Nachtvoeding

<p>Hi dames, </p><p> </p><p>Ons zoontje is vandaag 9 weken. Hij slaapt "helaas" nog niet door. </p><p>Ons mannetje krijgt overdag om de 4 uur een voeding (hij krijgt flesvoeding) en dat gaat super goed. Hij begint altijd precies rond de 4 uurtjes te fiepen en binnen een minuut te krijsen dat hij honger heeft. Snachts daarin tegen krijgt hij in principe op verzoek (in de hoop dat hij een voeding overslaat). </p><p>Nu is het zo dat hij sinds een week standaard om 2 uur wakker wordt, huilend/zeurend. Ongeacht hoe laat hij z'n laatste voeding heeft gehad. Omdat hij meestal tussen 02.30/03.00 uur z'n voeding krijgt (uit egoïstisch oogpunt/beter uitkomend schema ivm peuter) pak ik hem om 02.00 uur bij me en krijg ik hem heel snel rustig met een tutje, hij valt dan vrijwel meteen weer terug in slaap en wordt dan Rond 03.30 wakker en krijgt dan z'n voeding. </p><p>Over het algemeen ziet ons schema er zo uit;</p><p>06.30  /  10.30  /  14.30  / 18.30  /  22.30 / 02.30</p><p>De nachtvoeding schommelt nog al wel eens. Stiekem balen we ook dat hij nog niet door slaapt (onze dochter deed dat met 6 weken wel).</p><p>Ik ben bang dat hij het te fijn vind bij mama en dat hij nu een ritme aan het creëeren is. Hij slaapt nog bij ons op de kamer (op zolder) omdat zijn zus een enorme lichte slaper is en onze zoon een niet officiële huilbaby is. Na zijn voeding houd ik hem minimaal nog een halfuur omhoog ivm verborgen reflux en zelfs dan moppert hij nog steeds erg veel zodra hij wordt neergelegd. Over 3 weken moet ik helaas weer gaan werken en wil ik hem eigenlijk snachts op z'n eigen bedje hebben zonder dat hij z'n zus wakker maakt. </p><p>Uiteraard begrijp ik dat ieder kind alles op zijn eigen tempo doet. Wellicht herkent iemand dit gedrag en zijn er nog tips en tricks. Ik ben al begonnen om de avondfles groter te maken 180 ml, ook dan wordt hij om 02.00 wakker. Hij krijgt nutrilon Omneo, ivm met extreme krampen (ik mag de voeding niet indikken ivm obstipatie).</p><p> </p><p>Ik hoor het graag als iemand nog een advies heeft.</p><p>Liefs,</p>

Uhmmm hij is 9 weken! Totaal normaal :)
Dat je bij de eerste geluk had is mooi maar ieder kind is anders en er zijn genoeg moeders die na een jaar nog steeds een kind hebben die niet doorslaapt.. Geduld zou ik zeggen als hij eraan toe is dan komt het vanzelf.

Nou dan heb je heeeeel veel geluk gehad met je dochter want doorslapen met 9 weken is niet echt realistisch. Ik heb er 4 en de snelste was een maand of 5 en heb er 1 van bijna 2 die nog niet door slaapt. Ik zou lekker op verzoek voeden en geen strijd aangaan. Dat doorslapen komt vanzelf wel

9 weken... Echt je verwachtingen bijstellen. Het duurt vaak wel een paar maanden of zelfs jaren voor je kindje doorslaapt. Nu is het zelfs nog belangrijk voor de hersentjes en bloedsuikerspiegel. Lekker een flesje geven wanneer hij vraagt. Wees blij dat je dat nu nog makkelijk doet. Mijn dochter is 1,5 en als die snachts boos staat te briesen ben ik wel even langer bezig. ?

Ik snap je ‘frustratie’ als je een dochter had die met 6 weken doorsliep.. maar juist dát is echt eerder onrealistisch dan realistisch. Ik denk dat er zelfs nog ouders jaloers zijn dat je kindje op deze leeftijd nog maar één keer per nacht komt.. dat kan ook nog anders zijn ? Ik denk inderdaad dat je je verwachtingen bij moet stellen.. hoe lastig ook.. probeer het los te laten, het komt vanzelf.. ooit! Mijn dochtertje is nu 13 weken en slaapt ineens 5/6 uur aan een stuk onafgebroken (daar zijn wij al meeega blij mee), en komt ook écht nog gewoon voor een nachtvoeding.

Je kan niet veel aan doorslapen doen. Daar moet je echt geluk mee hebben. Mijn beide dochters kregen allebei borstvoeding. De oudste sliep met een week of 9 ineens door. De jongste pas met een maand of 6-7. Het is niet leuk voor jezelf, altijd die gebroken nachten. Maar ik dacht op een gegeven moment gewoon ze zal het wel nodig hebben, dus gaf ik haar als ze wakker erom werd. Niet gaan rekken. En ineens was het klaar en sliep ze door. Dus vooral veel geduld en voeden wanneer hij het nodig heeft. Doorslapen komt vanzelf, maar is zoals je ziet bij elke baby anders.

Terug
Bovenaan