namen?

Hoi hoi,

Ik ben 21 november bevallen van een zoon Dex (Dax vond ik ook erg leuk, maar m'n man minder). Ýls hij een meisje was geweest had hij Fee geheten.

Misschien een idee?

Liefs,
Doornroosje

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties...
Er zitten inderdaad namen bij die ik erg leuk vind, zoals bijvoorbeeld Yari, Xander, Milan, Julian en Noah.

Toch is het niet DE naam! Ik vind het wel knap van jullie dat jullie zoveel inspiratie hebben voor namen...
Vinden jullie zelf jongensnamen ook niet moeilijker dat meisjesnamen?

Nou nog maar even 10 weekjes(ofzo) wachten en maar hopen dat ze op de 20wk-echo kunnen zien wat het word!
ik blijf verder zoeken.

Nogmaals bedankt he?!!

groetjes Lies

heey dames

wat fijn dat jullie namen aan het bedenken zijn hihihi
door jullie hebben we onze naam voor onze kleine man gevonden
het word ....Luca :D

bedankt he dames :D

groetjes Simone

mv Mart en 20wk zw

ik vindt dit keer juist de meisjesnaam moeilijker voor een jongen zijn we er al bijna uit maar die hou ik nog even geheim omdat er een paar mensen mee kunnen lezen die ik ken
Maar onze oudste het Marek   hoor je hier ook niet veel
succes met namen verzinnen
groetjes mira mv marek en 14 weken zwv ??

Hoi Lies,
Oooh ja ik herken het helemaal, ik ben nu bijna 16 weken zwanger van mijn vierde kindje, en pieker me suf!   Mijn zoon heet Moos, mijn tweelingdochters Mila en Sofie, ik weet nog niet of dit een jongen of een meisje gaat worden, maar het is nog moelijker dan voorheen, want het moet ook nog een beetje bij de andere drie passen!
(Ik hoop net als Natalie dat hier geen bekenden mee lezen, hihi, maar goed wel heerlijk om even stiekem onze ideeen te vertellen).
Op dit moment hebben we Elia voor een jongetje, roepnaam Eli.
Voor een meisje Julia, roepnaam Juultje.

Ik vind het soms ook zo moeilijk dat je het ook nog eens eens moet worden... ik vond Hugo voor een jongetje erg leuk, maar mijn man vond dat helemaal niet leuk, dus jammer maar helaas... vond ik wel even moeilijk om me overheen te zetten.

Iemand voor mij misschien nog leuke namen?
Succes met verzinnen!

groetjes, Yvette

ja lastig he, yvette, dat je man het er ook mee eens moet zijn...
wij komen er nog niet helemaal uit.
ik zelf vind de volgende namen heel leuk:

jongen:

valentijn
jonathan
alexander
ruben
lodewijk

meisje:

floortje
josefine
rosemarijn
elisabeth
natalie

veel succes allemaal!

groetjes,
mama in amsterdamzuid
6+2 wk. zwanger

dag dames,

wat een namen al zeg!
wij hebben geprobeerd namen te bedenken die niet af te korten zijn.
wij wilden een zoon graag vernoemen naar mijn opa en mijn vriend.
Mijn vriend heet alexander met als roepnaam xander, het enige nadeel is dat hij in de loop van de jaren zoveel namen heeft gekregen, hij wordt nu , Ali,Alex, Alexander Xander en Sander genoemd!! hahahahaha
wij hebben dus maar zijn 2e naam gekozen als 2e naam voor de kleine.

liefs Sas

Zoveel namen al! Grappig wel dat dat toch blijkbaar weer erg gebonden is aan een aantal dingen. Zo noemen jullie echt een paar namen die je hier in België bijna niet hoort, zoals bijvoorbeeld Teuntje of Puk.

Hier is onze collectie voorlopig. We zijn er nog niet helemaal uit, maar dit zijn de twee favorieten:
meisje wordt Aline en een jongen wordt William. Beiden zijn vernoemingen. Eentje naar de moeder van mijn man (zij heette Rosa Alina) en eentje naar een broer van haar die is omgekomen tijdens WOII.
Wat denken jullie ervan?

groetjes!
Indra

Terug
Bovenaan