nederlandse moeders in het buitenland

ow ja, over pijnbestrijding. Het is hier mogelijk, doen ze niet moeilijk over, maar hoeft niet. Ze geven soms wel aan dat het beter is voor de baby om het niet te doen,   maar als het niet gaat dan wordt er snel een ruggeprik gezet. Dat had ik in beide gevallen niet, ben zonder pijnbestrijding bevallen. Dat is dus weer anders dan in Nederland. Ik vind het wel een erg prettig idee, dat als ik het niet meer aankan dat ik aan kan geven dat ze me zonder problemen  pijnmedicatie toe zouden dienen. Want van nederland hoor je soms hele andere dingen... brrrr

Waar ik laatst zo van schrok trouwens waren de sterftecijfers die ze bekend gaven op het NOS journaal (lang  leve BVN)  die met de geboorte samen gaan in de NL ziekenhuizen... en vooral ´s nachts, omdat de zorg dan niet optimaal is en het ziekenhuis niet 24 uur bezet is met gynaecologen en anesthesisten, dat is hier ondenkbaar!

nu ga ik echt!

LIefs!

Hoi alle mama's in het buitenland.

Hoe gaat het? Ik zat net op de september forum te kijken, daar stonden 4 berichtjes van mama's die een miskraam hadden gehad. Daar schrok ik wel even van.
Hoe gaat alles zijn gangetje. Af en toe zit er een dag tussen dat ik me beetje beroerd voel, maar je kan ook niet alles hebben. Mijn dochterje heeft ook zwangerschaps-verschijnselen. Als ik een keer pijn in mijn rug heb, heeft zij dat de dag daarna enz...
Volgende week maandag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Waarom is het zo moelijk om het niet te zeggen tegen iedereen, ik schreeuw het het liefst van de daken. Mijn schoonzus is ook zwanger ruim 4 maanden, alleen ik en haar zus weten het. Ze heeft nog geen plannen om het te gaan vertellen. Dat snap ik echt niet.

Groetjes Catharina

Terug
Bovenaan