Hoi Nelleke,
Het is inderdaad niet in de buurt. Vandaag wel een in Amstelveen afgeleverd (mijn zusje dan) maar eigenlijk is dat wel al een beetje ver. Of je moet hem komen halen. Marsepein bestel ik via een webshop (de leukste taarten) en dan is het kleuren en uitrollen, dat is wel rot, zeker voor een grote taart, daar moet ik echt nog even verder op oefenen.
Ik bak inderdaad het kapsel (de taart) bedenk een vulling, maak die, smeer het er tussen, afstrijken met boter creme en dan marsepein er omheen. Meestal bedenk ik eerst hoe het moet worde, gewoon uit mijn hoofd (de groene verjaardagstaart, mijn eerste opdracht en de vrije hand) of een beetje van een plaatje in een boek. En altijd komt er meer bij.
De roze taart, had eigenlijk rood wit moeten zijn, maar helaas was er te weinig tijd want rood en zwart zijn erg moeilijk te mengen, heb je heel veel kleurstof voor nodig, dus is het wat meer roze geworden (sorry Laura). Wit heb je niet in marsepein, wel in fondant (is alleen suiker), maar dat had ik ook niet in huis. Ik vond hem zelf ook erg leuk geworden. Bloemetjes spuiten is niet zo heel moeilijk, de vlinders vallen ook wel mee, maar het is voornamelijk tijd.
Kan jij het ook, tuurlijk, kijk eens op de site van de leukste taarten, daar staan ook wat workshops op en ik gelooof dat er ook een workshop adres in Noord-Holland is. IK ben zelf in 's Gravenzande geweest, mini boltaartjes, erg leuk en vandaar uit ben ik verder gegaan. Een leuk boek is, hoe versier ik een lekker koekje. Duidelijke uitleg en mooi foto's.
Misschien moet ik hier maar workshops gaan geven! Dan kan ik jullie allemaal aansteken
Liefs Nanda