NEE NEE NEE

Bij delano is het ook allemaal nee of uh uh.
cd's vliegen door de kamer heen als frisbees
Het schijnt dat bij een baby het korte termijn geheugen nog niet echt goed functioneert....dus dat uh uh en nee zijn ze gauw genoeg alweer vergeten.
Maar ja ik blijf het toch zeggen op een gegeven moment komt er een moment dat hij het gaat begrijpen

H

i
er is het ook zo erg haha
Als wij nee zeggen gaat ze lachen, dus schieten we hier er ook niet veel mee op
Want dan schiet je zelf ook in de lach.
Dus het enige wat werkt is haar er maar van weghalen en iets anders geven

Dan is ze het ook zo weer vergeten

Liefs Ilse mv Danique

Ik PROBEER de volgende methode, ik zeg probeer omdat het soms niet meevalt whaha.
Als Skip ergens op af gaat waar ik niet op zit te wachten dan haal ik hem weg zonder iets te zeggen. Ik zeg geen nee, want woordbegrip heeft ie nog niet. Denk ik tenminste.
Ik probeer hem met iets anders te laten spelen zodat hij wegblijft van bijvoorbeeld de stopcontacten. Ik doe dit omdat ik wil voorkomen dat ik de hele dag als een NEE-machine door het huis loop. Als hij wat ouder is en begrijpt wat je zegt is dit een ander verhaal misschien.
Ik zie ook wel aan Skip dat als hij naar het stopcontact rolt hij mij of mijn vriend altijd even aankijkt met zo'n blik...... zien jullie wat ik ga doen. Maar dat is onze interpretatie van zijn blik....... volgens de deskundigen weet een kind van zijn leeftijd (hij is 10 maanden) nog helemaal niet dat een stopcontact gevaarlijk is en dat hij daarom weg moet blijven bij het stopcontact. Om die reden heeft nee zeggen dus ook nog niet zoveel zin. Tijdens mijn studie heb ik het een en ander gelezen over de Gordon-methode en dit is ook een beetje wat voortkomt uit deze methode.
Ik sta achter deze methode, maar een boek is vaak toch wel anders dan de praktijk haha.

Nog wat vergeten..... heb ik wel vaker last van. (Balen dat je je bericht niet meer kunt aanpassen als het geplaatst is.)
Je kind kijkt inderdaad naar je op het moment dat het iets doet wat niet mag. Maar het feit dat het iets doet wat niet mag maakt niet dat hij kijkt maar het feit dat hij weet dat er een reactie komt maakt dat hij naar je kijkt. Snappen jullie hem nog?
Maar goed, ik wil niemand een methode door de strot duwen hoor hahaha. Iedereen pakt dingen op een andere manier aan en als het werkt voor jou werkt het vaak ook voor je kind.

Hee Pauline,

Ook ik zet Tyche wel eens met haar kinderstoel(en gezicht)  naar de muur zeg maar. Dan gaat ze dus ook met haar handjes spelen of zingen en moet ik dus eigenlijk wel weer lachen. Ik heb ook geen zin om heel de dag nee te zeggen. Ik denk wel dat kindjes het snappen als je op een boze manier nee zegt maar dat ze het binnen 2 tellen weer vergeten zijn.

Tyche zit bij ons altijd aan de plant wat niet mag. Toen zei mijn man 'zullen we er een cactus neerzetten?' Dit hadden ze vroeger bij hem ook gedaan hahaha. Maar ja dat vind ik dus wel veeeeeeeeeeel te ver gaan.

Meestal pak ik haar gewoon maar weg.

Succes!

Iedereen denkt er anders over. Als Dean iets doet wat niet mag dan zeggen we dat ook en dan leiden we hem af. Dan komt hij ook niet in de verleiding om het weer te doen. Het is een fase waar ze door moeten. Ze gaan van alles ontdekken en leren wat wel en niet mag. Op deze leeftijd kunnen ze maar heel kort iets onthouden. Ik zou zelf niet de strijd aangaan en honderd keer "nee" zeggen of "straf" geven; dat snapt hij niet. Het is allemaal niet zo makkelijk hoor.

Groetjes,
Nelly.

Bloemno, zou je nog eens in het kort kunnen vertellen wat de Gordon-methode inhoudt? Jij (of iemand anders die op een kdv werkt iig) hebt het er al eens eerder over gehad. Toen ik dat las, dacht ik "dat moet ik onthouden". Maar ik kan het nu niet meer terugvinden.
Alvast bedankt!!

Terug
Bovenaan