Nachtvoeding

Hey,

Een soort herkenning hier, mijn baby is dan wel ruim vier weken maar komt d nachts na zijn voeding van 10/11 uur nog rond een uurtje of 3 voor een volgende voeding. Als ik tijd wil rekken dan kan ik hem bij mijn man leggen en dan slaapt hij nog rustig door omdat hij dan een speentje krijgt en zijn handje vasthoudt. Heel bizar maar het is die combi die werkt. Overigens hoef ikzelf ook niet te proberen dat te doen, het is haast een ding van de twee heren samen hahaha en hij heeft dan gewoon echt berenhonger zodra ik hem de fles kan geven maar het is mij ook een raadsel hoor. Ik denk dat hij bij zijn vader wat langer slaapdronken blijft ofzo...

Hier ook herkenning. De oudste sliep door na 4 weken, wat een geluk! De jongste is pas gaan doorslapen net voor haar eerste verjaardag. Ik heb vaak gedacht nu is vast het moment dat... Maar uiteindelijk gewoon bij neer moeten leggen en af moeten wachten. Het stomme vond ik dat de gebroken nachten wel gingen wennen en ik het werken prima volhield. Ze heeft tot het doorslapen ook gewoon een nachtvoeding gehad. 
Inmiddels zijn de 6 en 3 en als ze nu wakker zijn in de nacht, dan ben ik de volgende dag gebroken.
Mijn advies, leg je er bij neer en wacht af. Ooit komt het goed. 

Ik denk dat het bij de meeste meer bedoeld is als ‘geruststelling’, bij mij in ieder geval wel. ☺️En iedereen verstaat wat anders onder doorslapen natuurlijk, maar 5/6 uur valt indd onder doorslapen bij een baby?.Maar om even op je vraag terug te komen..
Ik herken wel het stukje dat hij wakker wordt en met een speentje weer rustig te krijgen is. Onze dochter slaapt nu vaak in haar wiegje van 09.00/09.30u tot ergens tussen 03.00-04.30. Ze wordt wel geregeld 1x per nacht soms even een extra keer wakker (soms met een luidje kreet) ergens tussen 01.00-02.00 en wanneer je haar een speentje geeft is ze weer rustig en valt ze vaak nog even 1 tot 2 uur in slaap.
Misschien dat er wat voeding omhoog komt? Daar denk ik zelf wel eens aan.. (heb ook een kindje met verborgen reflux) Of het is gewoon even een ‘standaard’ wakker wordt moment? Ik dénk dat dat uiteindelijk weer overgaat..
Onze dochter slaapt sinds ze twee maanden oud is op haar eigen kamertje omdat we niet konden slapen van haar geluidjes (veel last van verwerken voeding, onrust etc.) sinds ze op haar eigen kamer slaapt, slaapt ze veel rustiger!
Ik heb wel eens begrepen van een slaapcoach dat een ‘avondfles’ groter maken niet heel veel helpt als er nog een soort ‘wakker wordt patroon’ in zit.

Ik denk niet dat je nu een bepaald ‘systeem’ aan het aanwennen bent hoor.. Hij is nog zó jong.

Terug
Bovenaan