Naam van je kindje

heyhey

van kleins af aan roep ik al dat als ik later kindjes zou krijgen, ze chris en amber zouden heten. hihihi
toen ik zwanger was, was mijn vriend het wel eens met die namen maar hij wilde meer. dus zou het caithlynn amber worden en christiano jason.
prachtige namen, en je hoort ze weinig.
nou, het werd een meisje, dus werd het caithlynn amber.
om een speciale reden besloten we om de naam caithlynn te laten vallen en werd het nathalia.
nathalia betekent: the lord's birthday.
gelukkig komt deze naam in nederland niet zo heel veel voor.
in rusland daar in tegen hoor je de naam heel veel.

ik zou het jammer vinden als er opeens veel kindjes nathalia gaan heten.
we hebben deze naam juist uitgekozen omdat het hier zo weinig voorkomt.

als je hier bv kim roep, kijken er 10 meisjes om. dat wilde we niet.
we wilde iets speciaals :D

groetjes, do

Mijn ene dochter heet Denise. Vind ik een erg mooie gewone naam, en toch hoor je hem niet zoveel hier in onze buurt. Ik ken een meisje maar dat schrijf je Denice.
En mijn andere dochter heet Brenda. Vonden we leuk bij Denise passen en het is ook een gewone meisjes naam die je nu niet veel hoort.
Vind het zelf een beetje een ouderwetse naam, en toch hoor ik meer namen van "vroeger"om me heen. Zo is er een Laura, Esther, Bianca, in mijn omgeving geboren. Allemaal namen die "in" waren toen ik klein was.

Groetjes Bianca

Hoi hoi,
Hier ook een Noa-mama.
Mij oudste dochter heet ook Noa.Ze wordt bijna 7 jaar alweer, destijds hoorde ik de naam nog niet echt veel, maar kreeg ik ook al vaak de vraag met of zonder 'h'...
Er blijven altijd vragen komen denk ik dan...
Vervolgens beviel Linda de Mol van een dochter genaamd Noa, en in mijn omgeving           ('t Gooi) hoorde ik hem toen erg veel.
Toch ken ik niemand persoonlijk met deze naam, dus voor mijn gevoel blijft hij uniek!
Ben van het maartforum, ik meen dat daar ook een Noa-mama tussen zat, werd er helemaal blij van dat te lezen!Zo van,  kijk, die snapt mij!!!!
Groetjes Roos.

Hoi,

Wij hebben de naam Doreen nog niet echt vaker gehoord. Dus weet niet hoe ik zou reageren. Wel krijgen we leuke reacties van mensen die het zo'n bijzondere en mooie naam vinden.
Wij hadden eigenlijk al heel lang een variant die er op lijkt totdat we een buurmeisje kregen met dezelfde naam. Zijn we verder gaan denken en kwamen we op Doreen. Vonden we meteen mooier dan de eerste keus. Zo zie je maar weer.
Wel heb ik de tik namen te vergelijken met kinderen van mijn werk, ben onderwijsass.
Kom dus heel wat "bijzondere" kinderen tegen. En dus ook namen waar ik een beeld bij heb en niet zou kiezen, ha ha ha..

Groetjes,
karlien mv. Doreen 1-2-08

Hallo allemaal,
onze dochter heet Minoux. De x spreek je niet uit, maar dit maakte voor ons de naam net wat meer apart en bovendien vonden we het erg leuk staan.
Ook ik geef les (net als iemand anders hier schreef), dus voor ons was het ook moeilijk een naam te verzinnen. Want ook wij wilden  een naam die, voor ons dan, niet al bekend was. Inderdaad omdat je dan toch al een associatie hebt met de naam.

Groetjes, Emmy

Hoi hoi,

Wij wilden zowel bij Stijn als Jojanneke graag de opa's en oma's vernoemen. Nu heten zowel mijn ouders als schoonouders Jan en Janny. Dus daar konden we heel weinig mee. Jan vonden wij niet mooi als eerste naam, dus Stijn heet voluit Stijn Jan. We hebben getwijfeld of zijn roepnaam Stijn Jan zou moeten zijn, maar dat vonden we toch een beetje kak. Dus met zijn tweede naam is hij vernoemd. Stijn hoor je natuurlijk heel veel. In 2006 het jaar dat hij geboren is, was het geen top 10 naam, maar de jaren daarvoor wel en momenteel geloof ik ook weer. Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant ook wel grappig. Toen Stijn net geboren was was ik in de V&D en daar zei een moeder: Stijn kom maar even zitten. Dan ben ik toch nieuwsgierig hoe die Stijn er uit ziet, geeft direct wel een band vind ik. Zijn naam past ook goed bij hem, Stoer, ondeugend en lief!

Jojanneke is voluit Jojanneke Sophie. Jojanneke is een naam die je niet veel hoort. We hadden de naam al ver voor we aan kinderen dachten, dus een meisjes naam was voor ons niet zo moeilijk. Ik had hem eigenlijk nog niet vaak gehoord, maar de dag van de bevalling hebben we met weeen nog boodschappen gedaan en het meisje achter de kassa heette ook Jojanneke. Wat toevallig he?
Haar naam past ook goed bij haar, vrolijk, gezellig en ondernemend.

Carina

Hoi hoi,

Wij wilden zowel bij Stijn als Jojanneke graag de opa's en oma's vernoemen. Nu heten zowel mijn ouders als schoonouders Jan en Janny. Dus daar konden we heel weinig mee. Jan vonden wij niet mooi als eerste naam, dus Stijn heet voluit Stijn Jan. We hebben getwijfeld of zijn roepnaam Stijn Jan zou moeten zijn, maar dat vonden we toch een beetje kak. Dus met zijn tweede naam is hij vernoemd. Stijn hoor je natuurlijk heel veel. In 2006 het jaar dat hij geboren is, was het geen top 10 naam, maar de jaren daarvoor wel en momenteel geloof ik ook weer. Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant ook wel grappig. Toen Stijn net geboren was was ik in de V&D en daar zei een moeder: Stijn kom maar even zitten. Dan ben ik toch nieuwsgierig hoe die Stijn er uit ziet, geeft direct wel een band vind ik. Zijn naam past ook goed bij hem, Stoer, ondeugend en lief!

Jojanneke is voluit Jojanneke Sophie. Jojanneke is een naam die je niet veel hoort. We hadden de naam al ver voor we aan kinderen dachten, dus een meisjes naam was voor ons niet zo moeilijk. Ik had hem eigenlijk nog niet vaak gehoord, maar de dag van de bevalling hebben we met weeen nog boodschappen gedaan en het meisje achter de kassa heette ook Jojanneke. Wat toevallig he?
Haar naam past ook goed bij haar, vrolijk, gezellig en ondernemend.

Carina

Hee hoi,

Ons zoontje heet Jorijn, de naam komt weinig voor en we krijgen een hoop enthousiaste reacties. Ik heb zelf ook een niet veel voorkomende voornaam en mijn man een oerhollandse, dus als er ooit een tweede uk komt, wie weet wat het dan weer wordt!

Ik vind het altijd bijzonder als ik m'n eigen naam hoor.  Dat zal ook zo zijn met andere kindjes die Jorijn heten, ik zou inderdaad ook nieuwsgierig zijn watvoor mannetje dat is, hihi!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan