na sex

Dag zwangere dames,

Ik heb een (beetje vreemd) vraagje:
De laatste keer dat mijn lief en ik vreëen, merkte ik erna dat de sperma lichtroze was, alsof er een beetje bloed mee was vermengd. Voor de rest bloed ik niet, op een beetje bloed na dan, een week geleden. Dat was waarschijnlijk van de innesteling.
Heeft 1 van jullie dit ook meegemaakt en is het iets om me zorgen over te maken?


Liefs,

Droompje
 
Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken. Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook een keertje, en het stelt echt niks voor. Gewoon een klein bloedvaatje dat gesprongen is in de vagina of zo. Ik heb er toen voor naar de huisarts gebeld en hij zei dit dus. Als het ook pijn doet, is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat kan ik uit jouw stukje niet opmaken, dus ik ga ervan uit dat het echt niks is hoor!

Groetjes,
Marian
 
Dank je wel voor de geruststelling en nee, ik heb geen pijn gevoeld.
Toch is het gek, een beetje eng  vind ik het wel,  ik denk dan: moeten we misschien sex op een laag pitje zetten? Ik ben pas 5 weken zwanger, misschien moeten we het rustig aan doen tot ik 12 weken zwanger ben? Of heel voorzichtig vrijen, niet te diep of zo?
Wat vind jij?

Liefs,

Droompje
 
Ik weet het eigenlijk ook niet. Iedereen zegt wel dat het geen kwaad kan om seks te hebben, maar het blijft wel een beetje akelig als je ineens wat bloed verliest he. Wij hebben vorige keer gewoon seks gehad als we daar zin in hadden (zo goed als elke dag dus ) en het is gewoon bij die ene keer bloeden gebleven. Ik had toen wel inderdaad gevraagd minder diep te gaan, maar dat was meer omdat ik het een vervelend gevoel vond als mijn man tegen mijn baarmoedermond stootte (of ik neem tenminste aan dat het dat was, het voelde alleszins niet echt fijn). Ook nu bij deze zwangerschap zijn we gewoon doorgegaan met seksen zoals voorheen. Dus ik denk niet dat je ermee moet stoppen hoor, ook niet voor 12 weken. Maar ja, als je je daar geruster bij voelt, dan wel natuurlijk. Je moet gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt, maar seks kan normaalgezien geen kwaad.

Groetjes,
Marian
 
Hey,

seks kan geen kwaad hoor, je baby vindt die schommelingen ook alleen maar leuk! Maar inderdaad: niet te ruig, maar dan kan seks nog geen miskraam opwekken ofzoiets, kan wel als een katalysator werken, voor als het toch in het verschiet lag, maar dat is met sporten net zo...

Ik denk ook dat er gewoon een bloedvaatje bij je gesprongen is, je vagina is natuurlijk wat meer doorbloed nu..

Groetjes
Manky
 
Hallo,

Ik ben nu 25 weken zwanger van m'n eerste kindje! Ik heb tijdens deze zwangerschap ook een kleine bloeding gehad, dit keer was er niks aan de hand en alles was goed met de baby. Zoals je misschien al voelt aankomen, voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad. Ik had ook toen een klein beetje bloed verlies. Op internet lees je op forums als deze en anderen alleen maar dat er niks aan de hand is, zelfs de verloskundige zei dat 't waarschijnlijk niks was. Onwetend als ik was heb ik 't daar bij gelaten, tot ik een week later eigenlijk ongesteld werd. Ik wil je helemaal niet ongerust maken of wat dan ook, maar vind wel dat je ook moet weten dat er een andere kant aan 't verhaal zit.  Ik zou 't voor de zekerheid toch bij de verloskundige melden, wie weet kan je een vervroegte echo krijgen. Heb ik bij deze zwangerschap ook gehad!
Ik hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap en dat je een onbezorgde tijd te gemoet gaat.

groetjes kersje
 
Hoi Kersje,

Fijn dat je je persoonlijke ervaringen hierover deelt. Je hebt gelijk, ik heb een afspraak kunnen maken voor een vervroegde echo, dit wordt in mijn achtste week gedaan, om precies te zijn, maandag de 18de. Voor het beetje bloedverlies en ook om er achter te komen wat de precieze datum is dat ik ben uitgerekend. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje bleek ook dat ik 2 weken later was uitgerekend, waarschijnlijk een late bevruchting/eisprong. Dan weet ik in ieder geval een stuk meer!!


Liefs,

Droompje
 
Hallo Drompje,

Niks om je druk om te maken hoor.
Ik ben nu 23 weken zwanger en twee weken geleden na het vrijen head ik allemaal helder bloed bij het sperma. Ik heb van schrik meteen de verloskundige gebeld.
Zij zei ook dat als je zwanger bent, je doorbloeding veel beter is.
Je kan ook vaker een bloedneus krijgen nu en bloedend tandvlees bij het tanden poetsen. Het kan echt geen kwaad. Zolang het maar niet blijft bloeden en met bakken eruit komt.....

Gewoon lekker door vrijen.

Liefs Yvette
 
Terug
Bovenaan