na sex

Ha ha, die Droompje,

Wat een toeval. Ook ik was zes toen ik verhuizen ging, Wij woonden dus is Rottedam (na jou, Krimpen a/d IJssel) dat ligt er heel dicht bij.
Ik heb toen met mijn ouders in Burgum gewoont. Toen ik 18 was ging ik samen wonen in Leeuwarden. Die relatie is uit gegaan toen ik 19 was, omdat ik mijn huidige vriend leerde kennen via het werk. En je raad het nooit, maar dat was bij ACHMEA!!!! ha ha.
Hij werkte bij FBTO in L'wden en ik bij Avero L'wden, maar dat zat op 1 afdeling.
We zijn er nu allebei weg. Wij krijgen inderdaad morgen de sleutel en we gaan verhuizen naar Mantgum.
Jee, wat een toeval. Werkt je vriend nog steeds bij Achmea? In Leeuwarden, of ergens anders? En jij, waar werk jij?
Ik werk bij een de notaris in Grou.

Groetjes Yvette.

Oh ja, jij gaat binnenkort trouwen. Geweldig.
Hoe doe je dat dan met je jurk en buik etc? Hoe lang ben je ook alweer zwanger?
 
Hoi-hoi Yvette,

Oh, dan ben jij niet helemaal vreemd hier in het Noorden, op je zesde verhuisde je naar Burgum? Dan kan je ondertussen vast ook fries spreken, nou dat zie ik mezelf niet zo 1, 2, 3 doen! Nou woon ik hier nog niet eens een half jaar, misschien 'went' dat nog! Veel luisteren en oefenen.

Ah-ha, je relatie ging uit omdat je verliefd werd op iemand anders? Schaam je, haha!
Mijn verloofde heeft al eerder 7 jaar  bij Achema Leeuwarden gewerkt, tot 2 jaar terug. Toen ging hij in Apeldoorn werken en nu dus sinds februari dit jaar weer terug in Leeuwarden. Wie weet, kennen jullie elkaar van gezicht? Hij werkt bij het notes beheer, Achmea Active. Alles met email zeg maar. Hij zit nu nog op de 5de verdieping van de grote toren maar ik geloof dat ze één dezer maanden verhuizen naar een lager tussengebouw. (ernaast)

Toevallig zeg! Wat is het toch een klein wereldje...

Ik werk zelf niet, ik ben thuis, vang de kinderen op van en naar school. Vorig jaar  volgde ik nog een opleiding, een MBO opleiding, SPW-4, om activiteitenbegeleidster te worden. Maar door onze verhuizing is dat op een laag pitje komen te staan en nu ik zwanger ben blijf ik voorlopig ook thuis. Ik hoef niet zo nodig erbij te werken, ook voor het geval ik weer zo ziek word als bij mijn vorige zwangerschappen. (4 maanden lang spugen, 10 kilo gewichtsverlies  in de eerste 4 maanden, ik was dus enorm verzwakt)
 
Ik zit nu in week 7, dus over een maand zal ik nog geen buikje hebben. We hebben trouwens geen traditionele bruiloft, we vieren het alleen met onze ouders. Dus ik ga ook niet in een lange witte jurk, we houden het simpel. We doen dit om meerdere redenen, als eerste omdat we natuurlijk heel veel van elkaar houden. Als tweede omdat we samen een huis hebben gekocht en als er iets met 1 van ons zou gebeuren dan staat de andere niet zo sterk (dan zou de familie van de overledene roet in het eten kunnen gooien). En als derde willen we graag dat we getrouwd zijn voor onze baby er is, zo traditioneel zijn we weer wel! We hadden de bruiloft al geregeld voordat ik zwanger werd, we gingen er ook niet vanuit dat het zo snel zou gaan.

Aha, je gaat in Mantgum wonen, is het daar leuk? Ik ben er zelf nog nooit geweest.


Liefs,

Droompje


 
Lieve Droompje,

Aha, dus tot twee jaar terug heeft je vriend bij achmea gewerkt.
Wellicht ken ik hem dan van gezicht, want ik heb er 2,5 jaar gewerkt en dat is nu zo'n 3 jaar geleden. Ik weet niet of je z'n naam wilt zeggen (begrijp a;s je dat niet doet, omdat dat nogal privicy gevoelig ligt zeg maar...) zie maar even.
En idderdaad:' "foei" dat ik verliefd werd op een ander. Het was een vreselijke erb=varing voor ons beide eigenlijk. Ik woonde nog maar net een jaar samen, maar was wel drie jaar bij die vriend. Mijn huidige vriend had al een relatie van 17 jaar en was getrouwd. Zijn vrouw was zelf op dat moment zwanger van de 2e. Ja, het klinkt vreselijk ik weet het.
Hij is in die 17 jaar nog nooit verliefd geworden op iemand, of gevoelens gekregen voor iemand, maar toch was dat bij ons wel het geval. Het was erg moeilijk. We zijn eigenlijk meteen gaan samen wonen, want we hadden allebei geen huis meer eigenlijk. Via een bekende konden we een huisje gaan huren. We werken toen nog samen op de afdeling en moesten het in eerste instantie geheim houden voor iedereen. Nou, dan leer je elkaar wel heel snel kennen hoor! We zijn inmiddels alweer ruim 4 jaar samen.

En jij werkt niet? Oke, ik stop per 6 september bij mijn huidige werkgever.
Ik zou een vaste aanstelling krijgen en toen moest ik erbij vertellen dat ik zwanger was. Toen ze dat hoorden, wouden ze mijn contract niet meer verlengen.
Ik mocht hier wel blijven, maar wel voor 40 uur per week (dat werk ik nu ook) maar dat wil ik niet met een kleine baby. Dus houdt het op voor mij. Mijn collega's vinden het ook erg jammer allemaal en ze hoopte dat ik kon blijven. Ik wil nl. wel parttime blijven werken, maar dat ziet mijn baas niet zitten (2 parttimers) iedereen ziet de voordelen ervan in, maar hij niet. Hij beslist uiteindelijk. Ik ben dus vanaf september werkeloos.
Ik kom dan in de ww terrecht. Ik krijg dan ook nog 12 weken zwangerschaps ww en dat bedraagt 100% van je salaris, dus dat is wel lekker,
Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om volledig thuis te zijn, en je volledig te kunnen richten op de kleine, maar tegelijkertijd ben ik heel erg bang dat je wereldje zo klein wordt? Hoe is jou ervaring hiermee?
Ik ben bang dat ik na een paar maanden weer het werken ga missen.
Je hoort vaak, dat als vrouwen helemaal niet werken, dat ze dan wat geisoleerd raken. En dat wil ik voorkomen natuurlijk. Ik ben gewend om al jaren (7 jaar) 40 uur per week te werken. Ben benieuwd hoe jij het ziet?

En je bent nu 7 weken zwanger. Spannend hoor..... heb je het al aan mensen verteld of hou je het liever geheim tot de 12e week?
En idd. voor een buikje hoef je nog niet echt bang te zijn over een maand.

En Mantgum schijnt een heel leuk dorp te zijn. Ik ken het ook niet echt, maar ik hoor van bijna iedereen die het daar kent, dat het een heel leuk dorp is. Het is ook echt zo'n pitoresk (hoe je dat ook mag schrijven) dorpje als je er doorheen rijdt. Veel mooie oude woningen enzo.

Nou tot horens weer.

Liefs  
 
Hi Yvette,

Daar ben ik weer. Wat mij (en mijn verloofde betreft) mag je zijn naam wel weten, hoor. De kans lijkt me klein dat er anderen zijn die zijn naam herkennen! Hij heet Meindert Putter, ik kan je wel een keer een foto sturen, via mail of zo, misschien herkennen  jij of je vriend hem dan wel.

Wat een verhaal, zeg, over hoe jullie relatie begon. Dan hebben jullie al heel wat meegemaakt samen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet zomaar aan zoiets begint, zeker niet als eentje getrouwd is en en een tweede kindje verwacht! Daar zullen jullie wel heel goed over hebben gepraat. Gaat je vriend nog wel goed met zijn ex om, en zijn kinderen?
Jullie zullen op je werk ook wel commentaar hebben gehad, toen ze er achter kwamen. Dat zal ook wel niet makkelijk zijn geweest.

Wat stom dat je niet parttime  mag werken van je baas, ik dacht dat dat altijd zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat als je al heel lang 40 uur per week werkt, dat je er dan tegen op ziet om thuis te zitten. Ik heb er zelf nooit moeite mee gehad, ik vind het heerlijk om fulltime voor mijn kinderen te zorgen, wat betreft ben ik een echte huismama!
Misschien vind je na een tijdje een andere baan, wel parttime? Dat zou voor jou ideaal zijn. Ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen zich geïsoleerd voelen, maar dat is wat je er zelf van maakt. Je zult wel merken dat je in een kleiner dorpje veel contact gaat krijgen met je buurt, dat helpt ook veel. En geloof mij, de eerste jaren heb je je handen vol aan je kindje!

Ik ben inderdaad van plan om te wachten tot ik 12 weken zwanger ben, dat heb ik de vorige keren ook gedaan. Dat vind ik wel zo veilig. Het zal alleen lastig worden om het voor mijn moeder geheim te houden. Ze komt iedere week naar ons toe en heeft  het snel door als ik iets verberg. Helemaal als ik wel weer enorm misselijk word, ze is niet gek!  
We vinden het trouwens ook leuk om samen dit geheim te delen, we genieten er 100% van! Hoe heb jij het gedaan? Heb je gewacht of het gelijk verteld?

Nou, dat was het weer, voor nu.

Wel gezellig zo, dat geklets via dit forum!

Liefs,

Droompje
 
Dag aanstaande mevrouw Putter
Zo, daar was is weer.
Ik ken zijn naam niet, dus wellicht zou ik hem van gezicht herkennen, maar de naam zegt me niks. Achmea is natuurlijk ook heel erg groot, maar toch.....

Wat een verhaal he over onze relatie? De reacties op het werk waren niet echt bepaald leuk nee. We zijn later ook uit elkaar gehaald op de afdeling omdat de colega's er niet mee overweg konden. Mijn vriend zijn contrcat is toen later niet verlengd (dat was vast daarom, maar dat hebben ze niet gezegd) Ik kreg toen nog een verlenging van een jaar. Daarna ging de afdeling hypotheken naar Den Bosch en hield het op voor mij binnen achmea.
Hoe de relatie is met zijn ex en kinderen? Nou, zijn ex en ik hebben het nooit kunnen vinden. Zij heeft mij natuurlijk altijd als een grote bedreiging gezien en logisch. Ik ben wat jongen dan hun. Zij is 35 en mijn vriend is nu 38. Zelf ben ik nu 25. Zij vond mij natuurlijk een jong pikkie en dacht dat ik nog niks wist van de wereld.
Vwb de kinderen: De oudste (nu 6) kregen we te zien, een weekend in de twee weken. Zij heeft zich de eerste jaren heel erg tegen mij verzet en dat vond ik heel moeilijk. Mijn vriend en ik hadden best wel een moeizame relatie in het begin en hadden erg veel ruzie. Als zijn dochtertje dan kwam, dan was ie uiteraard heel lief voor haar en had ie het hele weekend de tijd voor haar. Ik voelde me dan echt een derde wiel en erg buitengesoten. Zijn ex zat die meid heel erg tegen mij op te stoken. Z'n dochtertje zei dan wel een: Wat vind jij van mijn mama? Ik zei dan maar wijs: Weet ik niet, want ik ken haar niet! Maar zijn dochtertje zei dan: Nou mijn mama vind jou een trut en het is jou schuld dat papa niet meer thuis woont. (ze was toen ongeveer 4 jaar) Nou dat komt hard aan hoor. Mijn vriend deed er niets aan en sprak zijn ex er eigenlik ook niet echt op aan.
De jongste dochter van hem mochten we toen nog niet zien. Zijn ex vond haar nog te jong en het was HAAR meisje..... Toen de jongste ongeveer 2 was mocht ze ook mee de weekenden. Zij was altijd heel lief voor mij en trok meer naar mij toe dan naar haar papa. Toen de oudste ongeveer 4 was, begon ze liever voor me te worden.
Vorig jaar kregen mijn vriend en zijn ex ruzie over de vakantie periode. Wij moetsen maar vrij nemen omdat zij zonder de kinderen op vakantei wou. Nou, zo werkt dat niet. Dat doe je in overleg toch? Ze begon meteen te dreigen met die meiden (wat ze al zo lang doet) en dat we ze niet meer zte zien kregen. Nou, dat was vorig jaar juli en we hebben ze nog niet gezien.
Die meiden hebben we dus nu een jaar niet meer gezien. Het is zo'n bitch. Ze heeft altijd gezegd dat de kinderen niet de dupe moeten worden van de scheiding, maar het is allemaal haar eigen frustratie en de kinderen zijn daar nu de dupe van.
Nu ze ook via via heeft gehoord dat ik zwanger ben, is natuurlijk het hek helemaal van de dam.
Wat een verhaal he?.........

Jij verteld het dus met 12 weken dat je zwanger bent. Ik heb dat voor mijn omgeving ook gedaan, maar mijn schoonouders en ouders wisten het met ongeveer 9 weken. Mijn beste vriendin en zus ook trouwens.
Ik was er zo trots op......

Ik vind het ook erg gezellig om zo lekker te kletsen met je!

Oh ja, vwb het niet meer werken..... ik hoop idd. dat ik wat contacten op doe in Mantgum en me niet hoef te vervelen.

Ik zal weer even wat doen hier op het werk.
Vanmiddag om half 1 het huurcontract tekenen ne de sleutel krijgen van het nieuwe huis... spannend hoor.

Liefs Yvette
 
Hi Yvette,

Sorry voor de late reactie, ik heb de afgelopen dagen niet naar mijn pc omgekeken vanwege mijn misselijkheid. (Toch op gang gekomen)

Jeetje meid, wat een verhaal! Vervelend dat jullie relatie op het werk problemen gaf en héél vervelend dat de ex van je vriend zo moeilijk deed en doet. Een beetje begrijpelijk is het wel, als jij in haar schoenen had gestaan dan had je er ook veel moeite mee gehad. Maar dat ze de kinderen erbij betrekt, dat is erg kinderachtig en onredelijk. Ik vind het trouwens wel raar dat je vriend zo naar zijn dochtertje trok in de weekends dat ze bij jullie was, en jou uitsloot. Dat is vreemd, volgens mij had je vriend ook nog heel wat te leren!

Heel erg dat jullie de twee meisjes al een jaar niet hebben gezien, dat moet vreselijk zijn voor jullie maar ook voor de meiden. Wat vreselijk egoïstisch van de ex van je vriend! Bellen jullie nog wel met ze? En zou je vriend niet naar een advocaat moeten stappen? De ex van mijn verloofde deed ook wel eens lastig over hun gezamenlijke dochtertje, maar 1 keer dreigen met rechterlijke stappen en ze bond gelukkig in!

Hoe bevalt jullie huis? Is het mooi, lukt het klussen een beetje?

Liefs,

Droompje
 
He Droompje,

Hier nog even een berichtje van mij en daarna zal je me 3 weken missen ivm met de verhuizing. Vandaag is mijn laatste werkdag en dan hebben we 3 weken vakantie.
Dus ik heb nog heeel veel werk liggen wat ik weg moet werken vandaag!

De woning is een drama. Er komt van alles achter weg. Rotte muren etc. Wanden moeten opnieuw gestuuct worden... Nou ja, dan hebben we het ook helemaal goed straks, maar het moet wel voor 1 aug. klaar zijn.

Ik hoop dat we na de verhuizing weer contact hebben.

Liefs Yvette
 
Terug
Bovenaan