Nacht door slapen

Ik lees het overal zo wel hier als op andere plekken..
Dat baby's zo snel door slapen endat het dan voornamelijk komt door rijstebloem flessen..

Waarom moeten baby's in godsnaam zo snel al door slapen?

dit is geen aanval maar vind het toch behoorlijk tegen de natuur in om zware flessen te maken zo dat je zelf langer door slaapt

Ethan is nu 3maand en slaapt nog niet alle nachten door hij meld zich op het laatst tussen 10 en 12 en slaapt met een goede nacht 6 tot 7 uurtjes..

ethan gaat zelf tussen 8 en 9 naar bed en een uurtje later volg ik zelf zo kom ik aan genoeg slaap uur.. Mijn man gaat altijd laat naar bed en als ethan zich meld haald hij hem op ik voed hem en me man regelt daarna alles en legt hem weer in bed.

Vele zeggen ook tegen mij van goh slaapt hij niet standard door je geeft toch 1fles doe je er rijstebloem in..

Sta ik nog zo dichtbij de natuur omdat ik op verzoek voed of denken er meer hier over?

Ik heb nooit rijstebloem door de fles gedaan en de gebroken nachten heb nooit echt als een probleem gezien.
Ik ben het wel een beetje met je eens...Het enige wat wij deden was haar ´s avonds lekker in bad doen.

Nu slaap ze van 21.30 tot 08.30 alleen op de fles, zonder rijstebloem of wat dan ook.

Denk wel dat het per kind verschilt.

Hier ook een baby die nog niet doorslaapt. Nick maak ik rond 23 uur wakker en slaapt dan daarna tot 5-6 uur in de ochtend. Het zijn korte nachten en natuurlijk zou ik het erg fijn vinden als hij langer slaapt, maar de natuur kun je nou eenmaal niet afdwingen. Daarbij heeft hij die fles echt nog wel nodig want hij drinkt hem helemaal leeg.
Ik vind 3 mnd ook wel wat vroeg om met rijstebloem te beginnen. Sommige baby's kunnen hier nog niet goed tegen en krijgen er veel krampen van (had mijn oudste ook last van). Maar daarentegen zijn er natuurlijk ook baby's die er goed op reageren en nergens last van hebben en op die manier lekker door kunnen slapen.

Lise slaapt ook van 23.00 uur tot 6 a 7 uur. Ik vind dit wel doorslapen hoor! Ze is nu 3 maanden.
Er zijn nog zat moeders die er midden in de nacht uit moeten!
Ik wacht nog een maandje en ga dan ook rijstebloem door de laatste fles doen en probeer deze dan steeds te vervroegen. We zien wel hoe lang dat duurt. Bij mijn zoontje ging dat gelijk goed, die ging na de fles van 19.30 uur naar bed, tot de volgende ochtend 7 uur. Hij was toen 4,5 maand.

Ben blij dat ik niet de enigste ben..
De kinderarts van ethan is er sowieso tegen die zegt ook dat als je baby's volpropt meer kans is op obetitas op latere leeftijd

Ik geef bv en denk er niet over om af te kolven voor een schepje rijstebloem hoor! Connor gaat rond 20 uur naar bed 's avonds met een verse voeding in zijn buikje. Ik maak hem dan tussen 11 en 12 nog een keertje wakker voor een voeding en dan slaapt ie tot half 8. Helemaal goed in het ritme van de rest van de familie 's ochtends. (grote zus moet naar school). Dus nee ook hier geen extraatjes hoor....Hij doet 't prima hiermee :)

Terug
Bovenaan