NEE NEE NEE

A

Anoniem

Guest
Pfff ik loop de hele dag, Nee Yoëll dat mag niet.
Grr hij is me aan het uitproberen niet gewoon meer.
Kruipt hij naar de radio en dan zeg ik nee, gaat hij een stukje achteruit en vervolgens weer aan de radio.
Na 3x nee pak ik hem op en zet hem in de kinderstoel met zn gezicht naar de muur..... Wat denk je, hij gaat op zijn manier zitten zingen

Wat doen jullie als iets niet mag? Blijven jullie oneindig nee zeggen? Want volgens mij is het voor hem gewoon een spel

Ik heb hier nog geen ervaring mee maar ik denk dat het je het moet volhouden hoe moeilijk en vermoeiend het ook is.

Maar ik wens je veel succes

xx Elly

Hai Pauline,

Hier nog zo eentje!! Isa weet dondersgoed dat ze a. niet aan de radio mag zitten, b. niet aan de stekkers van de telefoon en babyfoon (helaas zitten onze stopcontacten allemaal erg laag bij de grond!), c. de video niet als handgreep mag gebruiken, d. zich niet mag optrekken aan een bijzettafeltje op wieltjes etc. Maar mevrouwtje doet dit toch, wel 1000000 x per dag!!! Ik ben dus ook continu aan het waarschuwen en zeggen "Nee Isa, dat mag niet". Ze kijkt me dan met haar grote boevenogen aan, soms moet ik er gewoon van lachen. Ik waarschuw een aantal keren, trek haar weg van de bewuste plek, geef haar soms een tik op haar vingers en zet haar anders gewoon in de box. Dan is het jengelen en heeeeel zielig doen en na een paar minuutjes haal ik haar er dan weer uit en probeer ik haar met iets anders af te leiden.
Maar dat we de komende tijd zeer veel aan het waarschuwen en nee-zeggen zijn, daar heb ik me al bij neergelegd...

Grtz. Poppetje71 mv Isa (bijna 11 mnd)

laten we even vooropstellen dat dit puur MIJN mening is en dat ik jullie echt niet wil beledigen!!
Maar...
ik geloof hier absoluut niet in. Ik geloof echt niet dat kindjes van deze leeftijd bewust 'uitproberen'. Ze vinden alles gewoon reuze-interessant en hebben echt geen benul wat jij bedoelt met 'nee' hoor! Ze vinden het alleen maar erg grappig als jij zovaak nee zegt, herhaling is leuk maar wat het dan mag betekenen??? Ik vind het persoonlijk een beetje raar om een kindje 'voor straf' met het gezicht naar de muur te zetten (sorry. Als Milo iets in zijn mond stopt dat niet mag dan haal ik het weg. Op naar de volgende belevenis. Tja... maar dat is mijn manier van opvoeden, er is geen goede of slechte manier, alleen een andere manier

Ik ben ook een Nee-machine geworden.
Het eerste wat we tegenkwamen toen hij de kamer doorging waren de stopcontacten. En dat had ie echt snel door! Nu gaat ie er netjes langs, of hij gaat van een halve meter afstand heel geinteresseerd naar dat ding liggen kijken, maar hij komt er niet meer aan. En anders is zijn naam noemen voldoende.
Dus wij dachten: dat wordt een makkie, hij luisterd goed!
Niet dus, alle andere uitdagingen gaan wat stroever. Maar ik zeg ook een paar keer nee, en dan draai ik 'm de andere kant op.
Uitproberen? Geen idee, maar als ik 'm omgedraaid heb en hij gaat weer de zelfde kant op, dan kijkt ie me wel even aan voordat ie z'n handje uitstrekt.
En inderdaad, lekker lachen als mamma nee zegt.
Liefs Nelleke

Ik deel de mening van Stephanie. Julian is nu 9 maanden en ik geloof niet dat hij nu al echt weet dat hij niet bij de krantenmand mag komen. Daarom zeg ik ELKE keer dat hij er wel bij zit kort en duidelijk NEE! en haal hem er dan weg. Zo zijn er 3 plekken waar hij niet bij mag en overal doe ik het op die manier. Als ik hem er 10 keer achter elkaar heb weggehaald dan zou het kunnen zijn dat hij het wel weet, maar ik verwacht echt niet dat hij dat morgen ook nog wel weet. Dus beginnen we weer van voor af aan.
Vandaag heb ik hem wel voor het eerst een tikje op zijn vingers gegeven (bij de 11e keer NEE), maar ik denk ook niet dat dat zoveel helpt.
Ik denk dat het op deze leeftijd nog puur ontdekken is en nog niet zozeer grenzen verkennen. Zo laat hij ook regelmatig brood op de grond vallen. Sommigen zeggen dat hij zit te mieren en zo onder het eten uit wil komen. Volgens mij ontdekt hij de wet van de zwaartekracht. Hij eet verder goed en gezellig.
Op 1 puntje test hij me wel: dat is sochtends als hij wakker wordt, dan gooit hij zijn speen op de grond en gaat jammeren/huilen. Als ik dan kom, druk zijn speen weer in zijn mond (zonder licht of te praten) en ga dan weer weg, dan heb ik de deur nog niet achter me dicht getrokken of hoor de speen alweer op de grond vallen (Grrrrr!!)

Ben het met stephanie eens! Iedere keer nee zeggen is een reactie in het spel van het kind. Je speelt eigenlijk mee dan en je bevestigd het leuke spelletje door telkens nee te zeggen volgend op de actie van de baby.

Daarnaast weet je baby niet wanneer het de laatste nee is als je het eindeloos zegt, zonder reactie van het kind te krijgen. Die kan dan best na de zoveelste keer pas reageren want mamma zegt toch wel 300x nee. En de 301ste keer ook als het moet...

Ik denk dat je gewoon de naam van het kind moet noemen, nee zeggen zodat ze wennen aan het woord nee. De hand weghalen oid van het object en dan wellicht afleiden omdat ze nog zo klein zijn. Of wegzetten. Maar niet in de hoek. Dat kan later wel als ze wel weten wat nee betekend en na twee keer niet reageren... niet luisteren dus.

sorry lang verhaal maar ik wil het zo duidelijk mogelijk uitleggen. Niet als oordeel maar als inzicht, de mijne tenminste...

Succes allemaal!!!

ps. doe beveiligingen in de stopcontacten.

Terug
Bovenaan