na wie geboortkaartjes sturen

Anoniem van 21:12:25;

'Gewoon gewoon', da's toch voor iedereen iets anders? Misschien hoort daar de dokter voor jou niet bij en voor een ander wel. Maar dan is het toch nog leuk om te lezen wat 'gewoon' nu eigenlijk is voor anderen? Of pak ik je reactie nu een beetje verkeerd op?
 
Even helemaal iets anders. Het is echt heel erg onverstandig om je huisarts niet op de hoogte te brengen van je zwangerschap!!!!! Je moet haar of hem echt bellen en dit vermelden hoor!!!! Ik vind het eigenlijk raar dat je dat zelf niet hebt bedacht. Je kunt gewoon de assistent bellen en dat melden en zij noteert het vervolgens op je kaart. Hij of zij is wel degeen die je assisteert bij je gezondheid en problemen daarmee (buiten zwangerschap) en moet dus wel op de hoogte zijn van alle informatie daar omtrent. Een beetje stom dus van je. Ik zou maar snel gaan bellen.
 
Volgens de etiquete hoort de naam van de vrouw eerts genoemd te worden en dan die van de man, als je niet getrouwd bent.

Zelfde geld voor een trouwkaart! Daarna komt de man eerst en daarna de vrouw!

Succes
 
Normaal zet ik op kerstkaarten etc eerst de naam van mijn vriend, maar in zo'n geval vind ik dat ik de eer toch wel verdien eerste genoemd te worden. Overigens gebruik ik al jaren de naam van mijn vriend hoewel we niet getrouwd zijn, dus dat doen we dan ook denk ik. Zo niet, dan zetten we de achternaam van de kleine er bij om vervarring te voorkomen.

Van mensen van wie ik niet wil dat ze een geboorte kaartje zien als uitnodiging en dus ook op de stoep staan, stuur ik gewoon geen kaartje. Een oma die ik al 15 jaar niet gezien heb en de daarbij horende zeikende tantes en aanhang die dan schijnheilig aan jouw kind gaan zitten, daar zit ik niet op te wachten. Blègh!!
 
Hoi, ik ben wel getrouwd maar heb gewoon mijn eigen naam gehouden. En ik ben het wel een beetje met * eens: de moeders mogen best als eerste worden genoemd, na al dat zware werk!

Ik vond het wel een goede tip om ook de achternaam van het kind te vermelden, was ik nog niet op gekomen.

En gewoon kaartjes sturen naar de mensen van wie jij wilt dat ze het weten!!!
 
Terug
Bovenaan