Na wandelen altijd brullen

<p>Na een dikke vijf weken, reilt en zeilt het redelijk bij ons thuis.</p><p>Het enige waar ik nog gestrest van raak is als ik met mijn dochter heerlijk ga wandelen. Als ik thuis kom krijg ik standaard na enkele minuten een brulconcert van haar. Ik plan de wandeling al rond haar voeding, zodat ik direct na thuiskomst dit kan geven. Dit is de enige manier waarop ik haar weer rustig krijg. Ik ben prima in staat haar even te laten huilen. Dat moet kunnen. Als ze richting ‘over de top’ gaat, bereik ik ook mijn grens. Het lastige is, dat ze dit heel snel bereikt, waardoor ik nauwelijk de tijd krijg om voor de voeding voor mijzelf te zorgen terwijl haar fles warm wordt. Mijn fysio heeft aangeraden om mijn verstand even op nul te zetten, omdat ik het f’yiek nodig heb om eerst voor mijzelf te zorgen, zodat ik daarna al mijn aandacht op haar kan richten. Toch blijf ik dat laten huilen erg moeilijk vinden. Al is dit voor een minuut of 5. Zeker nu ze sinds een paar dagen ook echt tranen produceer. Een speen biedt de nodige troost, alleen kan ze deze nog niet zelfstandig vasthouden. Dat werk eventjes, totdat ze hem weer uitgooit. </p><p>Hoe gaan jullie hiermee om?</p>

Laat je de fles au bain Marie warm worden? Eerlijk gezegd snap ik je probleem niet zo goed, want het is over als ze de fles heeft gehad? Ik ben zelf niet zo’n fan van laten huilen, hoe oud is je dochter?

Ik denk dat het te maken heeft met dat de wagen ineens stil staat. Mijn dochter viel op die leeftijd altijd in slaap in de kinderwagen en als ik thuis kwam en de wagen stil stond werd ze altijd wakker. 
Ga ook eens wandelen als ze net de fles heeft gehad, en dan toch door troosten haar stil proberen te krijgen als je terug bent. Anders gaat ze straks het ritje met de kinderwagen koppelen aan het krijgen van de fles. 

Indd water voor fles al klaarzetten en ook je eigen eten al. En anders kind in draagzak bij je nemen biedt dat geen rust? Of in wippertje bij je. Ik zou er persoonlijk ook gestresst van worden ik kan mijn kind niet echt laten huilen huilen. 

Ik zou juist direct ná de voeding gaan wandelen. Als ze dan nog steeds huilt na het wandelen, moet je de wandeling misschien korter maken. Zo’n kleine baby krijgt superveel indrukken te verwerken tijdens een wandeling, misschien verwerkt ze die door te huilen.

Dank je voor de reacties. Hieruit blijkt dat ik merk dat het een hele kunst voor mij is om iets duidelijk te formuleren als ik moe bent ? (klein lesje vandaag geleerd haha)... 
De fles zet ik tegenwoordig voordat ik weg ga al in de koelkast klaar. Zodra ik thuis kom gaat de flessenwarmer aan. Met een minuut of 5 kan ik de fles al geven. Ondertussen snel eventueel naar de wc e.d. Dat is allemaal al 'ingedekt'. Hoewel ik nu besef dat het eigenlijk ook wel een beetje bizar is dat het op deze manier gaat...
Een paar weken geleden ging ik begin vd middag wandelen. Daarna was ze bij thuiskomst niet meer te sussen, tenzij ik haar in de draagzak nam. Dat is helaas voor mij fysiek erg zwaar. Eerst wandelen, dan haar op deze manier tot rust brengen tot de fles. Geen doen... Na googlen las ik veel tips om het wandelen dan rond de fles te doen. Dat scheelt inderdaad, al ben ik bang dat ze hier ook weer aan gaat wennen. Het is een idee om direct na een andere fles naar buiten te gaan of 's ochtends. Eens zien wat ze dan doet. 
Uiteindelijk ben ik ook niet voor om haar te laten huilen, al kan het in sommige gevallen gewoon niet anders. Ook 's nachts gaat haar knopje van slaap naar ik wil de fles soms snel aan. Je hebt toch tijd nodig om het, ook al staat het zoveel mogelijk al klaar, in orde te maken?
Mijn punt is dat mijn dochter van nu bijna zes weken heel duidelijk kan laten horen wat ze wil en ik dit niet per direct altijd kan geven, omdat mijn eigen zelf zorg ook belangrijk is. In dit geval heb ik het voorbeeld van het wandelen gepakt, al zijn er ook genoeg andere momenten te beschrijven.
Mijn vraag is dus eigenlijk: 'Hoe doe jij dat? Zorgen voor je kindje en tegelijk jezelf daarin niet vergeten?'

Een happy moeder is een happy kindje ❤

Terug
Bovenaan