naar een jaar proberen naar de huisarts?

Hi Anne, wat lief je berichtje! ☺️ Jaa ik ben al wel een tijdje terug geweest maar het is helaas nog niet raak voor ons. De gyn heeft voorgesteld om met IUI te beginnen bij ons ondanks dat alles er wel goed uitziet hier heb ik eind deze maand een afspraak voor om hier wat meer info over te krijgen.
De gyn gaf aan dat een HSG onderzoek bij mij niet nodig is ik weet eigenlijk helemaal niet precies waarom..
Heb deze week ook acupunctuur. Mijn eerste x dus ben best een beetje zenuwachtig voor de naaldjes. Maar las hier veel positieve verhalen over dus ben benieuwd!
Nogmaals bedankt voor je lieve berichtje! Het is fijn om af en toe in contact te komen met meiden die in het zelfde schuitje zitten, voelt wat minder eenzaam. Jij ook heel veel succes gewenst aankomende tijd! ?

Leuk dat je nog een berichtje stuurt! Het is voor ons ook nog niet raak helaas. Wij weten wel dat meneer een lage bewegelijkheid en antistoffen heeft dus daarom gaan wij IUI doen. Maar dat maakt het ook dat ik er niet veel in geloof dat het ons zelf gaat lukken. HSG onderzoek werd bij mij volgens mij als standaardonderzoek gedaan. Alles was goed bij mij. Fijn dat je al zo snel terecht kan voor meer informatie.. mijn ziekenhuis heeft bijkbaar een giga wachtlijst en zijn naar schatting pas begin 2019 aan de beurt. Dan hebben we ruim 5 maanden op de wachtlijst gestaan. Ben dat nu ook wel zat hoor! Fingers crossed dat het ons toch zelf gaat lukken tot die tijd :)

Oh dat is wel balen van die lange wachtlijst! Met IUI zoeken ze volgens mij de beste zaadjes uit die ze vervolgens heel dichtbij het eitje inspuiten. Maargoed je zal je er vast al wel in verdiept hebben. ?
Zou je eventueel niet bij een ander ziekenhuis terecht kunnen waar je sneller geholpen kan worden?
Je hoort trouwens nog best wel eens verhalen dat ondanks dat de man afwijkend zaad heeft het toch nog op de natuurlijke manier is gelukt. Dus verlies niet de hoop! Wie weet is de IUI in 2019 wel helemaal niet meer nodig! :)

Precies! Dat is de hoop :). Ik weet opzich veel van IUI af omdat mijn zusje het ook gedaan heeft. Bij poging nummer 5 was het raak voor haar. Dat geeft mij zeker goede hoop. Het lastige vind ik vooral dat echt iedereen om mij heen zwanger is of net een kleintje heeft gekregen. Het gesprek gaat altijd over babies. Ik blijf op meeste momenten heel nuchter hoor maar soms zit ik er ook even doorheen. Mijn NOD is aankomend weekend dus ik wacht rustig af. Wanneer verwacht jij je eerste NOD weer? Ben je zenuwachtig voor het hele IUI gebeuren? Ik zit vooral te puzzelen soms hoe ik dat met werk ga doen.. 
groetjes!

Hi Anne, oh spannend die week voor je NOD! Bij mezelf merk ik dat ik dan vaak extra gespannen ben. Vooral omdat ik dan weer op zie tegen de teleurstelling. Ik ben dan toch vaak weer even van slag. En stiekem hoop je natuurlijk ook dat het gewoon raak is deze ronde! Daarom voor mij altijd een gespannen periode omdat mijn emoties dan alle kanten opspringen.
Heb je al bepaalde kwaaltjes? 
Ik ben afgelopen week ongesteld geworden dus mijn NOD is geloof ik rond 1 december. Dus moet weer eventjes geduld hebben! 
Ik ben niet zenuwachtig voor een IUI maar dat komt misschien omdat ik er verder ook nog niet echt veel van af weet. Ik ben zelf eigen baas dus het is wel fijn dat ik mezelf niet hoef te verantwoorden voor de ziekenhuisbezoekjes. Ik heb zelf een kat en tegen het personeel zeg ik vaak als ik er tussen uit moet dat ik naar de dierenarts ga. ?
Wat fijn dat het met je zusje is gelukt via IUI! Heeft ze het als pittig ervaren?
Zelf kom ik nu ook in een fase waar steeds meer mensen om mij heen baby’s krijgen en zwanger worden. Ik vind vooral de vragen heel vervelend van mensen wanneer wij nou eens een kindje nemen.. dan moet ik echt tot tien tellen in mijn hoofd voor ik er van alles uitgooi waar ik later spijt van krijg. ?
Weten veel mensen in jullie omgeving dat jullie graag een kindje zouden willen en dat het langer duurt dan gehoopt? 

Hi Fleur, eigen baas zijn dat lijkt me echt heeerlijk! Wat gaaf ook! 
Ik heb zelf een hondje dus ik zal die smoes onthouden ;) al weet mijn manager het wel inmiddels.. mijn zusje heeft het wel als pittig ervaren maar vooral de teleurstelling steeds. Na 3 of 4 keer zijn ze even een maandje gestopt en op vakantie gegaan. Daarna ook met andere hormonen begonnen en dat sloeg blijkbaar gelijk aan. 
Verder weten redelijk wat mensen het om mij heen omdat wij er best wel open over zijn. Ik heb af en toe ook sterk de behoefte om er over te praten. Dat zijn dan wel mn naaste familieleden en mijn aller beste vriendinnetjes. Verder niet hoor.
Ik heb absoluut geen kwaaltjes, vorige week een halve dag steken in mn eileider gehad dus twijfel of dat dan geen eisprong was. Nooit eerder gehad behalve na dat HSG onderzoek dus denk er ook niet veel van verder hoor. Af en toe heb je zulke dingetjes denk ik dan. Zat vandaag wel huilend bij mijn manager terwijl ik absoluuuut daar het type niet voor ben! Schaamde me wel maar gelukkig werd het begrepen. Ik krijg dan ook lekker de ruimte om een dag extra thuis te werken of wat eerder naar huis te gaan. 

Voor nu ga ik een spannend weekend tegemoed!
xx

Hey is idd super frustrerend als mensen steeds maar vragen wanneer we kinderen gaan "nemen". Zonder dat ik vertel wat we aan het doen zijn zeg ik vaak: je kunt ze niet bestellen helaas. 

Ik ben na 15 rondes de hoop aan het opgeven merk ik.  Hoe gaan jullie om met al dat wachten? Het begint steeds meer mijn leven te beheersen en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten... over 2 weken krijgen wij de eerste onserzoeksresultaten. Ik ben super bang dat het nu al einde verhaal is....

Anne bb in welk ziekenhuis zit je? 

Terug
Bovenaan