Na half naar “regelmatige” cylcus nog niet zwanger

Heel herkenbaar wat jullie allemaal schrijven.
Ik ben in juni 2018 met de pil gestopt, cyclus was redelijk snel opgang en begin november had ik een positieve test in handen, helaas is dit in een miskraam geëindigd. Vanaf januari ben ik begonnen met ovulatie testen omdat mijn cyclus helemaal in de war was, hierna werd hij weer redelijk stabiel met nu iedere maand tussen de 30 en 32 dagen En een duidelijke piek op de ovulatie testen.
In juni ben ik langs de huisarts gegaan en ze gaf aan dat 80% binnen 1 jaar zwanger is en 90% binnen 2 jaar. Advies doorgaan met ovulatie testen en mocht het niet lukken in oktober november terug komen mits ik het hiermee eens was. Toch besloten om nog even te wachten voordat we de stap na het ziekenhuis maken. Inmiddels ronde 15 ( ronde 9 n miskraam) met 4 september nod in zicht en hopend op eindelijk een positieve test .
 
Het valt mij op dat meiden die langer dan een half jaar erover doen om zwanger te worden vaak een miskraam krijgen hun eerste zwangerschap. Blijkbaar is t bevruchte eitje toch niet sterk genoeg dan.
ik moet morgen mijn eisprong hebben maar mn ovulatietest geeft voor t eerst sinds een half jaar een leeg rondje aan :( hopelijk slaat het nog om deze week..
 
Ik denk niet dat langer over zwanger worden doen, automatisch betekent dat je eitje dan niet sterk genoeg is. Ik heb genoeg verhalen gelezen van mensen die er lang over hebben gedaan en gezonde kindjes hebben gekregen.
Bij mij was er op de echo vocht zichtbaar in de nek van de baby, wat duidt op een fout tijdens de deling. Botweg enorme pech dus. Dit is ook iets wat gebeurt bij mensen die wel de eerste tot 6e maand zwanger raken..
Je eisprong kan soms wat eerder of later vallen. De keer dat ik zwanger raakte was mijn eisprong zo’n 5-6 dagen later (waarschijnlijk omdat ik 2 dagen griep had gehad). Ik testte altijd meerdere dagen achter elkaar met die goedkope ovulatietesten van zwanger en kids. Die kan je dan als een kalendertje onder elkaar plakken en dan zie je hoe dat oploopt. Zou het dus de komende dagen nog even blijven testen. Wie weet is die dit keer iets later! 
 
Bedankt yres voor je positieve bericht, geeft me weer moed. Mn vriend is erg positief ingesteld en roept het komt allemaal goed en ik merk dat ik vaak teveel van t slechte/negatieve uitgaat? misschien een soort zelfbescherming.
oh die kan ik ook wel eens proberen. Gebruik nu van clearblue maar die zijn best aan de prijs.. al teste ik tot nu toe dag voor mn (verwachte) eisprong en hoefde ik maar 1 tot 2 testjes per keer te gebruiken (box van 10 staafjes). 
Ik gebruik ook de gratis app life. Hier voer ik mijn mestruatie in en hij rekent over een gemiddelse uit wanneer mijn eisprong plaatsvind. Tot nu toe klopt het elke keer (soms een dag verschil).
 
Soms is het ook makkelijker om negatiever te denken dan van het positieve uit te gaan inderdaad. Je wil toch voorkomen dat je weer teleurgesteld raakt. Ik snap dat heel goed. 
Toen ik de eerste positieve test in mijn handen had en ik die aan mijn man liet zien sprongen wij ook niet direct een gat in de lucht. Eerst maar eens kijken hoe de komende twee weken zouden gaan dachten we. Denk dat het ergens ook wel goed is om jezelf een beetje te beschermen. Ik moet zeggen dat wij na de eerste goede echo wel iets te veel op de roze wolk zaten. Zodanig dat ik er totaal niet stil bij had gestaan dat het nog fout kon zijn bij de tweede echo. Die kwam dan ook ineens hard aan. 
Wat betreft je ovulatie en het zwanger worden: houd zeker moed. Onze lichamen zijn tot zoveel in staat en soms heeft het tijd nodig om iets moois te maken :) 
Z&K testjes vond ik zeker aan te raden. Al geven ze wel altijd een kleurstreepje, maar is die pas positief als je teststrip net zo donker is al de controlestrip. Die van clear blue heb ik zelf nooit gebruikt, maar wel veel goede dingen over gehoord.
Ik had trouwens nooit meer geantwoord op eat conceive plus is! Dat is een ‘spermavriendelijk’ glijmiddel. Het schijnt dat gewone glijmiddel soms de bewegelijkheid beïnvloed of zelfs wat cellen kan ‘doden’. Daarbij zou die conceive zogezegd helpen met het zwemmen naar een eicel toe (het doet soort van het natuurlijke vocht van de vrouw na). Ik vind het prima spul en gebruik dit liever dan iets anders of niets.
Btw ik zou wel nog foliumzuur slikken als ik jou was, tenzij dat ook in je multivitamine zit? Ik heb mijn foliumzuur (of Davitamon mama) gewoon in een ander vitaminepotje gegooid, dus iedereen bij mij dacht dat ik vitamine van huid en haar slik ;) 
 
Hallo,
Toen mijn vriend en ik na een half jaar niet zwanger waren zijn wij bij de huisarts geweest. Dit omdat ik heel onzeker was omdat mijn beide ouders vruchtbaarheidsproblemen hadden waardoor ik pas na jaren ben geboren en enig kind ben gebleven.
Alleen totdat je een jaar een geprobeerd hebt kan de huisarts je vaak niet doorverwijzen. Tenzij je verder in de 30 bent en dat er daardoor wat meer haast is.
Wel kon mijn vriend vast zijn sperma laten testen via het lab dus dat hebben we wel gedaan, gelukkig allemaal goed. 
Voor mij voelde het allemaal heel lang en elke maand was een teleurstelling als ik weer ongesteld werd. Werkten ook met ovulatietesten. 
Uitdeindelijk hadden we afgesproken na de vakantie weer naar de huisarts te gaan. Dat gaf bij mij wel een soort rust en nu in ronde 12 zwanger! Had op advies van een vriendin wel maca geslikt sinds 2 maand, maar weet niet of dat toeval is of niet haha. 
 
Lijkt met heel heftig jullie ervarig yeres! Hopelijk hoeven jullie zoiets nooit meer mee te maken. 
Ik ga zo gelijk mn foliumzuur pillen overgooien in een ander potje. Slim idee! Ja die andere vitaminepillen zijn hele sterke. Dus neem die nu wel trouw in aangezien in een slechte groente en fruit eter ben.
de ovulatietesten van clearblue werken heel eenvoudig. Rondje is niks, knipperense smiley is hoge vruchtbaarheid en een niet knipperende smiley is piekvruchtbaarheid en mag je aan de slag?!
gefeliciteerd RyMiBaby! Ik wist overigens niet dat de man zich al eerder kan laten testen? Na deze ronde mn vriend maar eens vragen het te laten onderzoeken. Wel zo’n thuistest gedaan maar in t ziekenhuis is altijd beter. Ben benieuwd of hij het ziet zitten haha thuis testen vond ie al raar alles in een potje mikken haha. 
Wanneer heb jij je nod yres?
 
Wat een fijn nieuws RyMiBaby! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu? En wat is dat maca? Heb het ooit wel eens voorbij horen komen, maar geen idee wat het nu is!
Mijn nod is heel lastig te zeggen, Sunday. Heb nog een boel hcg in mijn lichaam en afgelopen vrijdag was de miskraam pas, dus geen idee wat mijn lichaam van plan is. Ik hoop over een maand! 
En je man wat eerder laten testen hebben wij ook gedaan destijds. Heb je inderdaad toch iets meer zekerheid!
 
Terug
Bovenaan