Naam van je kindje

Hoi meiden,

Vinden jullie het ook niet zo leuk als je ergens hoort dat er mensen zijn die precies dezelfde naam voor hun kindje gekozen hebben? Er stond hier laatst ook een Daantje in de krant bij de geboorteadvertenties en dan heb ik toch zoiets van 'shit'. Erg he? Alsof wij patent hebben op haar naam , en dan zijn het geeneens mensen die wij kennen. Haha in elk geval ben ik benieuwd of ik niet de enige ben met deze tik!

Groetjes Femke, mama van Daantje (14-2-2008)

Herken het heel goed hoor, voor een meisje hadden we Liecke in gedachten. Zag ik laats dat die in de top 10 stond van meest gebruikte meisjes namen alleen dan schrijf je het met een k en niet ck. Nu hebben wij een zoon gekregen en die heet Zifjon. Een naam die ik nergens nog ben tegen gekomen. Maar voor een tweede zal ik echt een andere mesijes naam uitzoeken. je wilt gewoon uniek zijn omdat er maar 1 kind zoals die van jou is en daar hoort die ene speciale naam bij en als je dan bij een ander hoort klinnkt dat vreemd.

Hallo mama's,

Ik zou het ook jammer vinden, als je mijn zoons naam overal zou terug vinden.
Mijn zoon heet Noah.
Ik krijg daar ook regelmatig commentaar op, omdat de meeste het een meisjes naam vinden. Ik vind het een geweldig mooie naam!!
Maar ik las op dit forum ook iets van een mama en haar zoontje heet ook Noah.
En dat vind ik eigenlijk heeeel erg leuk!

En hope and faith, ik vind jouw zoon echt een aparte naam hebben, en die heb ik zeker nog nooit gehoord. Maar ik vind hem echt mooi.
Hoe komen jullie erop, als ik vragen mag?
En Daantje hoor ik eerlijk gezegd wel vaker.Maar ook een leuke naam hoor.

Groetjes Suus

Hoi mama van Zifjon, ben even je naam kwijt, maar dat schrijf je heel mooi, je kindje is uniek en daarom wil je ook dat de naam uniek is, precies dat is mijn gevoel erbij. Ik kende nl zelf maar 1 Daantje van vroeger en verder was ik de naam nog nergens tegengekomen (woon in noord-brabant en hier hoor je hem eigenlijk nooit), hoop in elk geval niet dat het een modenaam gaat worden. Zijn jullie al een kindje tegengekomen dat ook Zifjon heet? Ik kende die naam nog niet dus die is volgens mij wel vrij uniek!

Zifjon heet voluit Zifjon Joshua Aidon zijn naam betekend vurig verlangen en komt uit de bijbel. (zoon van Gad). Na drie jaar van wachten en ziekenhuis behandelingen vonden we vurig verlangen een hele passende  betekenis want het verlangen was groot. Dus ik zou erg verbaasd staan als ik zijn naam ergens anders zou horen.

gr van Mariska

Nee we zijn zijn naam nog nooit ergens tegen gekomen, maar krijgen van iedereen juist te horen dat hij een hele apparte naam heeft. (de een vind het mooi de ander alleen maar appart). Je spreekt het een beetje op zijn frans uit dus denken vele mensen dat het uit Frankrijk komt maar dat is niet waar.

gr van Mariska

Hoi,

Onze zoon heet yordi.
Een naam die best veel voorkomt alleen niet zoveel op de manier waarop wij hem schrijven. Wij vonden dit een mooie korte naam en omdat we een lange achternaam hebben, paste ook niet alles erbij. Ik had ralph ook een mooie naam gevonden, maar die paste helaas niet bij onze achternaam. Dus daar hebben wij ook bewust naar gekeken.
Voor een meisje had ik de naam thirza bedacht. Weet eigenlijk niet of je die naam veel hoort. Bij ons in de omgeving in ieder geval niet. Ook hebben we naar een naam gekeken wat nog niet bij ons in de familie voor kwam. Nou dan raak je al snel door namen heel die je en leuk vindt en die nog niet in de familie zitten en wat bij de achternaam past. Pfffff wat een zoektocht was dat.

Ik vind het dus niet zo erg als ik yordi z'n naam vaker hoor, omdat hij toch anders wordt geschreven. Hier op het forum is er geloof ik nog een mama van yordi, maar die schrijf je geloof ik gewoon jordy.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan