Nederlandse Taal

Het valt mij ook op dat er op dit forum (alle onderwerpen hoor) enorm veel fouten gemaakt worden.
Bij het forum van Viva is dat echt stukken minder. Wat is het nou voor moeite om even de spelling te checken?
 
Ik denk eerder dat het ligt aan het taalbegrip van de gemiddelde Nederlander. Ik ben docent op een middelbare school en zie zelfs bij VWO-leerlingen een beperkt begrip van de Nederlandse taal. Wellicht is dit het gevolg van de verloedering van het basisonderwijs en het feit dat mensen geen literatuur meer lezen. Nu wil ik niet zeggen dat mijn Nederlands van een onfeilbaar niveau is (ik moet bijv. ook niet meedoen aan het Groot Dictee der Nederlandse taal), maar ik vind het wel belangrijk om zo juist mogelijk te schrijven. Ik vind het ook jammer om hier te zien dat de moeders van vandaag de dag totaal geen Nederlands kunnen schrijven: dat belooft nog wat voor hun kinderen.
 
Het is wel waar, maar het komt misschien doordat mensen snel-snel wat typen en daarbij niet zo goed opletten.
MAar daar lezen we toch gewoon ''overheen''?
 
Ja een beetje flauw ben je wel ja!!!! Maar misschien ben jij wel perfect????!!!!!Leuke moeder ga jij worden, als je al over dit soort dingetjes valt. Arm kind en zeker arme man met zo een vervelende vrouw.
 
Ik wil zeggen dat ik het eens ben met de anoniem die deze topic opende. Ik vind het ook zeer vervelend als mensen geen komma's en punten gebruiken. Het maakt het er niet makkelijker op om de vraag te lezen! En volgens mij zijn er inderdaad mensen die hun stukje niet nalezen voordat ze het posten.
 
Terug
Bovenaan