Nachtvoeding hoe verder ?

Wij hebben juist heel lang een voeding om 21.30 nog gegeven waar ze dan de nacht op door kon. In verhouding vlot achter die van 19.00 aan maar ze was toen ze net geboren was meteen al aan het clusteren in de avond. 
Tot 8 maanden hebben we dit gedaan. Vond die avondvoeding juist een heerlijk momentje samen. Ze is toen vanzelf langer gaan slapen. En heb geen idee of dit te sturen is. Misschien hadden we gewoon geluk. Ik hoop voor je dat je snel een ritme vind wat bij jullie past. 

Ik zou lekker die fles blijven geven rond twee uur. In mijn ervaring schuift dat vanzelf op. Onze zoon kwam op den duur rond 4 a 5 uur voor een flesje toen hij 4 of 5 maanden was en vanaf 6 maanden sliep hij s nachts ineens door. Wij gaven ook pas vanaf dat moment flessen van 180. Onze zoon had ook reflux waardoor hij grotere flessen eerder simpelweg niet binnen hield.

Ik zou er voor kiezen om laat op de avond nog een flesje te geven (evt. Zelfs dream feeden, dus slapend voeden). Hebben wij ook een tijdje gedaan zodat ze van 22.00-7.00 uur door ging slapen. Op een gegeven moment zijn we die van 22.00 uur gaan afbouwen door hem steeds ietsje eerder te geven en kleiner te maken. Tot ze van 19.00-7.00 kon slapen op een fles, kwam eigenlijk toen ze overdag ook groente en fruit ging eten. Succes!
ps mijn kraamverzorgster en verloskundige zeiden altijd: baby’s die slapen hebben geen honger. Dus je zoontje zal slapen zolang als hij zonder fles kan (en dus ook mag). 

Het lijkt erop of hij zijn “nacht” pakt vanaf 19.00u tot ongeveer 02.00u. Zou kunnen dat hij daarom daarna niet meer in slaap valt. Wij hebben de fles om 23.00u nog best een tijdje aangeboden en zijn op een gegeven moment steeds wat minder gaan geven. Dus ik zou die persoonlijk nog even doorzetten. Weet niet hoeveel cc je hem normaal gesproken op dat tijdstip gaf? Kindjes van 4 maanden kunnen in principe al best wel een tijd zonder voeding hoor, maak je daar niet te druk om. Op deze leeftijd geven ze het echt vanzelf aan als ze honger hebben en worden ze wel wakker

Je doet het goed hoor! 19.00 uur naar bed is gewoon heel vroeg en dan maakt hij tot 02.00 uur dus echt wel een goede nacht. Ik zou proberen om hem later naar bed te laten gaan. Hoe gaat het overdag met slapen?

Ik denk dat het heel erg verschilt wat je kindje nodig heeft en dit geeft je kindje zelf wel aan. Onze zoon sliep met 5.5 week de nacht al door en met 9 weken was de late voeding eraf omdat hij daar niet wakker voor te maken was.. Wij hebben toen aan de kinderarts gevraagd of hij zolang zonder voeding mocht en volgens die arts mogen kindjes vanaf zo'n 8 weken 12 uur zonder voeding.. 
Ik realiseer me ook wel dat wij een kindje hebben wat super vroeg al doorsliep en zonder late voeding kon. 

Terug
Bovenaan