Naam afkorten of verkleinen

Hier klinkt afkorten/verkleinen ook niet. Tygootje, klinkt een beetje als psychootje hahahaha.
Soms zegt ik wel eens hee Tieg..., maar dat is niet standaard, we noemen hem gewoon Tygo.
Groetjes happyM

Leuke topic! Wij korten Tyche ook niet af. Gaat ook niet echt.
Wel hebben we 101 koosnaampjes voor haar.
Maar ze luisterd nog steeds naar Tyche.

Voor de dochter van mijn man hebben we wel een bijnaam die zowat haar eigen naam is geworden. Ze heet Evy maar we noemen haar Vide. Lang verhaal... maar soms luisterd ze dus niet naar Evy en dan roepen we Vide en luisterd ze wel.

Wij hebben Twan, dat is ook niet echt af te korten, maar vrienden van ons noemen hem wel eens Twannie of Twanneman. Maar zelf doen we eigenlijk altijd Twan en daar reageert hij heel goed op, dus dat houden we mooi zo!

Liefs Maaike en Twan

wij hebben bewust voor korte namen gekozen die je niet kan afkorten. Mensen noemden mij vroeger vaan Stef of Steffie en ik vond het zo vreselijk!! Milo noemen we Milo en Lior noemen we  meestal Liori. Maar eigenlijk gebruik ik voor beide kinderen nooit de roepnaam maar altijd een koosnaampje. Schatje is favoriet, Koekie, Poepie, liefje, etc

ik werd ook altijd afgekort peetje peet pe het is petraaaaaaa.
maar iris is ook niet echt af tekorten mijn gehandicapte oppas kind zegt ier rus
klinkt wel grappig de vader zei al is ze nu een ier of een rus.
maar verder geen afkortingen tot nu toe. groetjes petra

Wiek zijn volledige namen zijn Louis Johannes, maar wij hebben Louis verkort naar Wiek....
Louis / Lowieke / Wiek....volgens mij is het een limburgse naam.
Maar nu in het buitenland (ja, suf...eerder aan moeten denken) is Wiek soms best een lastige naam om uit te spreken.
Daarom word ie in officiele instanties Louis genoemd, en daar moet ik weer aan wennen.

Mausie, mama van Wiek 25/07/2006

Hihihi, psychootje. Da's een goeie.

Voor de andere dames: zeggen jullie nooit de naam met -tje of -je erachter? Dean is ook niet af te korten (toch?), maar je kunt er wel -tje achter zetten. Ach, mij noemen ze ook steeds Nel of Nelleke (waar halen ze het vandaan).

Groetjes!

wij zeggen allerbei tegen Mila "miel"
erg he..denk je dat je een korte naam heb.
dadelijk denk ze nog dat ze miel heet haaha,ze reageert nu nog op Mila gelukkig.
groetjes piewie

Terug
Bovenaan