na wie geboortkaartjes sturen

Sja, ik vind een kaartje heel persoonlijk en zou bijv. een huisarts eerder een keer een belletje geven dan een kaartje sturen. Ik vind dat je kaartjes moet sturen naar wie je wil!

Floor.
 
Ik ben ook heel royaal. Mijn directe collega's krijgen op hun huisadres een kaartje, verder stuur ik al onze vrienden en kennissen, mijn ooms en tantes, neven en nichten (gelukkig is de familie van mijn vriend een stuk kleiner, scheelt toch weer in de kosten hahaha), de huisarts inderdaad, de fysiotherapeute, de ouders van mijn beste vriendinnen, de enige nog levende zus van mijn oma, de werkgevers van mijn ouders (ze werken allebei bij een klein bedrijfje en ik ken hun bazen en collega's zelf ook en die leven heel erg mee), de meiden van de zwangerschapsgym, de 'juf' van de zwangerschapsgym enz enz. Ik verstuur er denk ik zo'n 115 in totaal.

Met mijn eerste lijst kwam ik uit op rond de 90, maar mijn vriend is van het motto: liever te veel dan te weinig, dus we hebben er uiteindelijk 130 besteld en da's wel lekker gebleken, want gaandeweg bedenk je toch weer mensen die je een kaartje wil sturen en een aantal mensen vragen er bij mij ook om. Zo hebben wij een leuke hypotheekadviseur die net vader is geworden zelf en toen we hem nodig hadden voor iets, zei hij zelf: 'stuuf ff een kaartje als ie er is' en dan vind ik ook dat je dat gewoon moet doen. Maar da's mijn mening hoor, als je zelf denkt: ja dahaag, daar begin ik niet aan, is het ook prima naturlijk.

Wat betreft de naam: onze beider namen op het kaartje, baby's achternaam doen we niet, hoewel ik het een goede tip vind, ik heb overal al verkondigd dat hij de naam van mijn vriend krijgt. We zetten de naam van mijn vriend ook eerst, omdat ik vind dat hij die 'eer verdient', zeg maar. Er is al zo weinig dat hij heeft kunnen doen, dat ik het op de een of andere manier wel gepast vond.

Beetje lang verhaal, maar dit is dus mijn ervaring.
 
Hoi, wij sturen aleen vrienden en goeie kennissen.
Familie ooms en tantes, dan horen de neven en nichten het wel via hun.
-Verloskundige
-Huisarts
-Fysio
-Tandarts
Dan nog klanten van mijn vriends eigen bedrijf. Maar da's meer voor de 'netheid'.

Wij kozen hiervoor omdat ik toch geen zin heb om al die vage kennissen en nichten die je nooit ziet op bezoek te hebben.
Moeten ze ook je kind vasthouden! BLEH...
Ik wil alleen mensen op bezoek die ik leuk vind!
Maar da's onze mening.
 
Thaiza, wat betreft dat bezoek heb je gelijk, maar al die mensen die een kaartje krijgen, komen toch niet allemaal. Die sturen gewoon zelf een felicitatiekaartje denk ik. Althans, de meeste van mijn neven en nichten, want ik ben aan de andere kant van het land gaan wonen. Ik zie ze vanzelf wel weer op een of ander familiefeestje, want ik wil wel mijn baby aan ze showen. Maar da's ook omdat ik de jongste ben van mijn familie en ook al ben ik 27, je houdt het gevoel van de jongste te zijn toch altijd, dus ik vind het wel leuk om hun blikken te zien van mij met kindje :)
 
Hoi, ben ook niet getrouwd en op het kaartje hebben we onze beide voor-en achternamen vermeld. Verder hebben we de volgende zin op het kaartje gezet;
"Sanne krijgt de achternaam van haar papa". De aankondiging van de naam hebben we alleen gedaan met alleen de voornaam. Hiermee hebben we voor iedereen direct duidelijkheid gegeven. Hoeveelheid kaartjes; wees royaal hoor, je gaat er vast meer versturen dan je denkt. Er zijn altijd wel instellingen die om een kaartje vragen (al is het maar voor een cadeaudoos haha).Veel plezier straks met je kindje
 
Volgens wordt hierboven nog niet genoemd:

- groep van zwangerschapsgym (als je dat doet en de groep leuk vindt, ik wel!)

- naaste buren (ongelooflijk hoe het contact kan opleven als je allebei kinderen hebt)

Ik denk dat mijn naam vooraan staan, daarna mijn man. Was bij onze trouwkaart ook en die hebben we erbij gepakt toen we geboortekaartjes maakten. Nu doen we dat deel hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan