Nageltjes (knippen, vijlen etc...)

Ik heb naomi al een keertje in haar vingertje geknipt, ik maak nu met de nagelknipper een heel klein scheurtje in de nagel en dan scheur ik de rest eraf....minder kans om weer bloederige toestanden te krijgen...

groetjes Yvonne

Ik vind knippen echt een ramp, Yanick is veel te beweegelijk. Ik ga het eens proberen als hij slaapt want deze worsteling vind ik niet leuk.

En over al die verschillende adviezen: echt een ramp.Onze kraamverzorgster zei juist weer dat we Yanickt 's nachts moesten laten slapen als hij niet zelf kwam voor een voeding. Toen ik zei dat ik hem had aangleged omdat hij smakgeluiden aan het maken was, zei ze dat ik had moeten wachten tot hij huilde  Mensen met verstand van bv zeiden juist weer dat je bij de eerste de beste hongersingnalen moet aanleggen. Je weet helemaal niks als kersverse ouders, echt stom dan die verschillende adviezen.

Onze kraamzorg heeft de nageltjes gevijld in het begin en toen ze wegging wilde ik dat vol goede moed ook doen, maar... lukte echt voor geen meter!! Heb toen niet meer naar de nageltjes omgekeken totdat hij een paar bloederige krassen in zijn gezicht had  . Toen maar met de nagelknipper, ging erg moeizaam, maar nu is het geen enkel probleem meer (hmm, waarschijnlijk ook omdat de vingertjes gewoon groter worden..) Christian vindt al dat gefrunnik niet erg (net zijn papa!) en laat het prima toe, meestal voor het badje. Heb ook al een paar keer in zijn vlees geknipt, de eerste keer was ik helemaal overstuur totdat ik zag dat Christian het niet eens heeft gemerkt! Dus nu verontschuldig ik mij als het gebeurt en dan krijg ik een grote smile... Maak me er dus niet meer druk om.

Heb gelukkig nog niet zoveel last van tegenstrijdige adviezen. Wel soms van ongevraagde

Groetjes, Karin
mama van Christian (18 weken)

Terug
Bovenaan