Natuurlijke bevalling

Ik vroeg mij af wie allemaal, als het natuurlijk kan, kiest voor een natuurlijke bevalling zonder pijnmedicatie?
Ik heb echt een hele zware fobie voor naalden. Het gaat mij dan niet om de pijn maar om de naald die in mijn lichaam gaat. Een rugprik is dus mijn grootste nachtmerrie.
Ben benieuwd of ik op begeven moment zo veel pijn heb dat ik de hele fobie aan de kant schuif.
Hebben jullie nog tips om de weeën en pijn beter te kunnen ondergaan?
Heb al gehoord dat je mond nat houden met bijv ijs helpt tegen de verkramping door de pijn.

Als je voor een ruggenprik wil gaan kan ik je maar één ding zeggen. Als ze het doen tijdens een wee, voel je echt helemaal niets! Ik heb het gehad tijdens een spoedkeizersnede. Ik heb ook meerdere keizersnedes gehad die gepland waren en ook daar was uiteraard een ruggenprik voor nodig, echt meid appeltje eitje!
Bij een natuurlijke bevalling vond ik de natte waslap door mijn gezicht altijd heerlijk verfrissend! Maar het is altijd zo'n issue. Doe wat jezelf graag wilt en waar je je goed bij voelt! We can do it!

Geen ervaring, hebben we niet nodig ook joh, wij als vrouwen kunnen het gewoon zo aan! :) Probeer er rustig in te staan, laat het over je heen komen, het is logisch dat je pijn hebt maar je bent het snel vergeten nadat de klus geklaard is.. Echt!

Voor mij de eerste en wil thuis bevallen dus dan is de keuze voor een ruggenprik er ook niet heb ook een idee dat je er dan minder aan denkt waardoor je er minder snel voor gaat

Ik wil ook geen pijnbestrijding. Dit omdat ik graag zelf overal invloed op wil hebben en voor de mogelijke complicaties bij moeder en kind. Medisch gezien denk ik eat niet hoeft, hoeft niet.

Geloof mij als je echt niet ben je wel over je fobie heen!

Ik wil ook geen pijnbestrijding. Dit omdat ik graag zelf overal invloed op wil hebben en voor de mogelijke complicaties bij moeder en kind. Medisch gezien denk ik eat niet hoeft, hoeft niet.

Geloof mij als je echt niet ben je wel over je fobie heen!

Mijn eerste bevalling duurde heel lang, maar ik heb toen niet aan pijnbestrijding gedacht. Bij de tweede ging het sneller, maar ook toen niet gedacht aan pijnbestrijding. Ik vond het goed te doen zonder pijnmedicatie. Wat mij ontzettend hielp, was me echt goed te concentreren op mijn ademhaling. Dat zorgde ervoor dat ik niet in paniek raakte en het rustig over me heen kon laten komen. Ik heb die tip ook aan iemand anders gegeven, en het heeft haar echt geholpen tijdens de bevalling. Focus op jezelf en ga er doorheen (klinkt beetje zweverig:)
Maar ik heb dan ook geen weeenstorm gehad en ook alleen buikweeen. Ik weet niet hoe dat gaat als ik dat zou hebben. Maar ook de aankomende bevalling zal ik niet zo snel kiezen voor pijnbestrijding denk ik.
Maar als je te gespannen bent en teveel wordt afgeleid van de weeen, is het misschien wel een idee...

Terug
Bovenaan