Hoi Ella
Zoals je al kon lezen is mijn dochtertje via de keizersnee geboren. Geplant, ze lag al sinds week 32 in stuit en had echt geen zin om te draaien. Wel geprobeerd, deed erg pijn. Ze is 11 dagen voor ik uitgerekent was geboren, en lag toen 5 dagen in het ziekenhuis, in een eenpersoonskamer. Mijn zoontje kwam 12 dagen na dat ik uitgerekent was en is normaal geboren. Doordat hij teveel naar mijn stuitje lag is hij met de tang geboren, en was lekker uitgescheurd. Ze hebben hier een schala van 0 tot 5. 5 is het ergst wat er is, ik had 4+. Ze hebben hier wel een patienten hotel maar daar kwam ik niet voor in de aanmerking, ik was de duizelig. Het vervelende was dat ik dat deels door de taal (praat wel goed noors) en deels door de pijn, niet allemaal meegekregen had. Je ligt hier ca 3 dagen in het ziekenhuis. Toen ik naar huis mocht en een eind gesprek had, werd dat dus even allemaal verteld, met daarbij dat ze niet wisten of ze het nog wel een goed idee vinden dat ik nog een keer beval. Dus daar denk ik nu veel aan. Er werkt hier wel een nederlandse verloskundige in het ziekenhuis, dus ga vragen of het eventueel mogelijk is om haar bij de bevalling te hebben. Maar het is nog even voor het zo ver is. Ben nu net 5 weken. Ben nie echt misselijk maar lust veel dingen niet meer. Dronk altijd 'veel' cola en appelsap, maar dit vind ik nu echt niet lekker. Melk en thee heb ik nooit echt super lekker gevonden, maar drink het wel soms. Nu drink ik limonade en dat wordt nu al saai, en heb zo'n dorst. Hoop dat het alleen maar de eerste 3 maanden zijn. Ben nog niet bij de dokter geweest, er komt hier een nieuwe dokter in februari en wil wachten tot hij er is, dus nog een paar weekjes. Ze doen dan toch nog niet zo veel, je krijgt dat je zwangerschapskaart.
Zo dat was even kort over mij.
Groetjes Catharina