Naam kinderen van man op geboortekaart zetten?

<p>Weet niet of er hier iemand ervaring mee heeft. </p><p>Mijn man en ik zitten met het volgende. Mijn man heeft 2 kinderen uit zijn vorig huwelijk. Zijn pubers. </p><p>Sinds een aantal maanden gaat de relatie tussen de kinderen, mijn man en mij zeer slecht. Nu willen ze zelfs niet meer komen. Wat ons verdriet geeft. </p><p>In november verwachten we ons kindje. Maar nu weten we niet goed wat we op de kaart gaan zetten. Zetten we er bij dat het het half zusje/ broertje van is... of zetten we hun namen er niet bij? </p><p>Ze zijn ook niet erg blij met de komst van de kleine. </p><p>Vind het erg moeilijk wat te doen. Hoop dat jullie wat advies kunnen geven..</p>

Ik zal niet doen   het is een nieuw leven en nieuw begin met jezelf en je man. Ik zit in gelijke situatie en hij zit 1 van 2 dochters wel andere maakt ons zwart en nog meer . Ik heb me grens getrokken in bescherming van ons kind zet ik het niet bij . Ook omdat er werd gezegd ik blijf papa kleine meisje terwijl wij een kind verwachten en dat is dan vader kleine jonge of meisje. Ik neem mijzelf en me kind dan ook in bescherming en dat mag jij zelf ook doen tenslotte jou kindje 

Ik zal niet doen   het is een nieuw leven en nieuw begin met jezelf en je man. Ik zit in gelijke situatie en hij zit 1 van 2 dochters wel andere maakt ons zwart en nog meer . Ik heb me grens getrokken in bescherming van ons kind zet ik het niet bij . Ook omdat er werd gezegd ik blijf papa kleine meisje terwijl wij een kind verwachten en dat is dan vader kleine jonge of meisje. Ik neem mijzelf en me kind dan ook in bescherming en dat mag jij zelf ook doen tenslotte jou kindje 

Hoi! Lastige situatie.. ik zou het denk ik wel doen. Hoeft niet heel prominent groot op de kaart, maar “broertje/zusje van .. “ ofzo. 
Ik ken de achtergrond van waarom het moeizaam gaat natuurlijk niet en in die zin kunnen jullie het het beste zelf beoordelen. Alleen toen ik op de middelbare school zat begon de vader van een vriendin van mij een nieuw gezin. Zij was toen 15 en hij ‘vergat’ haar compleet (natuurlijk niet echt, maar als je 15 bent voel je alles zoveel heftiger en ben je natuurlijk ook al redelijk dramatisch). Haar vader had een nieuwe baby en keek niet meer naar haar om, voor haar gevoel. Die relatie is nooit meer helemaal goed geworden. Dus ik zou, hoe moeilijk het ook is dat ze jullie nu lijken af te weren, kalm blijven en de ‘volwassene’ in deze relatie zijn. Betrek ze erbij dat ze een broertje/zusje krijgen, zeg dat ze altijd welkom zijn en geef ze een plek op de geboorteaankondiging van de kleine. Laat zien dat jullie het belangrijk vinden als ze een rol spelen in het leven van de baby. Een scheiding en nieuwe start van één of beide ouders blijft altijd lastig voor kinderen, maar zo kan jullie/jouw man in ieder geval niet verweten worden dat hij ongeïnteresseerd is geweest. 
Succes!

Ik had ook de namen erbij gezet.. dan kunnen zr daar in ieder geval niets over zeggen. 
Maar het is wel heel jammer hoe ze reageren. Je bent i  november uitgerekend, kijk even aan tegen die tijd hoe t gaat. Als je je er echt niet prettig bij voelt om hun namen erbij te zetten, dan niet doen.
Je hoeft niet te kruipen voor een stel pubers. 

Terug
Bovenaan