nederlandse moeders in het buitenland

A

Anoniem

Guest
Hallo ik zal me even voorstellen.
Ik ben Catharina en woon in Noorwegen. Ik heb gister 10 januari getest en die was positief. Ik ben zwanger was ons derde kind. Ik zou graag in contact komen met nederlandse moeder die in het buitenland wonen.

Groetjes Catharina

Hallo!!!

Hier nog een nederlandse mama in het buitenland! Ik woon met mijn man in de provincie Alberta in Canada. Wij zijn zwanger van ons eerste kindje, nu 18 weken!

Groetjes Katriena

Hoi Katriena

Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe gaat het zwangere? Ik ben nu 5 weken zwanger en merk al best veel veranderingen. Ben gelukkig niet misselijk, maar veel dingen smaken anders/vies. Ik vind  appelsap en cola niet meer lekker, want ik eigenlijk veel dronk, veel eten smaakt zuurder. En heb vaak pijn in mijn buik. Hier in noorwegen ga je pas voor de eerste keer naar de dokter als je 12 weken bent dus moet nog even wachten. Je krijgt ook maar een echo als je 18 weken ben. Wel jammer zo weinig. Bij mijn eerste kind hand ik wel veel echo's aan het eind, want ze lag ik stuit. Hier is het niet normaal om thuis te bevallen zoals in nederland, eerst dacht ik: dat zou ik ook toch wel kunnen?! Maar nadat ik mijn zoontje kreeg heb ik veel respect voor diegene die het thuis kunnen. Ik was erg uitgescheurd, hij was scheef ingedaald. Mijn dochtertje is met de keizersnee geboren.

Groetjes Catharina

Hej,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik had al een berichtje op je andere vraag achtergelaten, toen ik deze las.
Ik ben dus Ella en ook zwanger van mijn derde kindje, ik heb al 2 jongens van 5 jaar  en 18 maanden. Ik woon in Zweden aan de Noorse grens. Mijn oudste zoontje is in Nederland geboren en de jongste in Zweden.
Ik vond het erg prettig om hier te bevallen, zo rustig allemaal en daarna lekker in het patienten hotel, heerlijk was dat. Kennen ze dat in Noorwegen ook?

Waar woon je in Noorwegen, ben erg benieuwd.

Hälsingar Ella

hoi!!
Ik ben niet zwanger maar wel mama (van 2). Ik woon in Israel. Als je het leuk vindt om te kletsen ook al ben ik niet zwanger,  hier mijn email:  stephaniesbrievenbus@hotmail.com  misschien heb je ook hyves? ik kom hier niet zo vaak spieken dus je kan me beter mailen als je zin hebt.
Groetjes en een fijne zwangerschap gewenst!
Stephanie mv Lior (16.03.2005) en Milo (14.08.2006)

Hoi Ella

Zoals je al kon lezen is mijn dochtertje via de keizersnee geboren. Geplant, ze lag al sinds week 32 in stuit en had echt geen zin om te draaien. Wel geprobeerd, deed erg pijn. Ze is 11 dagen voor ik uitgerekent was geboren, en lag  toen 5 dagen in het ziekenhuis, in een eenpersoonskamer. Mijn zoontje kwam 12 dagen na dat ik uitgerekent was en is normaal geboren. Doordat hij teveel naar mijn stuitje lag is hij met de tang geboren, en was lekker uitgescheurd. Ze hebben hier een schala van 0 tot 5. 5 is het ergst wat er is, ik had 4+. Ze hebben hier wel een patienten hotel maar daar kwam ik niet voor in de aanmerking, ik was de duizelig. Het vervelende was dat ik dat deels door de taal (praat wel goed noors) en deels door de pijn, niet allemaal meegekregen had. Je ligt hier ca 3 dagen in het ziekenhuis. Toen ik naar huis mocht en een eind gesprek had, werd dat dus even allemaal verteld, met daarbij dat ze niet wisten of ze het nog wel een goed idee vinden dat ik nog een keer beval. Dus daar denk ik nu veel aan. Er werkt hier wel een nederlandse verloskundige in het ziekenhuis, dus ga vragen of het eventueel mogelijk is om haar bij de bevalling te hebben. Maar het is nog even voor het zo ver is. Ben nu net 5 weken. Ben nie echt misselijk maar lust veel dingen niet meer. Dronk altijd 'veel' cola en appelsap, maar dit vind ik nu echt niet lekker. Melk en thee heb ik nooit echt super lekker gevonden, maar drink het wel soms. Nu drink ik limonade en dat wordt nu al saai, en heb zo'n dorst. Hoop dat het alleen maar de eerste 3 maanden zijn. Ben nog niet bij de dokter geweest, er komt hier een nieuwe dokter in februari en wil wachten tot hij er is, dus nog een paar weekjes. Ze doen dan toch nog niet zo veel,  je krijgt dat je zwangerschapskaart.  
Zo dat was even kort over mij.  
Groetjes Catharina  

Hej Catharina,

Hoe gaat het met je? Ik kan me voorstellen dat je er veel over na denkt. Vooral als een dokter dat zegt, maar het is jullie eigen keus toch?
We hebben er wel veel over nagedacht,  een vriendin heeft vorig jaar een kindje gekregen wat niet helemaal goed is en sinds die tijd ook in het ziekenhuis ligt. Ze hebben dus veel zorgen. Dit houdt je toch bezig, maar we willen allebei graag een groot gezin, dus zijn we er toch voor gegaan.

Afgelopen dinsdag naar de verloskundige geweest, dit was een beetje teleurstellend, het was nog geeneens een intake gesprek, dat krijg ik over 4 weken, ze vertelde alleen wat je wel en niet mag eten en wanneer ongeveer de controle's zijn. Ik heb daarna gelijk zo'n angelsound doptone besteld, het alleen nog een beetje te vroeg om wat te horen, dus nog even geduld hebben.

Groetjes Ella enne geniet van je zwangerschap.

Hallo Dutch mamas!

Ik zal me even voorstellen, ik heet Priscilla ben (denk denk) 36jaar en woon al een jaar of 10 in Griekenland. Ik ben mama van Ioannis (16-2-2005) en Billy (28-11-2006) en ik weet bijna zeker dat ik zwanger ben. Ik ga zo naar m'n gynacoloog, bloedtest en morgen weet ik het zeker..... Ik ben overtijd m'n laatste menstruatie was in dec. op vakantie in Nederland en dus niet genoteerd op m'n kalender....   Ik moet heel veel plassen...
Mijn beide kids zijn met een keizersnede geboren de oudste wou niet indalen, bleek navelstreng om m heen gedraaid te zijn en de 2de om t gemak v e keizersnee.
Fijn he om ervaringen uit te wisselen ?
Ik wens jullie een fijne zwangerschap!!!!!

groetjes, Priscilla

Terug
Bovenaan