na sex

Hoi Yvette,

Dank je wel voor de geruststelling. Goh, wat gek dat de doorbloeding beter is als je zwanger bent, dat wist ik helemaal niet! En we vrijen  wel gewoon door, hoor. We zijn wel veel voorzichtiger (is ook teder) en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje eng vind om nu een orgasme te hebben...  Dat houd ik dus bewust tegen, ik denk omdat het nog zo pril is. Dat durf ik nu nog niet! Als  ik de eerste 12 weken nou voorzichtig doe, voor mijn eigen gevoel. En ik zal een stuk geruster zijn als ik de eerste echo heb gehad, als alles goed is, natuurlijk.  Ik kan me van mijn vorige zwangerschap ook niet meer herinneren of ik toen ook een beetje had gebloed. Ik was wel ontzettend misselijk en dat is nu ook (nog) niet het geval, dat baart me eerlijk gezegd ook wel zorgen...
Ach, misschien komt dat nog of helemaal niet, wie weet!


Liefs,

Droompje
 
He Droompje,

Vwb je misselijkheid, ook dat hoeft niet natuurlijk. Iedere zwangerschap is weer totaal anders. Ik ben ook nauwelijks misselijk geweest hoor. Sommige vrouwen die zijn in de 1e zwangerschap maanden achter elkaar kots misselijk geweest en heel veel spugen etc.... en dan bij de 2e zwangerschap hebben ze helemaal nergens last van.
Ik zou me niet teveel zorgen maken joh. Kan ik makkelijk zeggen, maar ik was ook heel ongerust hoor toen ik nog zo pril in mijn zwangerschap zat. Ik was als de dood voor een miskraam of iets dergelijks. Nu ben ik 23 weken en nog een weekje, dan is het kindje levens vatbaar. Liever nog niet natuurlijk, maar mocht het eerder eruit willen of moeten, dan kunnen ze het nog redden. Je verlegt iedere keer je grenzen he?
Toen ik nog heel pril zwanger was, kon ik niet wachten tot ik 12 weken was, nu kan ik niet wachten tot het levens vatbaar is en daarna is het aftellen tot de datum dat je thuis mag bevallen en daarna...... de uiteindelijke bevalling.
Ik wil je heel veel plezier toewensen in je zwangerschap. Dit is je 2e kindje volgens mij of niet?

Groetjes Yvette
 
Hoi Yvette,

Nee, dit is zelfs mijn derde zwangerschap!

Mijn oudste is 9, mijn jongste is 6 dus het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik zwanger was. Ik ben nu 31, bij  mijn eerste was ik 21 toen ik zwanger werd. Zooo lang geleden!! Ik was wel bij allebei de zwangerschappen erg misselijk, zoveel dat ik 10 kilo afviel in de eerste 4 maanden, allebei de keren. En wie weet, komt dat nog of wordt de misselijkheid mij dit keer bespaard! Ik heb nu wel een andere partner, misschien heeft dat ook invloed.

En jij, is dit je eerste zwangerschap?


Liefs,

Droompje
 
He Droompje,

Dus je derde kindje alweer. Voor je huidige vriend ook leuk. Een kindje van jullie saampjes....

En ja, dit is mijn eerste kindje. Ik ben nu 25 jaar en we verwachten een jongetje.
Ik heb er zo'n zin in. Woensdag a.s. krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Kunnen we lekker klussen en alles gezellig inrichten. De babykamer is al besteld en die kunnen we de 1e week van september ophalen. Die kleine jongen krijgt een heel knus kamertje.
Ik ben er helemaal klaar voor.

Liefs Yvette.
 
Hi Yvette,


Zo, wat spannend zeg, je eerste kindje! Ik weet nog wel dat ik het ontzettend spannend vond, de eerste. Toch blijven de zwangerschappen erna ook spannend, dat merk ik nu ook. Ik merk dat ik, net als bij de eerste, toch weer onzeker ben af en toe of alles wel goed gaat. Dat verandert dus niet!

Leuk dat je een nieuw huis hebt, doe je wel rustig aan met klussen, verven en zo?
Wij wonen sinds februari dit jaar in een nieuw huis, we zijn helemaal vanaf de randstad naar friesland verhuisd, dat was een (letterlijk) flinke stap om te maken. We genieten er nog steeds iedere dag van.

Mijn vriend en ik zijn inderdaad heel blij om dit samen mee te mogen maken, samen een baby. We kunnen het ook nog steeds niet helemaal beseffen dat dit allemaal mag gebeuren.

Veel plezier met je nieuwe huis!

Liefs,

Droompje
 
He Droompje,

Sorrie voor mijn late reactie.
Ik las het nu pas. Maar ik lees dat je verhuisd bent naar Friesland?
Das toevallig, want ik woon ook in Friesland. Mag ik je vragen waar je woont?
Wij wonen nu nog in Leeuwarden, maar gaan verhuizen naar een dorpje vlakbij.

Hopelijk hoor ik nog wat van je.

Groetjes Yvette.

(p.s. ik ben geboren in Rotterdam, dus ben geen fries)
 
Hi Yvette,

Nou ja, wat een toeval!!
Wij wonen in de buurt van Leeuwarden, in een redelijk klein dorpje (ongeveer 1000 inwoners), Winsum. Waar ga jij dan wonen? Woensdag krijgen jullie de sleutel, toch?

En ook zo toevallig dat je zelf ook niet van oorsprong fries bent, ik ook niet! Ik kom van oorsprong uit Amsterdam maar heb vanaf mijn zesde in Zaanstad gewoond. Toen ik 21 was ging ik in IJmuiden wonen met mijn toenmalige man, na de scheiding heb ik 5 jaar bij Haarlem gewoond waar ik mijn huidige verloofde (we gaan 17 augustus trouwen) heb ontmoet. En vanwege zijn werk (hij werkt bij Achmea) zijn we naar Friesland verhuisd.

Jeetje, wat toevallig zeg!


Liefs,

Droompje
 
Terug
Bovenaan