naar een jaar proberen naar de huisarts?

<p>Hoi meiden,</p><p>Ik ben nu 1,5 jaar van de pil af. Mijn man en ik proberen nu al ruim een jaar een kindje te maken. Helaas zonder resultaat. Wij hebben besloten om contact op te nemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis om ons te laten controleren. Of het allemaal wel goed werkt van binnen. </p><p>Ik heb het afgelopen jaar wel een redelijk normale cyclus gehad. Maar als je op internet gaat rond speuren schijnt er ondanks dat alsnog van alles mis te kunnen zijn.</p><p>Ik vind dit ontzettend spannend en baal ook dat wij deze keuze hebben moeten maken. Daarnaast geeft het mij ook wel weer een soort opluchting dat het straks wel wordt onderzocht.</p><p>Zijn er meer meiden hier die onlangs of van plan zijn om naar de huisarts te stappen? En hoe ging dat er aan toe?</p><p>Liefs</p>

Gewoon naar de huisarts gaan! Is echt niet raar. Wij zijn na 8 maanden proberen al naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar een fertiliteitsarts. Daar krijg je eerst allerei adviezen en screenings. Indien nodig wordt ook het zaad getest en dat soort dingen.
Het beste advies: ongeveer 9 dagen na de eerste dag van je menstruatie ben je al vruchtbaar. Om de dag vrijen. Toen we dat gingen aanhouden was het diezelfde maand nog raak, terwijl we ruim een jaar bezig waren.
heel veel succes! Ik hoop dat jullie snel goed nieuws hebben

Hoi T tje, bedankt voor je lieve reactie! Goeie tip! Wij doen het vooral tijdens en rond de eisprong. Ik ben het best wel regelmatig en m’n ovulatie test is ook steeds rond die tijd positief. Maar deze maand ook buiten die tijd het maar eens iets vaker gezellig maken. ☺️
Fijn om te horen dat het bij jullie goed gekomen is! Ik hoop inderdaad bij ons ook snel positief nieuws. Maandag ga ik in iedergeval de dokter bellen!

Hoi, zaad heeft 24 tot 48u nodig om weer in optimale (vruchtbare) vorm te zijn. Dus als je elke dag gaat vrijen zal de kwaliteit alleen de eerste dag op zijn best zijn. Ik kan je aanraden om er minimaal 1 dag tussen te houden. 
Succes bij de huisarts, hopelijk mogen jullie snel een kindje verwachten ?  

ik voeg me hier ook even bij , ik (28 jaar ) en mijn vriend (23 jaar ) , zijn sinds Juli 2017 bezig om een kindje te krijgen helaas tot nu toe ook geen resultaat . mijn cyclus is geen pijl op te trekken , gemiddeld 43 dagen waar ook maanden bij zitten dat ik pas na 47 dagen mijn menstruatie heb. dus na een jaar zelf proberen hebben wij ons laten doorverwijzen.
Ik mag binnenkort naar verwijzing van mijn huisarts naar het RadboudUMC . ik krijg inderdaad allerlei vragenlijsten toegestuurd die ik moet invullen met mijn vriend en terug moet sturen. vanuit daar weet ik nog niet wat er gaat gebeuren. als er mensen zijn met ervaringen hoor ik die graag.
hopelijk raken we allemaal snel zwanger.
groetjes Angelique

Hi meiden,

even een “ ervaringsdeskundige “ hier ;) 
ik heb een zoontje van 3 en we zijn 2 jaar lang bezig om zwanger te worden van de tweede.
vorig jaar ( na een jaar zelf proberen) naar de huisarts gestuurd. Toen naar de fertiliteitsarts in het ziekenhuis. Testen gehad, cyclus in de gaten gehouden, meerdere keren inwendig ( echo) onderzocht, man zaadcel onderzoek.

uiteindelijk begonnen met spuiten van gonal f ( hormonen) . De eerste x gelijk zwanger maar helaas een miskraam geworden na 10 weken.
Nu de tweede x aan het spuiten en hopelijk zwanger. 

succes !!

Hoi, 
We zijn een topic begonnen : als het wat langer duurt.
Ook van ons duurt het al bijna een jaar. Doordat ik geen goed gevoel had bij onze 1ste fertiliteitsarts, zijn we veranderd. Maandag 10 sept al een afspraak.
We moeten wel nog ons dossier bij die vorige opvragen om mee te nemen maandag.
Intss ronde 11 en hoop ik volgende vrijdag op een positieve test. We zullen zien... je moet positief blijven zeggen ze, maar op den duur denk je dat het toch negatief zal zijn, dan is de ontgoocheling minder groot.. 

Thmx meiden voor het reageren! Doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit..
@ste ik ga het topic even opzoeken, kom graag met jullie mee kletsen. ☺️
@Teddy is er bij jullie wat uit de onderzoeken terecht gekomen? 

Terug
Bovenaan