Naam afkorten of verkleinen

Hey hallo,

Hebben jullie dat ook? Dat je de naam van de kindje afkort of verkleint? We zeggen eigenlijk best vaak Deantje i.p.v. Dean. Nu lijkt het er op dat hij wel direct reageert op  Deantje, maar minder snel op de naam Dean. Het is natuurlijk helemaal onze schuld. Ik vroeg me af of jullie dat ook (onbewust) doen.

Een moeder op het kdv  noemde haar dochtertje altijd Schnappie en uiteindelijk reageerde Tess  niet meer op haar eigen naam.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi,

Ik noem ons Tess ook vaak Tessje,maar ze reageert ook goed op Tess.
Maar wat je zegt,ik ga er toch maar eens op letten want je weet maar nooit.

Groetjes Kitty en Tess(je)haha

Daarom heb ik en m'n man bewust voor Senna gekozen...
Omdat Sennaatje niet echt past......
Soms word het welleens afgekort op Sen...Maar dat is zelden...Omdat Senna gewoon beter klinkt...

Dus wij hebben daar gelukkig geen last van!

Afkorten klinkt hier niet zo lekker.
Wel als we aan het stoeien zijn zeg ik yoëll snottebel. En als we dan op de grond liggen en ik zeg snottebel, ligt hij helemaal in een deuk.
Verkleinen is ook niet echt te doen.
Dus das weer geluk

Dat zou je ook zeggen met Kian. Kiannetje klinkt voor geen meter....Nu wordt het Kietje. Stom hè, ik vind het zelf stom klinken, maar het gaat vanzelf.
Liefs Nelleke

Oh, ik heb daar zo'n hekel aan!!
Wij noemen Lyanne wel eens Lyanneke, maar dat is echt af en toe.

Er zijn mensen die haar naam afkorten naar Lyan en dan zegt een van ons beiden dat ze Lyanne heet en geen Lyan!

Vroeger noemden ze mij ook altijd Marie en dat vond ik echt vreselijk! OUde tuttebelnaam!

Gr. Marieke en Lyanne

Wij hebben ook bewust gekeken of onze naam niet te snel kan worden afgekort.
En tot nu toe is dat erg goed gelukt. Niemand kort het af of verkleint het.
Maar wij willen het dus ook liever niet en ze reageert erg goed op haar eigen naam: Wieteke.

Groetjes,
Geeske

Terug
Bovenaan