narcose/ruggeprik

Hi Denise,

Wat ontzettend vervelend voor je dat je dit allemaal moet meemaken. Bah.....
De woorden van Esmee over het afsluiten vind ik erg mooi en goed gekozen. Het is inderdaad het moment waarop je deze nare tijd kunt afsluiten en een plekje kunt geven.

Zelf ben ik enkele jaren geleden gecurreteerd (hoe schrijf je dat?) en dit gebeurde onder gehele narcose. Ik heb hier bewust voor gekozen, omdat ik de curretage juist niet bewust mee wilde maken en was behoorlijk bang voor alle geluiden. Het wegzuigen etc. Maar ook de gesprekken tussen de artsen onderling leek me zeer  onprettig. Na de curretage, toen ik eenmaal goed wakker was mocht ik  al snel naar huis. Lekker naar bed en slapen. Ik ben goed verzorgd en pijnstillers waren niet eens nodig. Ik heb de  curretage onder gehele narcose  als  prettig ervaren.

Maar een keuze die het beste bij je past en veel sterkte.

Mocht je nog meer willen weten, hoor ik het wel.

Groetjes Charlotte

Hoi,

Ik heb 2 keer een mk en een curetage gehad. De curetage is beide keren onder narcose gedaan. Je bent maar kort weg. In de loop van de dag mag je alweer naar huis, nadat je geplast, iets gegeten en gedronken hebt. Mits je goed te pas bent natuurlijk. Ik weet nl niet of je ziek (spugen) word van een narcose, of dat er andere zaken mee spelen.

Mijn vriendin moest door omstandigheden een ruggeprik hebben bij haar curetage. Zij had kort daarvoor gegeten. De mk verliep bij haar met heftig bloedverlies, waardoor een curetage noodzakelijk was. Zij gaf aan dat ze het niet prettig gevonden had. Het blijkt nl dat je met je benen zowat in je nek ligt, en dat voelt allemaal niet prettig. Doordat ze een spoedgeval was had ze geen MP 3-speler mee. Ze heeft dus ook alle geluiden gehoord. Daar is ze best overstuur van geweest. Ik wil je niet bang maken voor die ruggeprik hoor! WS moet je sowieso eerst langs een narcotiseur. Schrijf je vragen op, en stel ze aan hem. Maak zo samen een goede keuze.

Sterkte!
Groetjes, Cathy
(meelees-mama)

Lieve Denise

Meid, ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte toe de komende tijd.......... Het lijkt me hoe dan ook een heftige ervaring, wat je ook beslist. Je bent in ieder geval een positief ingesteld mens, vertrouw op jezelf en hopelijk kunnen jij en je man het daarna een plekje gaan geven.

Sterkte en liefs
Susan

Oh meid, wat moet dit vreselijk zijn!! Allereerst wil ik je heel veel sterkte toewensen.

Ik heb 2 keer een ruggeprik gehad en heb ook 1 keer voor de keuze gestaa voor een narcose of ruggeprik. De reden dat ik vor een ruggeprik heb gekozen was, omdat je daar meestal beter uit komt. Ik bedoel dan niet misselijk enzo. Als je de hele operatie niet mee wil maken kan je er ook nog voor kiezen een ruggeprik en daarbij een slaapmiddel te nemen. Dat is mij toen heel goed bevallen. Maar kies idd wat voor jou het beste lijkt.

Gr. natasja mv Jamie

Hé meis!

Sorry, het was niet de bedoeling om je bang te maken!!! Ik vond die ruggeprik een geweldige uitvinding, vooral met de geboorte van Nina, ik stond dus namelijk versteld hoeveel je meemaakt op zo'n ok... Gelukkig was het een gezellige aangelegenheid.
Aangezien je daar niet voor je lol ligt op dat moment (!) zou ik op dat moment dus voor een algehele narcose gaan....
Gerustgesteld??

Dikke kus, Marieke

Terug
Bovenaan