Nachtvoeding hoe verder ?

[quote quote=10379587]Het lijkt erop of hij zijn “nacht” pakt vanaf 19.00u tot ongeveer 02.00u. Zou kunnen dat hij daarom daarna niet meer in slaap valt. Wij hebben de fles om 23.00u nog best een tijdje aangeboden en zijn op een gegeven moment steeds wat minder gaan geven. Dus ik zou die persoonlijk nog even doorzetten. Weet niet hoeveel cc je hem normaal gesproken op dat tijdstip gaf? Kindjes van 4 maanden kunnen in principe al best wel een tijd zonder voeding hoor, maak je daar niet te druk om. Op deze leeftijd geven ze het echt vanzelf aan als ze honger hebben en worden ze wel wakker[/quote]
Eerst om 23.00 (en al die andere tijden) 135. Dus 6x135=810, dat was nèt genoeg nu hij gegroeid was. 

Onze dochter ging echt pas de nacht in om 23.00 uur. Ze vroeg toen zelf nog om voeding. Ze kwam steeds iets eerder voor die laatste voeding. Ze is nu bijna 10 maanden en krijgt rond 19.00 uur de laatste fles.
Ik ben niet van het wakker maken, maar ik zou het in jullie geval wel overwegen. Niet om te voeden, maar om de nacht later te laten starten en de dag dus ook. Jullie zoontje maakt dus makkelijk een nacht van 7 uur. Als hij om 22.00 uur zou gaan slapen, dan ben je 7 uur later al een heel eind de nacht door. Waarschijnlijk is het dan voeden en terug naar bed

Ieder kindje heeft wat anders nodig, het blijft een beetje puzzelen.. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. In principe is het heel normaal voor baby's om de diepe slaap in de avond te hebben. 19:00 naar bed vind ik helemaal niet vroeg. Die van ons ging toen rond 18:15/18:30. Zou ook niet weten hoe je daar zo kunt beïnvloeden dat de nacht pas om 23:00 begint. Moe is moe, toch? @BenB heb jij het tot dat tijdstip gerekt of wilde jullie kindje dat zelf zo?
Ik ben zelf ook niet van het wakker maken. Die van ons ging steeds later wakker worden, wij begonnen met twee nachtvoedingen om 02:00 en 05:00. Die van 02:00 werd steeds later tot hij de andere verving en ietsje later ging ze de hele nacht doorslapen.
Maar onthoud ook dat het heel normaal is voor een kindje om een nachtvoeding nodig te hebben in het eerste jaar! Ik zou je kindje hierin blijven volgen..

@Minni, wij hebben altijd onze dochter gevolgd. Ik denk nog steeds dat dat het beste is, maar in dit geval maakt het kindje eigenlijk een goede nacht van 7 uur en is daarna wakker. Logisch, want voor hem begint de dag dan gewoon. Dan zou ik, denk ik, toch gaan proberen te schuiven. Een nachtvoeding is zeker niet erg, maar als je kind daarna wakker is...

Als we hem wakker maken om 23.00 voor een fles is dit voor hem gewoon een slaperige nachtvoeding, daarna valt hij weer in slaap en gaat verder met de nacht. Voorheen kwam hij dan om 3.00 evengoed voor een fles (en met poepluier) en daarna onrustig/ wakker.. dus ik denk dat het op verzoek doen van de fles van 23.00 prima is omdat die nu qua tijd zelfs al bijna komt te vervallen. 

Nu we de avond met echt wakker houden rekken van 17.00 (was het ook een tijd) tot 18.30/19.00 uur wordt hij op hetzelfde tijdstip onrustig/ wakker maar heeft dus alleen minder geslapen en is dan in de ochtend wat mopperig en huilerig. Nog langer wakker houden 's avonds lijkt me daarom ook geen echte oplossing.

In het boek "baby ik een droomrotme" staat een grafiek met de slaapbehoefte en slaap van een baby met tijdstippen, daar zie je ook dat deze beide het laagst zijn rond 4-6 uur in de ochtend. En hoog van 18-2 uur. Dus wat dat betreft doet onze zoon precies wat logisch is, alleen is het voor ons niet handig.
Ik heb een beetje het gevoel dat hij omdat zowel de slaap en slaapbehoefte rond 3.00 het laagst is, en hij net dan honger heeft, de slaap niet meer kan pakken. Misschien als we dus om 1.00 zouden voeden dat hem dit wel lukt.
Of juist als we overdag meer gaan voeden dat hij s nachts door kan slapen van 19.00-6.00 of zou dat echt te lang zijn met 15 weken? Heeft iedereen die het over "de nacht doorslapen" heeft het over 23-6.00 uur dus ca 7 uur? Want dit zou dan 11 uur zijn.. 

Terug
Bovenaan