Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger

Dat is nog wel heel kort geleden een paar dagen yres. in je hoofd ben je er nu denk ook nog niet ermee bezig, maar nog aan t verwerken.. ik weet van mn zus dat t heel heftig is. Zij was al vrij ver toen ze een miskraam kreeg. Zij is er toen wel gelijk weer vol voor gegaan en was ook redelijk snel weer zwanger. 
 
Ja, inderdaad vrij recent. We wisten het wel al een week, dus het idee heeft al langer kunnen wennen. Ben wel van plan om er weer voor te gaan zodra het weer kan/mag. Hopelijk duurt het dit keer alleen niet zo lang! 
Maar vervelend dat je zus ook een miskraam heeft meegemaakt. Hoe ver was ze? Wel fijn dat ze snel weer zwanger werd! 
Weet jouw zus ook dat jij het aan het proberen bent of dat niet? 
 
Wat heftig allemaal Yres, sterkte! Ik heb wel gelezen dat vrouwen na een miskraam de eerste paar maand extra vruchtbaar zijn door alle hormonen.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/nature-s-garden-maca-60019032?skuid=019032
Deze gebruikte ik. Het is een natuurproduct te zijn. Het is voor meer energie maar ook het verbeteren van de vruchtbaarheid van zowel man als vrouw. Ik dacht gewoon baat het niet dan schaat het niet.
Ben nu 7,5 week zwanger dus nog heel pril allemaal. Vind het ook erg spannend, bang voor een miskraam oid je leest er toch veel over. Maar maandag de eerste echo gehad. Nu moet ik van mezelf positief blijven denken haha. 
Ik hoop dat jullie allebei snel een positieve test hebben en een super gezond kindje krijgen! 
 
Hey RiMiBaby, 
Dankjewel voor de info en het linkje! Ik heb ook een beetje de ‘baat het niet dan schaar het niet’ houding, dus ga er zeker even naar kijken! 
Super fijn dat jullie een goede echo achter de rug hebben! En goed dat je positief blijft, maar toch ook in je achterhoofd houdt dat er een inieminie kansje bestaat dat het niet goed gaat (hoop het natuurlijk niet voor je!)
Ik was na de eerste echo helemaal niet meer bezig met de mogelijkheid van een miskraam en daardoor kwam de klap wel erg hard aan. Maar inmiddels is dat gelukkig wel al wat verminderd. Daarbij hadden we wel heel veel stress voor de NIPT, want we hadden onder voorbehoud besloten dat als dat + vruchtwaterpunctie niet goed zou zijn dat we het dan met pijn in ons hart zouden afbreken (aangezien kleine kans van levensvatbaarheid, tenzij down, daar zaten we wel het hardste mee). De gedachte om dat zelf te moeten doen, deed onze maag al omdraaien. Die beslissing is ons uiteindelijk bespaard gebleven en was voor ons gemaakt. Als het wel wat blijven leven was de kans groot dat we rond deze week waarschijnlijk hadden gehoord dat de NIPT niet goed zou zijn geweest en hadden we het over een maand moeten afbreken. Zo kijken we er een beetje tegenaan, dus dan is dit toch wel ‘vrediger’ gegaan. Maar dat maakt het niet minder moeilijk. 
Sorry, als ik een buzzkill ben, dat is absoluut niet mijn bedoeling! Ik hoop echt dat jullie dit nooit hoeven mee te maken en dat jullie binnenkort mogen genieten van jullie kleine wondertje! De kansen op een miskraam na een goede, vitale echo zijn echt nog maar heel klein, dus waarschijnlijk hoef je je nergens druk over te maken!
Heel veel succes en plezier gewenst met je zwangerschap en ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan! :)
 
Ja ze was erg ver (tegen 3 maanden), ze heeft het natuurlijk laten komen, maar daar had ze achteraf spijt van. Zoveel bloedverlies dat ze toen ook met de ambulance is afgevoerd. 
Mn zus weet het niet, ouders ook niet. Wel twee vriendinnen en een collega. Als het binnen 3 maanden niet gelukt is en we naar de HA gaan dan wil ik ze het wel vertellen. Ook omdat mn schoonzusje volgend jaar gaat beginnen en als dan wel alles lukt snel bij haar dan weet de omgeving wel beetje onze situatie om rekening mee te kunnen houden.
misschien ben je dan wel voor nog erger behoed Yres, al blijft het heel verdrietig! 
Bedankt voor de link RyMiBaby! Positief blijven ? goed rust houden en gezond eten. En alles loopt zoals t loopt. Ik zou moeite hebben me niet al helemaal wild te shoppen aan babyspullen al wist ik dat ik zwanger was.
 
Ah, beetje hetzelfde als bij ons dus. Ik kreeg de miskraam op 12w (3mnd), maar het kindje was al eerder overleden in mijn buik. Vervelend dat je zus dat heeft moeten meemaken en dan ook nog eens met de ambulance mee moest! Is ze er nu wel weer bovenop?
Goed dat je erover nadenkt om het oo ten duur te vertellen. Maakt het jezelf dnek ik wel gemakkelijker als de omgeving rekening met je kan houden. Maar hopelijk ben je tegen die tijd al zwanger! 
 
Hier ook een regelmatige cyclus, prima gezondheid en toch heeft het 15 maanden geduurd voor ik zwanger raakte. Na een jaar zijn we via de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd om alles te laten checken, en alles was gewoon in orde. Uiteindelijk was het een keer spontaan raak! Enne... hier werd het wachten dubbel beloond met een tweeling. Inmiddels 3 weekjes oud en maken het mama en papa lekker lastig. ;)
Geduld hebben is lastig, weet er alles van, maar inderdaad - gemiddeld gezien duurt het een jaar voor je zwanger raakt, en langer of korter kan daarbij natuurlijk ook gewoon zo zijn, zonder dat er iets mis is. Maar idd - na een jaar zal de HA je pas doorverwijzen. Succes!!
 
Wat een leuk bericht kim-twee, gefeliciteerd! Fijn om te lezen dat het soms wat langer duurt maar toch niet “onmogelijk” is ?! Lekker genieten en veel geluk met je twee wondertjes!
ik had vandaag een smiley op mn ovulatietest dus ronde 8 is vandaag van start gegaan! 
 
Terug
Bovenaan