Hey RiMiBaby,
Dankjewel voor de info en het linkje! Ik heb ook een beetje de ‘baat het niet dan schaar het niet’ houding, dus ga er zeker even naar kijken!
Super fijn dat jullie een goede echo achter de rug hebben! En goed dat je positief blijft, maar toch ook in je achterhoofd houdt dat er een inieminie kansje bestaat dat het niet goed gaat (hoop het natuurlijk niet voor je!)
Ik was na de eerste echo helemaal niet meer bezig met de mogelijkheid van een miskraam en daardoor kwam de klap wel erg hard aan. Maar inmiddels is dat gelukkig wel al wat verminderd. Daarbij hadden we wel heel veel stress voor de NIPT, want we hadden onder voorbehoud besloten dat als dat + vruchtwaterpunctie niet goed zou zijn dat we het dan met pijn in ons hart zouden afbreken (aangezien kleine kans van levensvatbaarheid, tenzij down, daar zaten we wel het hardste mee). De gedachte om dat zelf te moeten doen, deed onze maag al omdraaien. Die beslissing is ons uiteindelijk bespaard gebleven en was voor ons gemaakt. Als het wel wat blijven leven was de kans groot dat we rond deze week waarschijnlijk hadden gehoord dat de NIPT niet goed zou zijn geweest en hadden we het over een maand moeten afbreken. Zo kijken we er een beetje tegenaan, dus dan is dit toch wel ‘vrediger’ gegaan. Maar dat maakt het niet minder moeilijk.
Sorry, als ik een buzzkill ben, dat is absoluut niet mijn bedoeling! Ik hoop echt dat jullie dit nooit hoeven mee te maken en dat jullie binnenkort mogen genieten van jullie kleine wondertje! De kansen op een miskraam na een goede, vitale echo zijn echt nog maar heel klein, dus waarschijnlijk hoef je je nergens druk over te maken!
Heel veel succes en plezier gewenst met je zwangerschap en ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan!