Nachtfles eraf

@ikbeneentrotsemama ik snap je helemaal hoor. Vraag mij namelijk elke dag hetzelfde af. ?

zoontje, 14weken, ca7kg. Overdag 5x180/6. 
onze nachten ging altijd eigenlijk vrij goed (1x wakker rond 5/6uur, dan kreeg hij ook ng een flesje en rekende ik de voedingen voor die dag vanaf dat tijdstip)
Sinds kort 'rommeld' hij in de nachten, 2uur-5/6uur-7uur. Met speentje na 10xvalen en terug stoppen valt hij opzich ook wel in slaap maar met een fles in de nacht valt hij gewoon net wat makkelijker in slaapt maar neemt dan ook genoegen met 90cc, overdag absoluut niet.
Ook wij hebben hetzelfde advies gekregen van het cb om de nachtvoeding te stoppen of cold turkey of afbouwen. Ik heb nu maar als eigen regel bedacht voor 3:30uur is een kleine (fop) fles 90cc met een schepje minder voeding. Hij slaapt gewoon door. 
daarna wakker is troosten en speentje (waarna ik meerdere malen de speen weer terug moet geven).

En ja ik snap dat hij jong is en ja het is prima dat hij snachts nog wakker wordt. Alleen je vraagt het je soms gewoon af, niets mis mee lijkt mij ??

Zeker een leuke discussie :) 
Om even antwoord te geven op je vraag, je zou de laatste fles kunnen ophogen. Hier hielp dat voor het doorslapen en hijket overdag altijd wel ergens wat staan. En helpt dat niet, gewoon een klein flesje geven. Dan slapen jullie allemaal het snelst weer. Ik verdunde de flessen 's nachts als ik merkte dat het invloed had op de hoeveelheid eten overdag.
En wat betreft vroeger en nu, ik denk dat men tegenwoordig soms iets teveel het kind volgt. Maar dan heb ik het meer over kindjes vanaf 6 maanden, want die kunnen wel ergens aan wennen. Wij hebben dit heel duidelijk gemerkt met in slaap wiegen. Werkte altijd fantastisch in moeilijkere slaapperiodes. Totdat het niet meer vanzelf beter werd maar alleen maar slechter. Van 1x wakker worden 's nachts naar wel 10x. Verder denk ik dat het heel belangrijk is dat je je kindje goed leert kennen. Wat voor het ene kind werkt, werkt voor de ander niet. En een beetje nuchter blijven. Je kindje heeft niet voorgoed een hechting'sprobleem als hij een keer wat langer huilt. 

Poeh, ik vind sommige moeders met echt jonge kindjes (10-12 weken!) vrij hard voor hun kindjes hoor. Hoezo zou je een baby op die leeftijd moeten leren om snachts geen fles te krijgen? Als ze het nodig hebben, hebben ze het nodig. En of het dan 60 ml of 180 ml is om door te kunnen slapen, maakt toch niet uit? Bovendien: snel snachts 10 minuten een flesje geven en allemaal weer doorslapen is veel minder vermoeiend dan een uur lang rekken met de speen, om vervolgens alsnóg een fles te moeten maken.
Vanwaar die sterke wil om je kindje zo vroeg al in een ritme te dwingen? Doorslapen is natuurlijk fijn, maar je weet dat met een jonge baby gebroken nachten komen. Vanaf een half jaar wordt het in de regel echt beter. En tot die tijd zou ik mijn kind snachts echt niets ontzeggen. 

Ze zeggen niet dat het erg is om snachts die fles te geven maar vragen zich af of het nodig is en of het niet anders kan.. 
En wat jij zegt, xSuzyQ, even 10 minuten een fles, dat zal ook niet bij iedereen zijn hoor.. hier zit toch vaak wel dik 45 minuten tussen het moment van wakker worden en weer in slaap vallen.. fles maken, geven, tussendoor verschonen en boeren.. dat lukt hier echt niet in 10 minuten ?

Maar hier dus hetzelfde verhaal. Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden en wordt de laatste maand elke nacht wel een keer (soms ook 2x) wakker. De enige manier om haar stil te krijgen is door te voeden. Echt honger lijkt ze idd niet te hebben. Drinkt vaak maar 100ml. maar valt dan even na het ritueel weer in slaap... ik vind het ook niet erg hoor (voor de dames die denken dat ik dit echt een probleem vind ?), alleen wel wat minder fijn op werkdagen.. maargoed dan moet ik maar huismoeder worden toch haha... 
Maarrrr.. weken geleden.. toen ze tussen de 2 en 3 maanden oud was ongeveer,  sliep ze met regelmaat een aantal nachten moeiteloos achter elkaar door.. dus ongeveer 20.00 een voeding, 21.30 slapen en dan pas weer om 6.00 of 6.30 wakker.. dus ik ben nu ook steeds oorzaken aan het zoeken/bedenken waardoor dit niet meer gebeurt..
ze krijgt nu wel vrij vroeg de laatste fles. Tussen 19.00 en 20.00 en valt ook vrij snel daarna al in slaap.. ik dacht nog om haar rond 23.00 wakker te maken voor nog een flesje maar dan gaat ze helemaal uit haar ritme denk ik. Op dat tijdstip slaapt ze best wel vast geloof ik.. en ik zelf slaap dan ook al half dus of ik nou om 23.00 wat geef, of om 2 of 3 uur, dat maakt dan ook niet veel uit ??‍♀️

@neusje beetje zelfde verhaal inderdaad. Alleen ik geef ng wel een fles om 22;30/23:00uur die drinkt hij slapend op maar dan wordt hij ook wakker om 2:00uur. Ben wel eens benieuwd wat er gebeurd als we hem laten slapen om 23:00uur. 
laatste 2 dagen is het hier flink huilen voor het slapen en vanaf 6 uur. 

Terug
Bovenaan