narcose/ruggeprik

zow meiden, ben jullie weer ff nodig....

wat een ellende allemaal zeg...afgelopen nacht giga stolsels verloren....en toch zit het vruchtzakje er nog....en nu kon de gyn. ook het vruchtje zien...vruchtzak was dus tot 6.5 week gegroeid en vruchtje tot 5.5 week....pffff

had toch gehoopt dat alles weg zou zijn..maar kweet nu wel zo langzamerhand dat ons niets bespaard blijft...pfff de moed zakt me in de schoenen......helaas zijn er meerdere vrouwen die dit mee moeten maken....

as woensdag staat de curratage gepland....maar nu ben ik heel bang voor de verdoving...heb zelf wel de keuze uit ruggeprik of algehele narcose....nu is mijn vraag....
Wat zouden jullie doen, wat is jullie ervaring.......

Alvast bedankt.......

Maar....ben in ieder geval blij dat het zonnetje er vanaf vandaag weer bij komt hoor....wat kan een mens daar van opknappen....gewoon geen somber weer....hopelijk blijft het volgende week ook zonnig...

Liefs Denise

Hoi denise,

Wat een ellende meid,.. pff..
Probeer het maar weer positief om te buigen dat het woensdag de dag van de "afsluiting" gaat worden.. Dan komt er een einde aan deze onzekerheid.. Dán kun je eindelijk alles afsluiten en het beetje bij beetje gaan verwerken.

Ik zou zelf persoonlijk helemaal weg gemaakt willen worden,.. Ik ben niet van de ruggeprik, gezien de lokatie/risico waar die gezet wordt, en ik hoef niet zo nodig mee te maken wat er gebeurd. Zo gezellig lijkt me dat namelijk niet.. Ik zou gewoon in dromeland willen zijn waar ik al stiekem een beetje afscheid zou nemen van alles,..

Heel veel sterkte..
Ik denk aan je!

Esmé mv Kay

He bah het zit  je echt niet mee. Persoolijk zou ik voor een ruggeprik kiezen, gewoon omdat het minder ingrijpend is. mp3speler mee voor de afleiding.... Heel veel succes meis..

Jeetje meid het zit je niet mee *knuffel*

Wat betreft je vraag...

Ik was altijd als de dood voor een ruggeprik, totdat ik ziek werd tijdens mijn zwangerschap en Sara een maand vroeger gehaald moest worden.
Helaas was het voor mij zo dat de ruggeprik niet werkt door anat. afwijking tijdens de zwangerschap (zoals ze dat zelf noemden). Maar moet je zeggen dat de prik (ben 2 maal aangeprikt) me zooooo mee viel! Ik baalde ontzettend dat het dus bij mij niet werkte en ik als nog onder narcose moest....

Dus ff een rijtje:

Nadeel narcose:

Het is en blijft anesthesie en dus niet geweldig voo je lichaam
Je word geintubeerd, met vaak keelpijn nadien
Je kunt nadien vreselijk beroerd zijn
Je ligt lang op de uitslaapkamer
de procedure gaat in zijn geheel langer duren

Voordeel
Je krijgt er niets van mee

Nadeel ruggeprik
Sommigen zijn bang voor een ruggeprik, door de plek waar hij gezet word
Je krijgt alles mee
Je hebt nadien de gevoelloosheid in je benen nog, wat uit moet werken
evt catheter omdat je nadien niet voelt wanneer je plassen moet

Voordeel ruggeprik
je bent nadien niet beroerd
Je bent gewoon bij en nadien ook direct helder
je hebt niet de naweeen van de narcose

Dit zijn voor mij de voor en nadelen.

Heel veel succes met je keuze!!!

liefs Harmke

Lieve Denise,

wat een narigheid meid! Ow ik kan me zo voorstellen dat je er zo langzamerhand een beetje doorheen zit. Ik wilde jullie gewoon ff sterkte toewensen met dit hele gebeuren. Ik zou denk ik trouwens voor algehele narcose kiezen, om de redenen die Esmee al vernoemd maar ook omdat ik zelf een ruggeprik heb gehad en je hebt een risico (klein, maar toch) dat het gaatje in je ruggegraat niet helemaal dicht gaat, ik had dat. Het is op zich niks ernstigs maar er lekt dan een beetje vloeistof in je rug waardoor je een enorme hoofdpijn kan krijgen. En ik bedoel een hoofdpijn waardoor je lichamelijk niks meer kan, en ik denk dat jij al genoeg narigheid achter de rug hebt. Ik bedoel dit niet om je bang te maken hoor, medisch gezien is het niet ernstig, en het is met een kleine ingreep weer verholpen. Maar waarom zou je jezelf dat risico aandoen?
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd.

Ajuus, ilja

Och, meisje toch...! ( Meisje??? Je bent geloof ik 2 koppen groter, maar je snapt de strekking...)
Het zit jullie inderdaad niet mee zeg, en ik geloof ook dat nu alles even tegenzit ja!
Ik heb 3 keer een ruggeprik gehad, waarvan alleen de laatste prettig was in het laten zetten ervan. Laat je goed voorlichten door de anaesthesist, ze vertellen vaak de kleine nadelen niet, hoe klein ze ook zijn: Goed voorbeeld van ilja met die hoofdpijn, die kan weken aanhouden en schijnt erger te zijn als een migraine-aanval.
Persoonlijk zou ik kiezen voor algehele narcose, ik zou het allemaal niet willen horen, hoe ver ze zijn, hoe ze alles noemen ( Ze hebben het nog steeds over JULLIE kind namelijk en niet over vruchtje/foetus of wat dan ook...) En volgens mij duurt de ingreep kort genoeg om er weinig last van te hebben van die narcose.
Maar dat is mijn keuze hoor! Laat je goed voorlichten en je maakt vanzelf de juiste keuze!

Hele dikke knuffel, Marieke

Jeetje, ja ik kan mijn keuze wel doorgeven, maar ik heb het beide nog nooit gehad. Ja, een roesje voor m'n amandelen toen ik 5 was ofzo...
Als ik zo snel zou moeten beslissen werd het de narcose. Ik vind het maar niks dat geprik in je rug, en ik hoef het ook allemaal niet mee te maken. Maar goed, er zijn ook nadelen. Dus weeg ze goed af.
Heel veel sterkte! We leven enorm met je mee.
Liefs Nelleke

Poeh, wat heftig allemaal. Ondertussen hoop ik voor jullie dat het vruchtje in de tussentijd nog spontaan zal afvloeien, alhoewel de kans waarschijnlijk klein zal zijn.

Ik zou ook kiezen voor algehele narcose, puur omdat ik het hele gebeuren niet bewust mee zou willen maken. Het wel mee te maken is misschien wel beter voor het verwerkingsproces, maar ik ben gewoon niet zo'n held.

Probeer je eigen gevoel te volgen en overleg ook met je man/vriend. Wil hij er bij zijn? Mag hij er bij zijn?

Ik wens je heel veel sterkte, met de beslissing en met het hele gebeuren woensdag. Ik heb de weersberichten nog even bekeken: het blijft zonnig tot ver in volgende week

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan