Natuurlijke bevalling

Ik sluit me aan bij amy79.
Zodra de bevalling begint.....focus!!! Keer in jezelf en puf!!!
Bij mijn eerste dacht ik: nou daar doe ik allemaal niet aan mee. En dat heb ik geweten !! Toen de weeën sterker werden kon ik ze helemaal niet meer opvangen en raakte ik in paniek. Die bevalling was een hel.
De 2de besloot ik vanaf de eerste wee me er echt op te concentreren en echt te puffen (hoe stom ik dat ook vind). En dat hielp enorm.

Nu bij de derde heb ik via mijn verzekering de geboortetens besteld (zoek maar ff op internet).
De ene vrouw schijnt hier veel aan te hebben en de ander niet. Ik kreeg hem vergoed dis ik ga t gewoon proberen. We zien wel.

Langzaamaan neig ik toch wel meer naar een ziekenhuis bevalling maar dat komt omdat mijn kindjes niet indalen en op t laatste stukje blijven steken.

Een ruggeprik lijkt me aan de ene kant fijn maar aan de andere kant ook eng. Plus dat je dan dus wel gemonitord wordt om jou en de baby extra in de gaten te houden dmv infuus, plakker op baby's hoofdje, katheter etc. Dat lijkt me ook niet echt een feest maar goed.
Mocht t echt te erg zijn dan vraag ik er misschien wel om. Haha

Het houdt me allemaal wel bezig op t moment.

Ik heb bij de eerste alleen maar rugweeen gehad en daardoor kon ik met de beste wil van de wereld de pijn niet wegpuffen. Dat veroorzaakte dat de ontsluiting op 2 cm bleef hangen, maar wel elke 2 minuten weeen.
Ik heb gekozen voor een ruggenprik. Heerlijk en echt, tijdens een wee voel je er helemaal niks van als deze gezet wordt. De baby had geen plakker op het hoofd. En plaatsen van infuus en katheter... is vervelend, maar doet geen pijn.
Ik heb hierdoor uiteindelijk een goede bevalling gehad. Wel een subtotaal ruptuur, maar dat geneest wel weer.
Ook bij een gewone bevalling kunnen er even goed complicaties zijn.
Kortom, je zal daarin zelf een keuze moeten maken en je bent zeer zeker niet zwak als je voor pijnbestrijding kiest!!

Ik heb helaas geen keuze. Had voor mijn eigen gevoel geen ruggeprik gewild. Heb het sowieso niet zo met medicatie, zelfs paracetamol blijft liggen tijdens m'n zwangerschap. Maar ik moet vh ziekenhuis een ruggeprik. Misschien mag ik wel blij zijn hiermee, ik heb echt geen flauw idee wat me te wachten staat. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik zou als ik jou was van tevoren aangeven dat je MISSCHIEN een ruggeprik wilt, maar niet direct en alleen als het je te gek wordt. Dan zijn ze voorbereid.. Het schijnt dat ze, zodra je dat aan hebt gegeven te willen, binnen een uur bij je moeten zijn (is het streven).

@ de allerlaatste... Ik neem ook geen verdoving bij de tandarts hoor voor het vullen van gaatjes :) maar snap je punt pijn hebben hoeft niet. Iedereen gaat er anders mee om.

Bij mn eerste waren ze niet zo voor pijnbestrijding, maar ik had rugweeen waar je echt niets mee kan..niet weg te puffen..uiteindelijk kreeg ik pas bij 8cm ontsluiting een prik in mn been.dat de hoogtepunten beetje weg nam.maar wij vrouwen zijn ervoor om te bevallen en er komen ook allerlei stofjes etc vrij om dit aan te kunnen!
Volgens mij krijg je niet zomaar een ruggenprik bij een normale bevalling..

@ 4atas, ja dat is precies wat ik bedoelde. Iedereen gaat anders met pijn om! Maar vaak hebben vrouwen die wel behoefte hebben aan pijnbestrijding het idee dat ze falen en niet sterk genoeg zijn.
Bij mijn tweede heb ik ook geen pijnbestrijding gehad hoor, maar als dit over moest zou ik het wel weten!

Bij de vorige bevalling geen pijnbestrijding gehad en ik vond het goed te doen. Was heel erg in mezelf gekeerd en als ik foto's van mezelf terug zie, was ik zo stoned als een garnaal ;-) Van de hormonen dus.

In principe wil ik nu weer geen pijnbestrijding, maar als het niet gaat, dan is het niet anders.
Je moet ook vooral niet denken dat je faalt als je het wel wilt, want de ene bevalling is de andere niet en de een heeft een hogere pijngrens dan de ander.

Vorige week heb ik ff een uitstapje gemaakt naar de verloskamer vanwege regelmatige harde buiken. Ze begonnen toen uit zichzelf over pijnbestrijding zonder dat ik er om vroeg. Vond het niet nodig, maar het bewijst wel dat het tegenwoordig veel meer geaccepteerd is!

Esmee: ga jij ook in het Martini bevallen of het UMCG?

Terug
Bovenaan