Wat je zou kunnen doen om jullie nacht en de nacht vans je baby wat meer op elkaar laten af te stemmen is met de voeding wat spelen en een bed ritueel. Wij zijn rond deze tijd volgens mij ook een papfles gaan geven rond 19 uur daarna naar bed. We hebben hem (eerst omdat hij er om vroeg, later om het ritme vast te houden) rond 22 uur nog een fles gegeven en de slaaptijd werd steeds langer. Eerst werd hij rond 2 - 3 uur wakker en later werd dat 4-5, 6-7 uur. Dat ging zeker niet in een keer. Dan werd hij om 2 wakker, dan om 5 etc. Maar uiteindelijk is hij doorgaan slapen rond de 3 maanden (van 19 tot 7) en toen ik ging werken en hij naar de opvang ging werd hij weer regelmatig wakker in de nacht op verschillende tijden. Dus ook als je baby doorslaapt of een ritme heeft, voor je het weet is het toch weer anders. En elke baby is anders.
Wij hebben wel echt een vast bed ritueel en daarnaast van 19 tot 7 is het voeden in een donkere kamer (klein lampje) niet te veel 'gezellig' doen (wel sussen, niet praten) en alleen bij een poepluier krijgt hij een nieuwe.
Inmiddels is mijn zoontje alweer 19 maanden, maar ben ik bijna 33 weken zwanger van nummer 2. Benieuwd naar de behoefte van de volgende baby. Succes!
Wij hebben wel echt een vast bed ritueel en daarnaast van 19 tot 7 is het voeden in een donkere kamer (klein lampje) niet te veel 'gezellig' doen (wel sussen, niet praten) en alleen bij een poepluier krijgt hij een nieuwe.
Inmiddels is mijn zoontje alweer 19 maanden, maar ben ik bijna 33 weken zwanger van nummer 2. Benieuwd naar de behoefte van de volgende baby. Succes!