Nacht door slapen

Onze Jochem krijgt ook rijstebloem ik vind het geen volproppen enz om maar te zorgen dat ze gaan doorslapen........
Wij zijn het op advies van de ka gaan gebruiken omdat ons mannetje onverzadigbaar was met de licht verteerbare voeding die we toen op recept gebruikten.
Daarop is hij misschien inderdaad gaan doorslapen maar dat was niet de opzet.....
Een verzadigd kindje is mi belangrijker dan doorslapen maar het is wel mooi meegenomen.
Ik ben het helemaal eens met supertje daarbij kinderen nemen niet meer tot zich als ze genoeg hebben.
Tegenwoordig maken ze je helemaal gek met oei pas op en dit en dat.....
Vroeger kregen kindjes met 6 wkn pap en met 8 wkn groente en fruit en waren er 3/4 minder allergien dan nu......goed het is mijn mening en laat ik voorop stellen dat we onze mopjes geven wat wij denken dat goed voor ze is en dat is het allerbelangrijkste!

Liefs Louise

Ik heb soms het idee dat we vergeten dat de kleintjes pas 3 maanden zijn!
Het zijn nog babietjes, geen peuters of kleuters.
Daar horen gebroken nachten, huilmomentjes, sprongetjes, onregelmatigheid etc bij!

Dan lees ik een topic van iemand wiens kindje notabene al 9 uur aan een stuk slaapt en dan moet er alsnog rijstebloem in!
Met alle respect hoor, maar gaat mij een beetje ver.
Fruit, liga, roosvice, het wordt steeds gekker!
Wanneer gaan we voor het eerst naar McDonalds???

Sorry, moest het effe kwijt en zal hier geen vriendjes mee maken ;-)
Maar Ingeborg, ben het volkomen met je eens!

haha net wat ik zeg we geven onze kindjes allemaal wij ieder denkt dat goed is.........
zolang je er zelf achterstaat en je kindje het goed doet.......prima toch.
No kat fight........;-)
En daarbij wij schrijven hier om elkaar mening en ervaring uit te wisselen toch.....

@Juulke,
Heb mijn groeikaart erbij gehad en tegenwoordig beginnen ze heel laat met alles hoor. 6 weken liga met sinaasappelsap. en rijstebloem door de laatste fles. 8 weken fruit, 10 weken groente. Zo zijn wijzelf dus allemaal groot geworden en zijn we allemaal te dik? Ik in ieder geval niet en ik groeide bijna net zo hard als mijn mannetje nu. Dus of het nou echt zo slecht is allemaal? Ik vind ze met veel dingen erg vervelend doen. (Ziekenhuis is lang zo moeilijk hierin)

Ik blijf niet met een kind zitten dat brult van de honger. Er is genoeg honger in de wereld en dat hoeft die van ons gelukkig niet.

(ik moet zeggen dat ik fruit en groente nog wel wat te zwaar vind, maar dat is persoonlijk)

Het is trouwens maar goed dat we allemaal een andere mening hebben. Onze kindjes zijn namelijk ook niet allemaal hetzelfde en hebben andere behoeftes.

Ik ben er ook geen fan van eerlijk gezegd en om me heen, fruithap met 3mnd, zelfs danoontje met 5mnd? ik snap het allemaal niet, maar goed, ieder zijn eigen keus!
Ik geef bv en ook deze dame slaapt al vanaf 2mnd door, afgelopen week zelfs van 21.30 tot 08.00
Normaal krijgt ze om 23.00 uur de laatste keer en slaapt dan tot 08.00, maar aangezien ze het zo goed doet zijn we de laatste voeding aan het vervroegen.

Ik lees met verbazing dat sommigen van ons groot geworden zijn met heel vroeg pap, groente en fruit....

Bij mijn schoonmoeder is de oudste 36 en zij heeft nog nooit voor het half jaar bijvoeding gegeven, en begon zij voorzichtig met groente en fruit.
Zelf ben ik bij ons thuis de oudste en ben 26 en mijn moeder gaf ons ook voor 6 maanden geen bijvoeding.

Dus of dat vroeger nou zo was??

Liefs Marina

Ik ben 32 en heb de kaart nog. Mijn moeder heeft ze van ons allemaal bewaard en de oudste is hier 46. Allemaal hetzelfde advies hoor. Daarbij heeft ze haar broers en zusjes groot gebracht en was het toen ook niet anders. Ook bij mijn oudste neefjes en nichtjes was het zo. Daarna is het pas gaan veranderen, maar heb wel het idee dat er verschil werd gemaakt tussen bv en fles. Naar aanleiding van deze topic nog eens aan het navragen geweest en ik hoor steeds hetzelfde. Misschien dat ze het zelf nog niet wilde dan?

Terug
Bovenaan