na wie geboortkaartjes sturen

aan wie sturen jullie een geboortekaartje behalve aan familie, werk, verloskundige, vrienden?
ik heb mijn huisarts nog nooit gezien en ze weet niet eens dat ik zwanger ben. moet ik haar dan ook een kaartje sturen?
En een vraag voor de ongehuwde zwangeren. Zetten jullie jouw en je vriends achternaam op het kaartje of alleen jullie voornaam?
Alvast bedankt
 
Als jullie ieder een andere achternaam gebruiken, zou ik de beide namen op het kaartje zetten. Mag ik je een ongevraagd advies geven? Ik zou ook de door jullie gekozen achternaam van het kindje vermelden. Ik heb in mijn familie verschillende neefjes en nichtjes waarvan ik niet eens weet hoe ze van hun achternaam heten, doordat vader en moeder hun eigen naam gebruiken en op het geboortekaartje alleen een voornaam staat!
 
Hoi Rachel,

Wij sturen iedereen die wij aardig vinden een kaartje. Wij zijn niet getrouwd en wij vermelden allebei onze achternamen en inderdaad wat anoniem ook zegt, er komt ook de achternaam van de baby in het kaartje te staan.

groetjes, Jane
 
hoi hoi rachel,

ook ik ben niet getrouwd.
wij gaan ook voor allebei onze namen en ik denk dat ik de naam van mijn vriend als eerste doe.
en de achternaam van het kindje (van mijn vriend dus) komt ook in het kaartje te staan.

groetjes dolfijntje
 
Met de geboorte kaartjes ben ik lekker royaal, ik laat de lijst nog aanvullen door mijn moeder en schoonmoeder kunnen ze er nog vrienden van hun bij zetten. Mensen waar ik dus niet aan denk maar waar zij het momenteel al veel over het aanstaande kleinkind hebben. Huisarts krijgt er één (is de bedoeling dat het kindje ook naar deze huisarts gaat in de toekomst) en het zelfde met de tandarts.
 
Hoi Rachel,

Ben het helemaal met Lot eens. Wees gewoon royaal of ga op je gevoel af met het sturen van kaarten.

Het zou wel verstandig zijn je huisarts (ook al ken je deze niet) op de hoogte te brengen dat je zwanger bent. Als er wat gebeurt......

gr karin
 
ik stuur alleen de gene waar ik ook echt iets mee heb,en daarbij de huisarts,ik ken haar wel en heeft een hoop voor me gedaan maar wat lot ook zegt,je kindje gaat daar straks ook heen...na de geboorte komen veel huisartsen ook even kijken hoe het gaat met jou en de baby,ze worden zo wie zo ingelicht,volgens mij door de verloskundige?? bij mij wisten beide artsen het (andere bij 2e door verhuizing)zonder dat ik een kaartje had gestuurd.tandarts vind ik niet noodzakelijk daar je kindje met een jaar of drie pas zelf gaat.Over de namen,ik zou eerst de naam van de vader en dan die van de moeder er op zetten,vindt het ook een beetje vreemd om zijn naam voor het kaartje aan te nemen op dat moment...

groetjes!!
 
Terug
Bovenaan