Nageltjes (knippen, vijlen etc...)

Hallo dames..

Even een vraagje...

Hoe doen jullie het met die kleine zijn of haar nageltjes.. Knippen jullie, vijlen jullie ??
Ik kreeg voor in het begin het advies van de kraamzorg de eerste 6 weken alleen te vijlen, en daarna pas te gaan knippen..

Ik vind het bij Jason erg lastig om te knippen, omdat het best een druk mannetje is... Ik wacht meestal tot hij bijna of helemaal slaapt om te knippen... Anders ben ik veel te bang dat ik in zijn vingertjes knip....

Iemand nog andere tips??

Groetjes,
Esther.

In het begin deed ik de nageltjes van Femke vijlen. Nu knip ik d'r nageltjes. Meestal als ze uit bad komt, want dan zijn ze lekker zacht. Ook is Femke dan rustig, want het is een drukke dame.
Verder heb ik niet echt tips.
succes, gr linda

Hallo

Ik knip de nageltjes van meike altijd
Dit gaat goed daar ze vrij rustig is
Anders zou ik het inderdaad doen als ze moe is dan zijn ze vaak rustiger

Groetjes Monique

Eerst zorg ik dat Femke is afgedroogt een aangekleed. Mijn kraamhulp heeft me verteld dat het beste moment was na het badje. Als het dus niet mag dan geeft ze foute info. Ik zal het is navragen bij het cb. Moet ik volgende week naar toe.
gr linda

hoi,hoi,
Ik knip Evi haar nageltjes al vanaf het begin . Wist niet dat dat niet mocht de eerste 6 weken. Geloof niet dat ze iets mee geleden heeft.
Ik knip ze meestal na de fles, dan ligt ze nog lekker bij mij en dat gaat prima. Ze vind het niet erg, ze zou het liefst het nagelknippertje wel even proven hihi

groetjes Sonja

quote: Sonja79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 12:17:50'));

hoi,hoi,
Ik knip Evi haar nageltjes al vanaf het begin . Wist niet dat dat niet mocht de eerste 6 weken. Geloof niet dat ze iets mee geleden heeft.
Ik knip ze meestal na de fles, dan ligt ze nog lekker bij mij en dat gaat prima. Ze vind het niet erg, ze zou het liefst het nagelknippertje wel even proven hihi

groetjes Sonja

Hoi hoi!
Als ze er geen last van heeft gehad is het toch geen probleem?!
Ik vind wel dat de verloskundige en in het ziekenhuis en het CB de mensen tegenwoordig slecht advies en tips geven!!!
Soms is het gewoon ronduit belachelijk..

Zo heeft Jason de nacht nadat hij geboren is 7 uur doorgeslapen.. De kraamverzorgster vertelde dat dat niet mocht... Ja, wisten wij veel... Ons eerste kind,  wij waren moe, en hij sliep dus wat was het probleem??

Later kwam ik erachter dat Jason te weinig flesvoeding kreeg, omdat die $&%^&%*-persoon van het CB zei dat ie niet meer mocht.. Toen moest ik dus tussendoor naar het CB om hem te wegen, om te kijken of ie wel genoeg aankwam....

Ook kreeg ik in het begin wisselende adviezen.. Van de verloskundige dit, van de kraamzorg dat en van het CB weer wat anders...

Is er iemand die het met me eens is? Of zijn er juist die, die het totaal niet met me eens zijn.. ??

Groetjes,
Esther

Ik knip de nageltjes van Maddox ook al vanaf het begin. Ik knip ze altijd als mijn vriend Maddox de fles geeft. Dan is hij lekker rustig en geeft hij er niets om.

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan