Naam afkorten of verkleinen

Wij zeggen Ilse ook altijd zoals het hoort. De vader van Rob zegt nog wel eens Ilske en dat vind ik dan zo raar. Ik reageer er maar niet op hopende dat het vervaagd en weg-ebt.

Ilse luistert dus goed naar haar naam.

Het is trouwens wel Ilse met 'ie', dus ielse en niet Ilse met 'i'. Maar daar val ik niet over hoor!

Liefs
  Jeske

Wij zeggen heel veel Mupje. Maar laatst hebben we maar afgesproken om dat niet meer zoveel te doen, ze reageert namelijk nog niet echt op Marly. De laatste dagen nu wel weer meer gelukkig! Ik zeg dus veel mup, mupje, mop, of Marlymopje.

Esmee, korten ze jouw naam nooit af? Mijn buurmeisje hier heet Esmée en daar zeggen ze meestal Meeke tegen. Behalve als ze boos op haar zijn, is het echt ESmée!!

Groetjes!

Wij hebben ook beide een hekel aan het afkorten van namen en hebben dan ook bewust gekozen voor een naam die lastig af te korten is: Tieme hoewel mijn schoonmoeder het toch probeert met Tiemetje, als ik het hoor gaan mijn nekharen bijna overeind staan.

Zelf hebben we ook korte namen dus vonden het ook niet mooi als ons kindje een hele lange naam zou hebben.

groetjes anke

Haha,.. nee eigenlijk niet. Ze zeggen wel eens Es,  maar meestal wordt de naam gewoon helemaal uitgesproken.

Maar dat is wel iets voor een nieuwe topic haha,..
Zal hem zo aanmaken!

hallo

ook wij hebben een naam die makkelijk af te korten is....ze het Daniëlle en dat spreek je uit met de le erachter aan, je kunt je wel indenken hoe ze de naam af kunnen korten..
toch zijn wij vrij duidelijk, ze heet Daniëlle en dat blijft zo...als mensen het afkorten zeggen we er meestal ook wel wat van...
koosnaapjes hebben we ook voor haar, moemel, mupke, prinsesje ach elk lief bedoel woordje is mooi...haar tante noemt haar kruidenbuiltje, echter begint er nu ook een irrikoosnaapje bij te komen..Daniëlle lust alles en als er koekjes op tafel staan zal ze er ook veel   voor doen om er 1 te bemachtigen..voor de gein ei oma kaantje tegen haar maar daar heb ik gelijk maar korte metten mee gemaakt dat we dat niet willen..stel dat mensen het gaan overnemen dan heeft ze voor altijd zo'n naam bij zich..

Groetjes Veronique mv Daniëlle (jarig over 19 dagen)

Terug
Bovenaan