Nageltjes (knippen, vijlen etc...)

op advies van het ziekenhuis en kraamhulp, heb ik tot vorige week Goewans nageltjes gescheurd. dat ging heel makkelijk en zag er keurig uit.

nu zijn zijn nageltjes en moet ik ook knippen alleen gaat het bij mij steeds naar binnen naar zijn vlees en dat doet hem zeer, nu al twee keer gebeurd, durf dus niet meer zo goed te knippen,

nu maar veieln maar dat duurt lang en meneer heeft echt geen geduld en is erg bewegelijk, meestal heeft hij dus een hand klaar en de ander niet. tegen de tijd dat zijn andere hand klaar is is zijn andere hand alweer aan de beurt

(aan mij heb je nu dus eigenlijk niets)

Vijlen vond ik altijd pure tijdverspilling: het is mij echt nooit gelukt!!!!! Dus knipte ik pas na 6 weken ongeveer. Ik probeer ook altijd een rustig moment te zoeken. Dan pak ik met links (ik ben rechts) een handje vast, laat de vingertjes mijn middelvinger vastpakken. Het vingertje dat aan de beurt is gaat over mijn wijsvinger en dan kan het bijna geen kant op. Wel snel zijn is mijn advies, als je gaat aarzelen ben je al te laat! Zo ga ik alle nageltjes af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij mijn eerste een crime vond, maar nu gaat het me toch een stuk makkelijker af! Oefening baart kunst!

groetjes,
Sabine

Hoi Esther,

wij hebben Laura zelfs 9 uur laten slapen en toen maar eens wakker gemaakt omdat ik bang was dat anders de bv niet op gang zou komen. Als het aan haar lag, had ik haar nog laten liggen ook. De volgende morgen kreeg ik op mijn donder van de vk dat ik dat gedaan had. Mijn antwoord was dus ook: Dan had je collega me dat gistermiddag wel eens even mogen vertellen! Ik heb ook een tijdje oorlog gehad om de hoeveelheid voeding. Ik gaf te weinig (toen ze aan de fles was), maar ze wilde niet meer!!! En dat is nu nog steeds zo. Ik mag nooit minder voeding gaan geven en moet zelfs meer in de flessen doen, alsof ze ze dan opeens wel leeg drinkt .

Al met al luister ik er gewoon niet meer naar en doe wat mijn gevoel me ingeeft.

Groetjes Ilona

Hai,

Ja al die adviezen, wordt je soms knetter van!!
Onze kraamverzorgster had ons wijs gemaakt dat we 's nachts de wekker moesten zetten om Evi te voeden . wisten wij veel.
Toen het kraambureau belde om te vragen hoe ging, was zij erg verbaasd dat we dat moesten doen. Vanaf dat moment ook niet meer gedaan.

groetjes Sonja

Wij maken er een gezellig moment van. Bij ieder vingertje die ik knip vertek ik wat en betrek onze knul er dus bij wat ik doe. Hele verhalen hou ik en ondertussen ga ik wel door natuurlijk. Tegen de tijd dat hij het toch zat wordt ben ik klaar. Knippen en daarna glad vijlen. Hij wil wel steeds de schaar of vijl afpakken, dus dat is nog wel eens een gevecht.

hoihoi
meestal knipt mij vriend haar nageltjes,dit doet ie idd nadat ik het flesje heb gegeven.
ik durf het eigelijk niet zo goed,ben beetje angstig dat ik wat verkeers knip en ik haar dan zeer doe.
dus aan mij heb je eigelijk ook weinig.mijn vriend zegt ook er komt een dag ,dan moet jij het gewoon doen,want ik dsoe het dan niet meer.hihi

succes ermee groetjes renate

Terug
Bovenaan