Nanda

A

Anoniem

Guest
Jij had toch iets met een taartenbedrijfje?
Heb je ook een site ofzo waar foto's op staan.
Ik heb geen taart nodig hoor, maar ben gewoon erg nieuwsgierig. Heb het volgens mij al een paar keer voorbij zien komen deze week (krijg er honger van!)
Liefs Nelleke

Mijn zus stuurde ik de foto van de taart en vroeg bij welke bakker je dat had laten doen.
Toen ik zei dat je hem zelf gemaakt had.... Kreeg ze meteen trek en ging ze je onthouden, ze vond hem zo gaaf.

Hoelang van tevoren moet het besteld worden? Aangzien we 9 febrauri (volgende week zaterdag) onze verjaardagen vieren en housewarming hebben en hij errug lekker was.

Hoi,

Een bedrijfje is een groot woord, ik doe het als hobby maar maak ze graag voor mensen die ze bestellen, zo ongeveer tegen kostprijs dus. Vooral door het gebruik van marsepein zijn het geen goedkope taartjes. Meestal rekenen we zo'n 1.25 tot 1.50 per persoon. 1.25 voor een simpel plat taartje en 1.50 voor degene met boetseerwerk of spuitwerk.

Ik moet zeggen dat mijn site nog steeds niet af is, krijg het fotoalbum niet zoals ik wil, dus voorlopig staan er wat foto's op mijn album Titataart  . Ik zal zo de laatste taarten er ook even bij zetten, heb er al tijden niets meer aangedaan.

@Pauline, toch wel begin van de week moet ik zo iets weten. Weet je wat ook leuk is? Dat zijn cupcakes of petit fourtjes.

Groetjes Nanda

Wauw, vet mooi man! Vooral die laatste roze! Echt gaaf! Weet ff niet waar je woont, maar aan het 'carnavals-thema' te zien woon je niet vlakbij hoofddorp! haha
En heb je ook je eigen taarten-geheim, of maak je gewoon taart en ben je gewoon erg creatief met het versieren ervan?
Hoe kom je aan die mooie plakken marsepein?
Nou, je hoeft niet alles verklappen hoor, maar ik ben erg onder de indruk! En dan vraag ik me altijd af of ik dat ook zou kunnen.... haha
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke,

Het is inderdaad niet in de buurt. Vandaag wel een in Amstelveen afgeleverd (mijn zusje dan) maar eigenlijk is dat wel al een beetje ver. Of je moet hem komen halen. Marsepein bestel ik via een webshop (de leukste taarten) en dan is het kleuren en uitrollen, dat is wel rot, zeker voor een grote taart, daar moet ik echt nog even verder op oefenen.

Ik bak inderdaad het kapsel (de taart) bedenk een vulling, maak die, smeer het er tussen, afstrijken met boter creme en dan marsepein er omheen. Meestal bedenk ik eerst hoe het moet worde, gewoon uit mijn hoofd (de groene verjaardagstaart, mijn eerste opdracht en de vrije hand) of een beetje van een plaatje in een boek. En altijd komt er meer bij.

De roze taart, had eigenlijk rood wit moeten zijn, maar helaas was er te weinig tijd want rood en zwart zijn erg moeilijk te mengen, heb je heel veel kleurstof voor nodig, dus is het wat meer roze geworden (sorry Laura). Wit heb je niet in marsepein, wel in fondant (is alleen suiker), maar dat had ik ook niet in huis. Ik vond hem zelf ook erg leuk geworden. Bloemetjes spuiten is niet zo heel moeilijk, de vlinders vallen ook wel mee, maar het is voornamelijk tijd.

Kan jij het ook, tuurlijk, kijk eens op de site van de leukste taarten, daar staan ook wat workshops op en ik gelooof dat er ook een workshop adres in Noord-Holland is. IK ben zelf in 's Gravenzande geweest, mini boltaartjes, erg leuk en vandaar uit ben ik verder gegaan. Een leuk boek is, hoe versier ik een lekker koekje. Duidelijke uitleg en mooi foto's.

Misschien moet ik hier maar workshops gaan geven! Dan kan ik jullie allemaal aansteken

Liefs Nanda

mijn moeder wilde wel graag inschrijven op een workshop bij je
Dus kom maar op met die datum en wat moeten we meenemen en aanschaffen

Geen probleem, Nanda, je hebt het super gedaan!! Stuur je toevallig net een mailtje om je te bedanken voor de taart, het zag er prachtig uit en smaakte ook heerlijk!  Vind het echt  heel lief  dat jij en je zusje het hebben willen doen.
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan