ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet klopt en ik hoop alsnog zonder de mm zwanger te raken, maar misschien omdat ik nu het gevoel heb dat er echt iets gaat gebeuren raak ik wel spontaan zwanger.....wie weet.

Meiden ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop dat jullie HA's wat meer begrip voor de situatie tonen, want dit slaat gewoon nergens op.

(zo nu weer ff jullie verhalen lezen).

Groetjes mama22 (inmiddels 23)

Terug
Bovenaan