Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger

<p>hoi meiden,</p><p>even een apart topic aangezien de rest alleen maar gaat over mensen die al in behandeling lopen in het ziekenhuis.</p><p>wij zitten in ronde 8 (half jaar gestopt met de pil, na ruim 17 jaar de pil slikken).</p><p>regelmatige cyclus van 24-26 dagen en tot nu toe geven de testen elke periode een piekvruchtbaarheid aan. Toch is het 7 rondes niet gelukt zwanger te worden. Herkennen meer meiden dit? En wanneer is het tijd naar de HA te gaan? Want wij doen t niet op goed geluk zeg maar en mn cyclus is regelmatig.. zou er wat anders kunnen zijn?</p><p>liefs.</p>
 
Wij zitten in ronde 10.. en al 11 maanden gestopt met de pil. Cyclus in het begin 35 dagen met soms een 28 er tussen. Nu al aantal maanden 30 dagen, dus stabiel.. wij zijn dus nu straks al een jaar bezig. Wij denken er over deze maand nog af te wachten en dan naar de huisarts te stappen. Eisprong vind altijd op zelfde tijd plaats volgens ovulatietesten dus blijkt ook allemaal te werken, dus wij zien nu niks waarom het niet zou lukken.. lastig dus!
 
lastig he NWJ als alles volgens “het boekje” verloopt. Knap dat jullie al zo’n tijd wachten. Ik wordt nu al ongeduldig. In maanden nog niet zo lang onderweg maar wel in rondes en de teleurstellingen volgen dan ook kort op elkaar.
mn vriend heeft een thuis vruchtbaarheidstest voor mannen gedaan en die gaf aan dat alles in orde zou moeten zijn.
kan ontpillen dan zo lang duren of zijn er andere oorzaken? We zijn beide inmiddels gestopt met drinken en hij rookt ook al een stuk minder. 
 
 
Hey,
Heel herkenbaar! Wij waren aug 2018 gestopt met de pil. De eerste cyclus moest op gang komen (36d), maar daarna regelmatige cycli head van 28-30d (met twee uitschieters van 24 en 26d). Na een half jaar dachten we wel: waarom is het nu nog niet gelukt? Mijn man liet toen zijn zaad testen en dat was goed. We hadden toen afgesproken: als het na een jaar niet is gelukt ga ik een verwijzing naar de gyneacoloog vragen. 
In de 11e ronde had ik opeens een positieve test in mijn handen. Geen idee wat die ronde anders maakte, dus zal wel gewoon ‘toeval’ zijn geweest? Wel super blij dat we dus zwanger konden worden. Alleen is de zwangerschap nu helaas in een miskraam geëindigd. Wij zullen vanaf volgende maand dus opnieuw beginnen met tellen..
Maar wat ik met dit bericht wilde zeggen: een half jaar klinkt lang, maar hoeft nog niets te betekenen. Het kan net zo goed de (opeen)volgende ronde(s) raak zijn! 
Doorgaands wachten mensen volgens mij gemiddeld een jaar voordat ze een doorverwijzing krijgen, maar dat kan ook nog eens per arts verschillen.
Heel veel succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen krijgt! Houd moed! 
 
Wat jammer yres dat jullie zwangerschap in een miskraam geïndigd is. Wel fijn dat je nu weet dat je zwanger kunt worden en hopelijk gaat alles de volgende keer wel goed.
ja ik vind t lastig, want een half jaar is “niks” maar als ik dan ronde 8 in mn notities schrijf om alles bij te houden klinkt t veel. 
Moet zeggen dat ik het de ene maand makkelijker naast me neerleg dan de andere maand. We houden hoop!
 
Hey
Helaas kan zwanger worden lang duren! Bij gezonde mensen waar niks "mis" is is de kans om zwanger te worden iedere maand 10% en maar een klein groepje mensen lukt het binnen 6mnd een grotere groep binnen 1jr maar velen ook pas na 2jaar. 
Mijn cyclus is 28 dagen, ik vind mijn eisprong altijd adhv slijm. Ook al eens testen gedaan en die knalt ook gewoon. Lijkt dus te werken. 
Ik ben al ruim 4jr gestopt met de pil, ontpillen is dus al een flinke tijd uit de picture! wij zijn wel pas sinds Januari aan het proberen voor een kindje en zitten nu in ronde 8. Ik geloof dat een HA je voordat je een jaar bezig bent niet eens onderzoekt maar dit weet ik niet zeker, omdat het "normaal" is dat het niet binnen een jaar lukt.
 
Succes en hopelijk hebben we allemaal snel een blijvende positieve test in handen!
 
Heel naar inderdaad, Sunday. We hadden ook eerst een goede echo en bij de termijnecho gehoord dat het hartje niet meer klopte. Heel heftige ervaring alles bij elkaar. Maar inderdaad wel een fijne gedachten dat het kán, nu maar hopen dat de afloop volgende keer beter is! 
Acht rondes klinkt inderdaad al super lang. Ik vond die nummers ook altijd erg om te zien. Maar aan de andere kant ook goed om wat kortere cycli te hebben. Sommige dames hebben enorm lange cycli, dat lijkt me ook lastig. Neemt niet weg dat het iedere maand weer spannend is en je het zo hard hoopt dat je weer teleurgesteld bent als het dan niet zo is.
Gebruiken jullie naast de ovulatietestjes ook nog andere ‘hulpmiddeltjes’ om het te bevorderen? Wij gebruikten ook conceive plus en verder vitamines enzo. Meer van: baat het niet dan schaad het niet...
 
Ja lastig farru dat als alles “normaal” is je een jaar moet wachten. Als je een te lange of korte cyclus hebt wordt je wel doorwezen na een half jaar. Mijn vriendin had een te lange en mocht na een half jaar al langskomen.
Heftig yres, want een spanning allemaal eerst proberen zwanger te worden en dan moet daarna ook alles nog goed gaan! Vroeger leek alles zo vanzelfsprekend, maar ik kijk daar nu toch andera tegenaan. 
Ik slikte foliumzuur maar ben daarmee gestopt, vergat het soms omdat ik dan weer t potje moest verstoppen als m’n ouders op visite kwamen, Slik nu golden naturals 2000 (mega vitamine pillen). Wat is Conceive? 
 
Terug
Bovenaan