Na wandelen altijd brullen

Kan ook zijn temperatuur verschil met buiten en binnen.. Daar heeft die van mij ook last van lekker warm ingepakt voor buiten maar zodra we binnen komen is het gewoon te warm voor hem en idd brullen.. 
Idd even kijken na de fles gaan wandelen. 
En ja.. Kind gaat voor alles.. Ik doe het zodra de kleine ligt te slapen echt men rust momentje te pakken.. Hij is nu 9 maanden en heeft echt z'n middagdutje dus die uurtjes doe ik echt niks en even me-time zeg maar.. Ben ik moe doe ik een dutje en anders lekker boekje lezen of tv kijken

[quote quote=10164272]
Mijn vraag is dus eigenlijk: ‘Hoe doe jij dat? Zorgen voor je kindje en tegelijk jezelf daarin niet vergeten?’

Een happy moeder is een happy kindje
[/quote]
Ja op een gegeven moment zat ik ook om
10.00 uur op de bank zonder ontbeten te hebben en gedoucht te zijn omdat mijn dochter zich niet weg wou laten leggen en dan ging huilen. Toen zat ik ook van; eigk te bizar dit.. laten huilen vond ik in het begin ook lastig maar zoals je zelf eigenlijk al aangeeft; kan soms niet anders. En nu ik er zelf een stuk relaxter mee omga merk ik dat mn dochter ook relaxter is. Dus ja, soms huilt ze even 10 minuten als ik aan het ontbijten ben/naar de wc ga/wat dan ook aan het doen ben en dat ik niet a la minute bij dr kan zijn. Maargoed, ze zijn nog zo jong en hebben ook gewoon mama/papa nodig. Dus hier blijft ook wel eens een was liggen. 

Ik geloof niet dat ze teveel indrukken tijdens het wandelen krijgt. Zodra de wielen draaien slaapt ze. We zijn ook al twee keer in de ochtend naar de dierentuin geweest. Met momentje koffiedrinken (in drukke restaurant) blijft ze wel doorslapen. Dat vind ik zo frapant. Zoals gezegd ga ik op diverse tijdstippen wandelen uitproberen. Eens zien hoe ze daarop reageert. Kan ook gewoon zijn dat ze ‘s middags wakkerder is dan in de ochtend. Alleen zie ik dat niet, omdat ik altijd ga wandelen ?

Fijn om te lezen dat ik niet de enige bent die dat even laten huilen omdat het niet anders kan ook lastig vindt ?

Vervelend zeg! Toen mijn zoon 6 weken was, huilde hij ook veel. Niks was goed, behalve rondlopen met hem. Dat deed ik dan ook, totdat ik niet meer aan mezelf toe kwam (niet douchen, hele dagen vergeten te eten en doodmoe). Uiteindelijk bleek hij verborgen reflux te hebben en met medicatie hebben we een heel ander kind, maar daar heb jij niet zoveel aan. 
Waar je misschien wel iets aan hebt, zijn de volgende tips /dingen die ik ben gaan doen:
- ik smeerde mijn brood 's ochtends alvast voor de hele dag. Dan kon ik tijdens het wandelen/rondlopen toch een boterham eten, zonder dat de kleine meteen begon te huilen (want dan eet je ook niet zo lekker meer). 
- als de kleine man huilt, omdat ie honger heeft en ik de fles aan het maken ben, probeer ik me dat niet meer zo aan te trekken. Hij huilt dan misschien 5 minuten, maar komt door honger (niet door verdriet) en die honger wordt 5 minuten later opgelost. Door zo te denken, raak ik een stuk minder gestrest.
- ik probeer ook een beetje slim om te gaan met mijn tijd. Eerder probeerde ik mijn hele huishouden te doen als hij sliep (en dat deed hij niet veel). Nu neem ik eerst even wat tijd voor mezelf en doe daarna pas een huishoudelijk klusje. Rond de tijd dat hij ongeveer wakker wordt, zorg ik dat ik klaar ben. Anders loop ik de hele dag met zo'n onaf gevoel rond. 
- als laatste, misschien wel de moeilijkste, relax! Ik merk echt dat wanneer ik relaxt ben, de kleine dat ook is. Uiteindelijk krijg je dan veel meer gedaan, dan wanneer je de hele dag als een kip zonder kop rondrent om alles maar geregeld te krijgen. 

Zoals meerderden hier al aan hebben gegeven, misschien toch na de fles wandelen? Gewoon eens een ander tijdstip proberen. Van de andere kant denk ik dat het misschien toch iets van prikkelverwerking is. Ook al slaapt ze tijdens het wandelen, er zijn toch andere geluiden en geuren om haar heen, andere lichtinval, temperatuur enz. 
Lekker eventje troosten ☺️
wat betreft laten huilen, natuurlijk moet je ook goed voor jezelf zorgen. Het zou toch te gek zijn als je niet meer naar bet toilet mag, zolang je kleintje op is, omdat ze dan gaat huilen? Toen mijn zoontje nog klein was, ging hij altijd huilen als ik hem uit zijn bedje haalde en dan beneden even in de box legde, omdat ik de fles moest maken. Tja, dan is dat even zo, toch? Ik stond dan altijd vanuit de keuken naar hem te roepen: jaja, mama komt! Ik ben je flesje aan het maken! Hahaha!
Dus ja, ook voor jezelf zorgen is belangrijk! ☺️

Misschien ook goed om te weten: rond 6 weken schijnen baby's het meest te huilen, daarna wordt het snel minder. 
Zelf merkte ik dat rond een maand of drie  er een vast ritme ontstond (vaste tijden drinken en slapen) en onze dochter vanaf dat moment amper nog huilde.
En inderdaad, huilen terwijl je de fles aan het maken bent ontkom je niet aan... toen ik vermoeid was tijdens de eerste weken raakte is daar zelf ook wat gestrest/overprikkeld van. 
Je schrijft trouwens dat je de fles in de flessenwarmer zet. Ik maak de flessen gewoon met warm water uit de kraan, schijnt ook te mogen en is een stuk sneller.

Ik las gisteren dat warm water uit de kraan afgeraden wordt ivm mogelijkheid tot legionella bacterie.
Ik heb altijd voorgekookt water in de thermosfles klaar staan. Werkt ook goed ?

Terug
Bovenaan