Leuk om te lezen wat iedereens ervaringen zijn met eerdere bevallingen en hoe iedereen hier tegenaan kijkt.
Die angst voor een ruggenprik begrijp ik wel hoor Bliesener, lijkt mij ook heel akelig! (terwijl ik op zich niet bang ben voor prikken/spuiten..)
Ik vind het in ieder geval wel goed dat je tegenwoordig zelf de keus kan maken voor pijnstilling tijdens de bevalling. Elke bevalling is weer anders en het is fijn om te weten dat je kan doen op een manier die bij je past.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met de vergelijking met pijnstilling bij de tandarts.. Pijnstilling tijdens de bevalling is niet zonder risico's, met name ook niet voor de kleine.. Dus ik vind ook niet dat je daar nou zó makkelijk over moet praten.. De hele zwangerschap doe je aan risicobeperking voor de kleine, dus het is niet logisch om vervolgens voorbij te lopen aan de mogelijke risico's van pijnstilling..
Natuurlijk goed dat je ervoor kan kiezen, maar vind wel dat je er bewust over na moet denken..
Voor mij is het pas mijn eerste zwangerschap, dus kan natuurlijk niet meepraten over bevallen. Maar ik hoop lekker thuis te kunnen bevallen en dus zonder pijnstilling..