na hoeveel rondes zwanger?

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik ben iris en  we zijn  sinds april aan het klussen voor ons eerste kindje, dit word voor ons dus al ronde 8!!! de moed begint me soms aardig in de schoenen te zakken...

hoelang duurde het bij jullie voordat jullie zwanger waren?

alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes iris

hoi,

Ik denk dat je je niet tedruk moet maken.. (ik weet hoe vervelend het is)
ma ja er zijn meer dames die het er veel moeilijker mee hebben, en er nog een keer zoveel langer over doen..

maar bij mijn eerste kindje waren we na ong 7 mnd zwanger (met een mk ertussen)
en nu met ons 2de kindje waren we binnen een maand zwanger.

ik had dit niet verwacht, maar we zijn super blij dat we zwanger mogen worden.

ik zeg altijd.. een kind neem je niet die krijg je... het is een geschenk uit de hemel, en wanneer de tijd rijp is komt alles op zijn pootjes terrecht.

suc6 met klussen..

groetjes simone

mv Mart en ?

Hoi Iris21

Ik weet niet of 21 ook je leeftijd is, maar op zich heb je wat meer kans om zwanger te raken als je wat jonger bent. Maar het is geen gegeven.
Bij mijn eerste kindje hebben we er ruim een jaar over gedaan en ik was toen 29 toen ik zwanger raakte.
Nu ben ik 31 en zwanger van ons tweede kindje na rondje 4.

Ik begrijp precies hoe je je voelt.
2 vriendinnen van mij hebben 3 en 2 kinderen en alle keren de eerste keer raak.
Dat frusteerde mij toen ook wel.
Het moet wel gezellig blijven tussen jou en je vriend en geen "moetje"worden.
Je hebt iedere maand, maar zo'n 20% kans dat het raak is, dan is eigenlijk toch al een wonder als het lukt.
Maar iedere maand denk je weer van alles te voelen, totdat je naar de wc gaat en het toch weer mis is.
Je gaat toch een beetje twijfelen aan jezelf.

Ik heb zelf een wat onregelmatige cyclus en door mezelf iedere dag te temperaturen had ik wel een beter beeld van wanneer mijn eisprong was.
Misschien dat het je helpt.
Heel veel succes en laat de moed niet zakken hoor!

Hoi Iris,

Ik ben nu ruim 9 wkn zwanger   van de eerste en we hebben er ruim een jaar over gedaan om zwanger te worden. We vonden het soms ook erg lastig om zo lang te moeten wachten (vooral als iedereen om je heen wel zwanger is), maar het hielp om er samen over te praten. Het uiteindelijk een stel ovulatietesten gekocht en toen die pos waren, geklust en zwanger!!!

Ook ik ken verhalen om mij heen van mensen waar het lang duurde.  Goede vrienden waren na ruim 2 jaar pas zwanger (wel medische molen begonnen, maar alles bleek goed) en nu zijn 5 mnd na de geboorte van de eerste al weer zwanger van de tweede. Je kunt er dus eigenlijk niets over zeggen lijkt het wel.

Maar ik kan je wel veel succes wensen en heb het er met je partner over!

Hoi iris

Bij ons is het rondje 7 hahaha met een mk ertussen.
Onze oudste is 20 maanden en was een verrassing/ cadeautje!
Ik had dus verwacht dat het iets sneller zou gaan. Is me enorm tegen gevallen. Dus weet helemaal wat je bedoeld! Ik heb voor aankomende maand 10 ovulatietesten gekocht. Daarmee moet je dagelijks testen. Dan weet je precies wanneer je eisprong plaatsvind. Ideaal lijkt me, heb je wat meer kans. Volgens mij heb ik ze gekocht op www.drogisterij.nl anders ff googlen. Hopen dat we over een goeie maand eindelijk eens een positieve zwangerschapstest in handen hebben! Maar ook waar.... sommige mensen zijn jaren bezig, dus mag niet klagen. Wat wel vervelend is, is dat m'n vriendin in een maand al zwanger was *snifsnif*

Grtzz

Helaas heeft het bij ons ook enige tijd geduurd voordat we zwanger waren van ons dochtertje. (ruim een jaar) Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje en dat heeft ook weer 9 maandjes geduurd. Nu heb ik ook nog eens een onregelmatige cyclus dus dat schoot ook niet echt op. Maar de laatste keer hebben we gebruik gemaakt van ovulatietesten. Toen die positief aangaven zijn we gelijk gaan klussen  en voilà: inmiddels ben ik bijna 8 weekjes zwanger!

Groetjes, Linda

hallo...

bij ons is het heel snel gegaan.
ik was in oktober gestopt met de pil, en was in november zwanger!!!
dus eigenlijk meteen al.
helaas heb ik in december een miskraam gehad op kerstavond..
de vk zei toen dat we het maar even rustig aan moesten doen maar ja je weet hoe dat gaat, je wil er toch meteen weer voor gaan na de mk.

en in januari was ik weer in verwachting tot onze grote verbazing hoor!!
ben nu al 2 dagen overtijd en wacht dus op onze eerste wonder!!!

het is idd bij iedereen erg verschillend.

groet annelies40wkn2dgn

Misschien ben ik een geruststelling voor je want wij waren pas zwanger na 1,5 jaar. Tijdens de verbouwing (aandacht gericht op wat anders) is het blijkbaar gebeurd. Gelukkig zonder tussenkomst van een arts of iets dergelijks dus heb geduld en geef niet op. Na een jaartje kan je eens bij een dokter langsgaan of alles wel goed is. Succes!

Terug
Bovenaan